Citat:
Ursprungligen postat av MisterTerry
Har en vända på gång framöver. Straffet är 4 månader så det lär ju inte bli Kumla precis utan det blir förmodligen någon öppen anstalt.
Har suttit och funderat på om jag ska välja fotboja eller fängelse. Studerar på heltid och uppfyller övriga krav för fotboja så det är vad jag vill som avgör.
Det som "lockar" med fängelset är fyra månader med bra mat & stenhård träning. Att komma bort ifrån vardagen. Det är ju också mer socialt än att sitta ensam i min lägenhet.
Om jag väljer fängelse. Finns det då en chans att jag kommer ut tidigare för att jag uppför mig bra eller fungerar det inte så på korta straff?
Vad skulle ni som suttit inne valt? Är jag en idiot som ens funderar över att välja fängelse?
Har suttit och funderat på om jag ska välja fotboja eller fängelse. Studerar på heltid och uppfyller övriga krav för fotboja så det är vad jag vill som avgör.
Det som "lockar" med fängelset är fyra månader med bra mat & stenhård träning. Att komma bort ifrån vardagen. Det är ju också mer socialt än att sitta ensam i min lägenhet.
Om jag väljer fängelse. Finns det då en chans att jag kommer ut tidigare för att jag uppför mig bra eller fungerar det inte så på korta straff?
Vad skulle ni som suttit inne valt? Är jag en idiot som ens funderar över att välja fängelse?
Om det är bra mat och stenhård träning som lockar så får du nog tänka om. Visst går det att få schyst mat på anstalt när man sitter på avdelning med självförvaltning men om man bortser från det så kan du bereda dig på att förundras över hur fan någon kan misslyckas så fatalt med havregrynsgröt och se fram emot härliga luncher såsom saftsoppa och mackor.
Maten skiljer på olika platser och vill du ha bra mat så stanna ute. Gymmen har dom dragit ner på mer och mer, tror inte det finns någon anstalt kvar med bra gym nu. Eller? Borås hörde jag nått om men dom har väl tagit ner där också eller?
Men vill du sabba studier för att sitta och uggla på en anstalt så för all del.. Jag tycker att det låter korkat. (ja jag har själv suttit, dock ej på någon klass A ej heller öppen)