Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-10, 18:23
Bannlyst
Någon här som använder Final Cut Express HD?
Jag har precis köpt det, så det skulle inte sitta fel med lite hjälp. Demon är inte helt lätt att förstå i alla detaljer eftersom den är på engelska.
Citera
2007-10-10, 20:55
Medlem
RollerBoySEs avatar
Tråden passar bättre i vårt MACforum och flyttas därför dit.

/Mod
Citera
2007-10-10, 21:08
Medlem
småsurs avatar
Om ingen bättre än mej anmäler sig hit så ställer jag upp och svara på lite frågor. Jag andvänder Final Cut Pro på jobbet, föredrar dock Avid. Jag klipper oftast bara ganska grundläggande så effekter är jag kass på, dessutom förespråkar jag att man ska göra så mycket som möjligt framför kameran och inte i klipprummet
Så om du redan kan FC grundläggande kan du ju strunta i mej..
Citera
2007-10-12, 08:58
Bannlyst
Har använt Final Cut en del, både Pro och Express. För närvarande väntar jag på att Leopard ska släppas innan jag skaffar en ny Macbook Pro, eftersom Motion är nära nog omöjligt att använda på en iMac G5 rev1. :-)
Citera
2007-10-17, 11:11
Medlem
Jag har precis skaffat Final Cut Studio och skulle behöva en crashcourse i FCP 6 då jag inom två veckor måste kunna klippa ihop enklare reportage och intervjuer. Har någon ett tips på lämplig tutorial/bok för detta ändamål?

Kollade lite på lynda.com, de verkar ha en kurs som är okey? Någon som kikat på den?
Citera
2008-01-08, 16:11
Bannlyst
Någon som vet något forum där man kan prata om Final Cut Express HD? Jag hittar inget i alla fall.
Citera
2008-01-08, 19:09
Medlem
SNIFF2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Manhattan
Någon som vet något forum där man kan prata om Final Cut Express HD? Jag hittar inget i alla fall.

provat macworld / 99.se ?
Citera
2008-01-08, 19:13
Medlem
siarens avatar
http://discussions.apple.com/forum.jspa?forumID=936 för express och http://discussions.apple.com/forum.jspa?forumID=939 för pro!
Citera
2008-01-08, 19:51
Bannlyst
Tack.
Citera
2008-01-08, 21:55
Medlem
Schlomo ben Goys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-kock
Jag har precis skaffat Final Cut Studio och skulle behöva en crashcourse i FCP 6 då jag inom två veckor måste kunna klippa ihop enklare reportage och intervjuer. Har någon ett tips på lämplig tutorial/bok för detta ändamål?

Kollade lite på lynda.com, de verkar ha en kurs som är okey? Någon som kikat på den?
Ett djävla sent svar kanske, men ja, det är en bra kurs enligt min vän som sysslar med videoredigering.
Citera
2013-08-25, 22:55
Medlem
swimmingpools avatar
Hur klistrar man ihop flera klipp?

(Jag har många klipp som alla behöver kortas ned och vill inte behöva ta en i taget.)
Citera
2013-08-26, 00:41
Medlem
swimmingpools avatar
Hur gör man en fade out i slutet på filmen?

Gick bra att göra en fade in, men när jag står i slutet på filmen och ska välja fade out, är de olika valen frysta liksom.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in