2007-10-10, 21:44
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av älskling
Man lär sig nåt nytt varje dag, t o m på flashback..

Iaf går det rätt bra att söka med avancerad sökning och sortera på inlägg, vänd på ordningen så ser man de äldsta först. I min sökning såg det dock ut att vara fler kommentarer om användaren än svar på inlägg.

Men hittade du Albanaus inlägg eller var de borta?

Jag vill läsa vad h*n skrev inga kommentarer (eller de vill jag också läsa såklart) men h*ns inlägg, de vill jag se.
Citera
2007-10-10, 21:54
Medlem
ChristianXs avatar
Min teori är att eftersom sökningarna inte sker i själva forumdatabasen, utan i ett separat optimerat sökindex där diverse skräp sorterats bort mm, så är det indexet som inte är uppdaterat ännu med så gamla inlägg (2005) som det handlar om här. Det är ju skapat ett nytt index till den nya sökfunktionen, och det tar ju väldigt lång tid att indexera alla inlägg.

Antagligen så får man samma resultat på andra gamla användare, och även på nyare användare som inte har hög aktivitet.
Citera
2007-10-10, 21:56
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Men hittade du Albanaus inlägg eller var de borta?

Jag vill läsa vad h*n skrev inga kommentarer (eller de vill jag också läsa såklart) men h*ns inlägg, de vill jag se.
Om han blivit citerad så kommer du ju till rätt trådar iaf, kollade inte så noga men det var från 2005 på första sidan. Jag bara sökte inte kollade så noga, låter skumt om de gått in och raderat en användares inlägg dock.. men det är mycket som är skumt.. lite twin peaks över fb..
Citera
2007-10-10, 22:01
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX
Min teori är att eftersom sökningarna inte sker i själva forumdatabasen, utan i ett separat optimerat sökindex där diverse skräp sorterats bort mm, så är det indexet som inte är uppdaterat ännu med så gamla inlägg (2005) som det handlar om här. Det är ju skapat ett nytt index till den nya sökfunktionen, och det tar ju väldigt lång tid att indexera alla inlägg.

Antagligen så får man samma resultat på andra gamla användare, och även på nyare användare som inte har hög aktivitet.

Nja, här har vi en kille som inte skrivit något sedan 2003 och hans inlägg får man upp.
http://www.flashback.org/search.php?do=finduser&u=1496
Citera
2007-10-10, 22:03
Medlem
Deannas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av impieteer
Nja, här har vi en kille som inte skrivit något sedan 2003 och hans inlägg får man upp.
http://www.flashback.org/search.php?do=finduser&u=1496

Citat:
Du angav ett ogiltigt Användare. Om du följde en giltig länk, var vänlig och kontakta den webbansvarige.

Citera
2007-10-10, 22:09
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Deanna

Funkade för mig...
Citera
2007-10-10, 22:33
Medlem
ulvenas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ChristianX

Jag är ledsen, jag fattar inte vad du menar.
Citera
2007-10-10, 23:14
Moderator
impieteers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ulvena
Jag är ledsen, jag fattar inte vad du menar.

Struntsamma i vad han menar, även om jag förstår det. Han har nämligen fel, albanens inlägg saknas ju även när man går in i trådarna han deltagit i, precis som Deanna skrev ovan.
Citera
2007-10-10, 23:51
Medlem
ih82w846s avatar
The next best thing
http://www.flashback.org/member.php?u=89928
Citera
2007-10-11, 22:29
Bannlyst
Mycket intressant tråd. Påminner mig om den jag skapade när jag frågade vad de hade gjort med min gamla användare "Firefly (old)".
Alla de inläggen + anv. är puts väck. Bussen försökte så gott det gick men de är nog förlorade i nån krasch nånstans.

Fast i Albanaus fall verkar det verkligen som att alla inläggen är raderade.
Har ni sett vad knäppt det ser ut när man försöker "hitta alla ämnen startade av Albanau"?

http://www.flashback.org/search.php?searchid=15876863
Citera
2007-10-11, 22:31
Medlem
LadyTieras avatar
Nåja, ytterligare ett av fbs små mysterier, gremlins i databasen fuckar till det lite ibland.
Citera
2007-10-11, 22:45
Medlem
Megalomanias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Firefly
Har ni sett vad knäppt det ser ut när man försöker "hitta alla ämnen startade av Albanau"?

http://www.flashback.org/search.php?searchid=15876863
Fast den funktionen fungerar inte alls för tillfället. Testa att söka på alla ämnen du startat så får du se.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in