2010-09-14, 20:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Limpar
Den har dom precis öppnat: http://st.nu/start/sundsvall/1.2311332-nu-anlander-fangarna-till-superfangelset

Stort som fan, och rejäla inhängnader & murar, lär med största sannolighet bli just ett "superfängelse" som dom så vackert vill kalla det !
Vart en del förseningar innan dom kunde slå upp portarna, men nu går transporterna med jämna mellanrum & det fylls på..

Undra när Göran lindberg (Polismästaren) passerar på väg upp ??

åter så var det ju bara 24 st A-klass platser.... sen 110 C-klass platser...

superfängelse.... nja... KVA salberga har 320 B-klass platser.... KVA Kumla har 200 A-klass o 40 C-klass platser...

Göran Lindberg fick väl 6-7år så han hamnar ju på KVA Kumlas "riksmottagning" för intagna me över 4 års straff... sen blir det nog KVA Salberga eller KVA Norrtäljes sexualbrottsavdelningar som hägrar för våran lilla "supercop"

mvh.T
Senast redigerad av sx-pojken 2010-09-14 kl. 20:27.
Citera
2010-09-14, 21:21
Medlem
Limpars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sx-pojken
åter så var det ju bara 24 st A-klass platser.... sen 110 C-klass platser...

superfängelse.... nja... KVA salberga har 320 B-klass platser.... KVA Kumla har 200 A-klass o 40 C-klass platser...

Göran Lindberg fick väl 6-7år så han hamnar ju på KVA Kumlas "riksmottagning" för intagna me över 4 års straff... sen blir det nog KVA Salberga eller KVA Norrtäljes sexualbrottsavdelningar som hägrar för våran lilla "supercop"

mvh.T

Läste att han var på väg uppöver ?

http://st.nu/start/sundsvall/1.2193278-har-kan-polischefen-placeras
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/432839-polischefen-kan-placeras-i-superbunker

Superfängelse? Nja, håller med dig där, kanske inte, men ett mer än andra skulle jag nog kunna sträcka mig till.
Visst kumla mm har andra egenskaper, mer platser, men detta går inte av för hackor heller kan jag lova.
Gigantiskt område, och en helt annan mijö innan man överhuvudtaget kommer in på murarna.
Rix & sk: sexbunkern har vi även här (2 skilda byggnader på samma område) vid häktet: http://yfrog.com/ht200909102127350873j "Bunkern med skyliften utanför"
Om jag inte misminner mig: 4 staket med 6-8meters mellanrum, sinnessjuk belysning & galet mycket kameror.

Om det är det dom vill kalla superfängelse har jag inte en aning om, men rymningsmöjligheten / fritagning är minimal vill jag nog påstå.

Beror lite på definitionen av just "superfägelse", men inga likheter med Bangkwang i Thailand kanske..
Mvh
Senast redigerad av Limpar 2010-09-14 kl. 21:45.
Citera
2010-09-14, 22:01
Medlem
Citat:
Läste att han var på väg uppöver ?

http://st.nu/start/sundsvall/1.2193278-har-kan-polischefen-placeras
http://nyheter24.se/nyheter/inrikes/432839-polischefen-kan-placeras-i-superbunker

Superfängelse? Nja, håller med dig där, kanske inte, men ett mer än andra skulle jag nog kunna sträcka mig till.
Visst kumla mm har andra egenskaper, mer platser, men detta går inte av för hackor heller kan jag lova.
Gigantiskt område, och en helt annan mijö innan man överhuvudtaget kommer in på murarna.
Rix & sk: sexbunkern har vi även här (2 skilda byggnader på samma område) vid häktet: http://yfrog.com/ht200909102127350873j "Bunkern med skyliften utanför"
Om jag inte misminner mig: 4 staket med 6-8meters mellanrum, sinnessjuk belysning & galet mycket kameror.

Om det är det dom vill kalla superfängelse har jag inte en aning om, men rymningsmöjligheten / fritagning är minimal vill jag nog påstå.

Beror lite på definitionen av just "superfägelse", men inga likheter med Bangkwang i Thailand kanske..
Mvh

angående Göran Lindberg så vet jag inte om KVA Saltvik har nån s.k "riksmottagning" dock så hade de ju en speciell sexualbrottslingsavdelning vilket jag inte visste förrän jag läste din länk...

Göran Lindberg kan försättas i P-18 "skyddshäkte då dels hans brott o sen hans f.d yrke gör honom till ett "lovligt" byte bla andra intagna...

rymningsmöjligheten helt utan hjälp från "utsidan" på svenska A-B anstalter e nog rätt låg då de har rejäla murar o flera staket me s.k "cortinatråd" högst upp... (jag har suttit på KVA Kumla , Salberga , Tidaholm mm o bara att ta sig ut ur den låsta byggnaden blir ju bra jävla knepigt...

man låses ju in över natten (12h.) på alla slutna anstalter....

mvh.T
Citera
2010-09-14, 22:20
Medlem
Limpars avatar
Citat:
angående Göran Lindberg så vet jag inte om KVA Saltvik har nån s.k "riksmottagning" dock så hade de ju en speciell sexualbrottslingsavdelning vilket jag inte visste förrän jag läste din länk...

Göran Lindberg kan försättas i P-18 "skyddshäkte då dels hans brott o sen hans f.d yrke gör honom till ett "lovligt" byte bla andra intagna...

rymningsmöjligheten helt utan hjälp från "utsidan" på svenska A-B anstalter e nog rätt låg då de har rejäla murar o flera staket me s.k "cortinatråd" högst upp... (jag har suttit på KVA Kumla , Salberga , Tidaholm mm o bara att ta sig ut ur den låsta byggnaden blir ju bra jävla knepigt...

man låses ju in över natten (12h.) på alla slutna anstalter....

mvh.T

Förstår hur du menar ang rymmningssäkerheten.
Men bevisligen misslyckades dom på Kumla när Daniel, Olsson & company drog.
Detta är inget som kommer hända på nya Saltvik / ska mycket till innan det överhuvudtaget skulle kunna bli verklighet.

Mvh
Citera
2010-09-14, 22:29
Medlem
Citat:
Förstår hur du menar ang rymmningssäkerheten.
Men bevisligen misslyckades dom på Kumla när Daniel, Olsson & company drog.
Detta är inget som kommer hända på nya Saltvik / ska mycket till innan det överhuvudtaget skulle kunna bli verklighet.

Mvh

jo men på KVA Hall så där såg ju de "köpta" plitarna till att de intagna kom ut ur cellerna + att en plit hade smugglat in en pistol vilket de använde för att hota sig ut ur anstalten...

när FFL-Daniel rymde från KVA Kumla genom att dyrka upp dörrar o sedan klättra me stege över murar o staket mm var snyggt....riktigt snyggt vill jag nog säga...

mvh.T
Citera
2010-09-14, 22:34
Medlem
Limpars avatar
Citat:
jo men på KVA Hall så där såg ju de "köpta" plitarna till att de intagna kom ut ur cellerna + att en plit hade smugglat in en pistol vilket de använde för att hota sig ut ur anstalten...

när FFL-Daniel rymde från KVA Kumla genom att dyrka upp dörrar o sedan klättra me stege över murar o staket mm var snyggt....riktigt snyggt vill jag nog säga...

mvh.T

Håller med dig
Dom skapade det ingen trodde var möjligt !
Allt går bara man vill i alla situationer, och med några månaders mellanrum gör dom om det
18e Januari -04 / Kumla.
28e Juli -04 / Hall.
Mvh
Senast redigerad av Limpar 2010-09-14 kl. 22:37.
Citera
2010-09-14, 22:40
Medlem
Citat:
Håller med dig
Dom skapade det ingen trodde var möjligt !
Allt går bara man vill i alla situationer, och med några månaders mellanrum gör dom om det
18e Januari -04 / Kumla.
28e Juli -04 / Hall.
Mvh

Lars Nylens värsta mardrömmar var nog när de höll på o rymde...

mvh.T
Citera
2010-09-14, 22:45
Medlem
Limpars avatar
Citat:
Lars Nylens värsta mardrömmar var nog när de höll på o rymde...

mvh.T

Haha, ja verkligen !
Jobbigt läge
Citera
2010-09-14, 23:12
Medlem
Citat:
...fast han sitter knappast av 4 år i ett skyddshäkte.
Citera
2010-09-15, 02:41
Medlem
Grammaton-Clerics avatar
Citat:
Mvh

Jag hade ju lätt hellre suttit på Bangkwang än tex på ADX Florence.

Att vara i ett jävla smutsigt överpopulerat fängelse där man iaf säkerligen kan underlätta livet med kontanter som skickas in, slår alla gånger att sitta i en betongbunker ensam 23h/dygn under HELA verkställigheten.
Såg en bild på hur en typisk cell ser ut, helt jävla sjukt asså.
Citera
2010-09-15, 02:43
Medlem
Grammaton-Clerics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av plitfan

Nej, men lär nog inte vara svårt för han att få sitta av tiden på en isolerad, antingen i cellen eller på en isol"avdelning"
Citera
2010-09-15, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av plitfan

jo men jag tror ju inte att Göran Lindberg sitter på ett "öppet" häkte nu efter att rättegången varit...

sen när han kommer till en anstalt så blir det nog "ISOL" ...

mvh.T
Senast redigerad av sx-pojken 2010-09-15 kl. 10:52.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in