2007-10-10, 16:16
Medlem
Hej!

Jag hade ca. 5 gb opartitionerat utrymme, jag gick in i XP's partitioneringstjänst. Där dyker det även upp att jag har ett oanvänt utrymme på 50gb (vilket var den exakta storleken av en befintlig disk/volym "E"). Dum som jag är väljer jag skapa ny volym av de här 50gb (även fast jag vet att de inte kan existera). Nån sekund efter jag valt detta kommer det upp en skylt där det står att det ej funkar.

Tänker inte mer på det tills jag går in på "Den här datorn" och ser att diskinformationen bredvid "E" är helt blank, när jag dubbelklickar kommer det upp "Disketten i Enhet E är inte formaterad. Vill du formatera den nu?". (valde självklart nej).

Kunde inte göra en systemåterställning då jag inte hade några tidigare punkter sparade.

Är extremt tacksam för er hjälp

//P
Citera
2007-10-10, 19:40
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PXP
Kunde inte göra en systemåterställning då jag inte hade några tidigare punkter sparade.

Det hade du inte kunnat göra annars heller. Systemåterställningspunkter har ingenting med ditt fillagringssystem att göra.
Citera
2007-10-10, 21:02
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Noll
Det hade du inte kunnat göra annars heller. Systemåterställningspunkter har ingenting med ditt fillagringssystem att göra.

OK, du har inget annat tips?
Citera
2007-10-10, 21:44
Medlem
hedans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PXP
OK, du har inget annat tips?
Testa programmet Easy Recovery Pro. Det kanske kan rädda filerna på partitionen och kopiera över dom till en annan disk eller partition.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in