Jag har alltid svårt att komma till ro om jag tränat tidigare under dagen. Särskilt på söndagar då jag för det mesta har sovit ganska mycket under helgen. Det här är en sådan söndag (numera måndag). Gick upp vid 14-tiden, käkade, drog och tränade vid 17. Det är brottning det är frågan om så det är ingen lekträning, utan det är stenhårt och man kör slut på kroppen på ett par minuter. Sömnproblem av liknande slag brukar jag ha under veckorna också, men då har jag för det mesta jobbat sedan tidig morgon och tränat därefter så det slutar med att jag får 4-5 timmar för det mesta. Men på söndagar vill det sig inte utan slutar för det mesta så som det gjort idag: går och lägger mig vid 23. Läser kanske fram till midnatt, släcker lampan och gäspar stort. Hoppets låga lyser - jag är trött och kommer somna rätt snart.
Icke! Tji fick jag för det. Ligger och vänder och vrider på mig tills jag inser att jag skall upp om två timmar. Vad fan är meningen att sova då? Bara att gå upp och förbereda sig för ett helvetesdygn. Kolhydrater i mängder kommer att behövas då jag arbetar med tungt kroppsarbete. Jag måste orka hålla igång fysiskt och även hålla mig vaken då jobbet inte är helt riskfritt. Sedan är det inte över bara för att jag kommer hem efter arbetsdagens slut. Jag måste tvätta, laga mat tills imorgon och jag får absolut inte somna för tidigt, för då vaknar jag mitt i natten och kan se fram emot ett jobbigt dygn till.
Är det så här mitt liv kommer se ut eller kan jag få ett slut på det? Att hoppa över sömn en gång i veckan kan aldrig vara bra för kroppen. Dels så är det katabolt så träningen blir i efterhand meningslös, sedan bränner det väl sönder alla nervtrådar och synapser och vad fan som nu finns innanför pannbenet. Någon som känner igen sig?
Och inga jävla tips om att käka flödder eller röka holk nu tack.
Icke! Tji fick jag för det. Ligger och vänder och vrider på mig tills jag inser att jag skall upp om två timmar. Vad fan är meningen att sova då? Bara att gå upp och förbereda sig för ett helvetesdygn. Kolhydrater i mängder kommer att behövas då jag arbetar med tungt kroppsarbete. Jag måste orka hålla igång fysiskt och även hålla mig vaken då jobbet inte är helt riskfritt. Sedan är det inte över bara för att jag kommer hem efter arbetsdagens slut. Jag måste tvätta, laga mat tills imorgon och jag får absolut inte somna för tidigt, för då vaknar jag mitt i natten och kan se fram emot ett jobbigt dygn till.
Är det så här mitt liv kommer se ut eller kan jag få ett slut på det? Att hoppa över sömn en gång i veckan kan aldrig vara bra för kroppen. Dels så är det katabolt så träningen blir i efterhand meningslös, sedan bränner det väl sönder alla nervtrådar och synapser och vad fan som nu finns innanför pannbenet. Någon som känner igen sig?
Och inga jävla tips om att käka flödder eller röka holk nu tack.
..