Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2007-10-09, 21:05
Medlem
Bill Cliffs avatar
Hejsan. Jag var lite osäker på i vilket forum jag skulle lägga tråden, men eftersom jag använder windows så provar jag här då det inte är fildelningen i sig jag vill diskutera.

Har ett litet problem, som enligt mig många gånger kan bli fruktansvärt irriterande. Det är nämligen så att jag för några månader sedan köpt en ny dator, och i detta lilla paket ingick Windows Vista som OS. Eftersom jag är en olydig man så väljer jag att tanka filmer/musik/tv-program genom torrenter. Jag använder till detta programmet utorrent.
Nu till problemet. När jag startar utorrent verkar det som om det på något vis krockar med andra internetrelaterade program, så som msn, firefox, internet explorer - ja, you name it. Ska jag vara ärlig så har jag inte en susning i vart problemet ligger.

Hjälp uppskattas något fruktansvärt! Säg till om utförligare information behövs.

MVH
Bill Cliff.
Citera
2007-10-09, 21:32
Medlem
kimdah2002s avatar
Vad menar du med "krockar" ?

Har du en router ?
Citera
2007-10-09, 22:26
Medlem
Bill Cliffs avatar
Jag vet inte om det var det bästa ordvalet, men den ena verkar slå ut den andra så att säga. Njae, har ett BBB-modem. Andra datorer i nätverket verkar inte ha det problemet som jag har.
Citera
2007-10-09, 22:42
Medlem
Menar du att det inte går att surfa när du har utorrent igång för att sidorna inte laddas, eller krashar IE, Firefox etc.? Beskriv snarare exakt vad som händer istället för att komma med konstiga metaforer som inte säger något om symptomen på ditt problem.
Citera
2007-10-09, 22:45
Medlem
Jag har själv snarliknande problem (misstänker jag).
Fast jag använder bitcomet och windows xp (64).

Så fort jag börjar ladda ner en torrent så tappar forefox connection med internet, msn och skype fungerar fint däremot. Efter sådär 30 sekunder fungerar firefox igen.
Jag har router (netgear) och har gjort portforwarding.
Citera
2007-10-09, 22:47
Medlem
Bill Cliffs avatar
Okej, när jag öppnar utorrent så går det inte att surfa. Det blir som om min internetanslutning går ner sig. Den laddar ett bra tag för att sedan visa "sidan kan inte visas". Med msn så går det inte att logga in på samma sätt som när internetkabeln är urdragen.
Citera
2007-10-09, 23:17
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
Jag har själv snarliknande problem (misstänker jag).
Fast jag använder bitcomet och windows xp (64).

Så fort jag börjar ladda ner en torrent så tappar forefox connection med internet, msn och skype fungerar fint däremot. Efter sådär 30 sekunder fungerar firefox igen.
Jag har router (netgear) och har gjort portforwarding.
Vet inte om XP 64 är likadant som XP SP2 - att där också finns en spärr för 10st TCP anslutningar.
Iaf så får man ofta det felet som du beskriver om man inte öppnar upp TCP anslutningar, vilket man gör med en patch som man tar ned härifrån:
http://www.lvllord.de/

Vet inte hur det ligger till med Vista heller.
Citera
2007-10-13, 22:22
Medlem
Jag har exakt samma problem i vista. Köpte ny dator i tisdags och allt fungerade bra tills igår kväll. Då dog all annan Internetaktivitet när jag hade utorrent igång. Stänger jag ner programmet så kan jag surfa och logga in på msn igen. Hur skumt som helst.
Om någon kommer på en lösning så vore det tacksamt =)
Citera
2007-10-15, 17:48
Medlem
uTorrent använder all bandbredd, kanske därför ni upplever segare web-browsing, testa att ställa in bandbredden i uTorrent så den inte suger åt sig all
Citera
2007-10-20, 00:12
Bannlyst
samma problem med min nya laptop direkt när jag startar Utorrent så är det precis som man drar ut modemet och bara kör på localanätverket
Citera
2007-10-20, 13:19
Medlem
Har precis samma problem som TS har också BBB och använder vista
Citera
2007-10-20, 14:05
Medlem
Fekkes avatar
Problemet är antagligen att ni har ADSL?

Det går typ sirapssegt att surfa då om man inte ställer in uTorrent rätt.

Använd den 'speedguide' som finns i programmet, och kom ihåg att ni ska välja rätt UPPhastighet, inte NERhastighet.

Har ni t.ex. 8/1mbit adsl, så väljer ni xx/1 som hastighet. Ställ gärna ner upload speed lite till, kanske till 80 kB/s eller så.

Problemet är (om det nu är detta problem ni har) att ACK-paketen som skall skickas till webbservrarna ni tankar ifrån, inte kommer fram - och era nedladdningar från webbsidor blir avstannade eller väldigt slöa.

Så: Ställ ner upload speed till typ 80% av er uthastighet och testa om det blir bättre. Detta gör ni alltså i uTorrent.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in