2007-10-10, 18:04
Medlem
läste ett ganska kul inlägg av en bloggare om detta, rasandet från aftonbladet om att Zlatan inte blivit nominerad.

http://blogg.aftonbladet.se/18582

Där läste jag det. Kan för övrigt inte säga mer än att jag håller med bloggaren där. Zlatan har inte varit bra i mer än några månader under 2007.

Fast vad fan gör Cannavaro och Henry där? Sjukt ju
Citera
2007-10-10, 18:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Easton
Skulle vilja lyfta fram John Terry och Andrea Pirlo, dom har presterat något enormt för sina klubblag och landslag!
pirlo var inte superbra i CL där Milan levde på en viss KAka.
Citera
2007-10-10, 18:11
Medlem
Vilket skämt! Har det där FIFA-priset någonsin tagits på allvar förresten? Visst har väl Ballon d'Or betydligt högre anseende?
Citera
2007-10-10, 18:43
Medlem
P.Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av riquelme
Hmm, du verkar ha koll. Riquelme var totalt överlägsen i sydamerikansk fotboll i våras. Han rådominerade i Argentinska ligan och förde ensam Boca Juniors till guld i copa libertadores, för första gången på hundratusen år. 3 mål i finalen för en mittfältare säger en del. Vidare var han den absolut bäste spelaren i Copa America och var dominant i ett Argentina som spelade den bästa fotbollen i mannaminne. Räcker det?

Däremot kan jag hålla med om att det är ett gäng rediga stofiler i Fifas jury. Thuram har ju inte ens platsat i sitt klubblag.
Visste verkligen inte att de hade gått så bra för honom där nere. Rapporteringen i Sverige kring utom-Europeisk fotboll är ju väldigt svag.

Att folk anser att C. Ronaldo skulle vara en stark kandidat till att vinna skiten ser jag som en skymf mot många andra på den listan. Han är grovt överskattad.
Citera
2007-10-10, 18:57
Medlem
Quorthons avatar
Han var Uniteds viktigaste spelare när de återerövrade PL-titeln. Vände massvis med matcher i stort sett på egen hand. Han var också med och bidrog till att United gick till semifinal i Champions League (om än inte lika mycket som i ligan). Är man Premier Leagues bästa spelare bör man vara en stark kandidat även till denna utmärkelse.

Och den som påstår att Ronaldinho inte har någonting att göra bland världens 30 bästa spelare skämtar.
Citera
2007-10-10, 19:46
Medlem
Jag trodde att FIFAs hat till Totti hade släppt, men nej då. Guldskon och 25 mål i Serie A räcker inte. Eto'o och Thuram? Henry har ju verkligen övertygat med sina 8,5 spelade matcher.

Kan det vara så att FIFA dömer efter säsongen 05/06?
Citera
2007-10-10, 19:47
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av P.G
Att folk anser att C. Ronaldo skulle vara en stark kandidat till att vinna skiten ser jag som en skymf mot många andra på den listan. Han är grovt överskattad.

Om man följde PL förra säsongen så skulle man se det som ett hån mot allt vad fotboll heter om CR inte nominerades. Framförallt perioden November - Januari var han en jävla gud. Enbart den perioden borde göra att han får det här priset de närmsta 50 åren (nej, jag håller inte på Man U).

Edit: Håller fö med om det här med Henry och Totti. Ena dunkar in 25 mål i en av top 3 ligorna utan att bli nominerad, medan att den andre blir nominerad för att ha varit skadad 25 matcher.
Citera
2007-10-10, 20:22
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Odes
Jaha...

Ingen Zlatan Ibrahimobitch

Ingen Allbäck heller...

Om det nu är som någon nämde, att FIFA tar ut ett visst antal anfallare, ett visst antal mittfältare osv. Varför gör man det, e de helt dumma i huvudet? Det är ju för fan inte världens bästa anfallare, världens bästa mittfältare osv, som ska utses. Utan endast världens bästa spelare alla kategorier som ska utses.

Hur fan kan t.ex Henry nomineras istället för Zlatan eller Totti. Henry gick väl för fan skadad stora delar av våren.
Citera
2007-10-10, 20:40
Medlem
zachs avatar
Varför orkar någon ens bry sig om det här priset? "Ingen" annan gör det ju, och FIFA skjuter sig själv i foten när de lämnar två (givetvis Zlatan och Totti) av de absolut bästa utanför. Liksom inget pris värt att vinna om inte de bästa får vara med...
Citera
2007-10-10, 20:44
Medlem
Rocky69s avatar
Har det varit ett gäng Susanne Sjögren med i nomineringsprocessen?
Citera
2007-10-10, 20:50
Medlem
Fyrkantig_bolls avatar
Blir skamvrån för svennis och gänget som ligger bakom detta. Lika bra att lägga ner fifa nu när dom visat att dom inte längre är seriösa
Citera
2007-10-10, 20:55
Medlem
williamwallaces avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Fyrkantig_boll
Blir skamvrån för svennis och gänget som ligger bakom detta. Lika bra att lägga ner fifa nu när dom visat att dom inte längre är seriösa

Svennis? Skojar du lite, eller är du bara dum?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in