2014-03-03, 18:16
  #4393
Medlem
skitknarkmarksparks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gigant_Superman
Tips på anstaltönskan tack. Vänersborg den med klass 3, Västerås klass 3, Gävle klass 2, Skenäs eller Aspudden? ska lämna in den imorgon, så tips på plats önskas omgående.
Med vänlig hälsning,/Giganten
Har du smutsiga papper ska du ju sitta på öppen anstalt.
Varför? För när du anländer får du skriva på ett slags kontrakt angående-
skötsel, regler och att INTE fråga vad någon sitter för.

Ska du in i några månader är väl Borås en någorlunda bra anstalt.
Vill du lära dig albanska ska du söka dig Halmstad eller Fosie.

MVH
Citera
2014-03-03, 20:51
  #4394
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av skitknarkmarkspark
Har du smutsiga papper ska du ju sitta på öppen anstalt.
Varför? För när du anländer får du skriva på ett slags kontrakt angående-
skötsel, regler och att INTE fråga vad någon sitter för.

Ska du in i några månader är väl Borås en någorlunda bra anstalt.
Vill du lära dig albanska ska du söka dig Halmstad eller Fosie.

MVH

Det där är ju inte alls sant. Det är den andra eller tredje frågan alla nya får när vi går ut med en ny på avdelningen. "Vad heter du? Hur länge ska du sitta? Vad sitter du för?" Är någon skum och vill inte säga så googlar de men först provar de att frÅga oss. Så fort någon är skum så misstänker de att det är pedofiler/våldtäktsmän.

Jag kan inte tipsa om anstalt mer än att gå på vad våra intagna säger och jag hör ganska mycket bra om Halmstad och Kolmården. Det är nog de med bäst rykte. Sämst? Österåker, kirseberg, Borås hör jag nog mest dåligt om.
Citera
2014-03-03, 21:00
  #4395
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KriminalvardenKV
1. det finns ingen lag i sverige som förbjuder rökning av cigareter. att förbjuda detta och straffa fångarna mer än nödvändigt skapar en otrolig frustration hos de intagna, vilket ger dem mer hat och förakt mot lagar, systemet, samhället och regler. är detta den vård som kriminal-"vården" ska ge? tänk om du köper en choklad kaka och en polis förbjuder dig från att äta hur mycket du vill av den på en dag. ungefär så sjuk är ciggreglerna. cellen kallar plitjävlarna för ens rum, och i mitt rum ska jag få röka hur mycket vad jag vill.
2. nej, det finns inga gratis nikotin tuggumin, vet inte vad fan du fått det från. inte ens i häktena får du såna längre. max kan du få nåt jävla nikotin plåster. som om det skulle göra nån skillnad.
3. om inte cigg ska va tillåtet borde fångar åtminståne få e-cigg men det får dom inte heller.


Vet en tjej som var inne på psyket, när hon ville ha nikotinplåster kl 23.00 nekade läkaren henne det på grund av att han tyckte det var för sent på kvällen! Hur är det på fungerar det inom kriminalvården vem är det som bestämmer dos och när nikotinplåster skall sättas in. En del personer behöver mycket mer än ett plåster, två eller flera
Citera
2014-03-03, 21:10
  #4396
Medlem
Imperors avatar
Jag muckade från Beateberg (2a) för ett år sedan. Där fick man nikotintuggummin relativt fritt. En karta om dagen iaf, plus plåster. De hade flera olika styrkor på båda och jag hörde aldrig om någon som blev nekad utöver att de tog slut ibland...
Citera
2014-03-03, 23:03
  #4397
Medlem
Gigant_Supermans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skitknarkmarkspark
Har du smutsiga papper ska du ju sitta på öppen anstalt.
Varför? För när du anländer får du skriva på ett slags kontrakt angående-
skötsel, regler och att INTE fråga vad någon sitter för.

Ska du in i några månader är väl Borås en någorlunda bra anstalt.
Vill du lära dig albanska ska du söka dig Halmstad eller Fosie.

MVH
Vad menar du med smutsiga papper?
Citera
2014-03-05, 06:44
  #4398
Medlem
Hur länge satt du, hur var det att komma ut vem brukar kolla registrerna har du haft problem med "vanligt" folk när du varit ute?
Citera
2014-03-06, 23:32
  #4399
Medlem
Hoppar in i tråden, kanske frågan redan är avklarad. Hur fungerar det med ekonomin under tiden man är internerad? Hade du en bostad innan du åkte in? Har du blivit vräkt? Eller ställer samhället upp och betalar sådana levnadsomkostnader medan man sitter på anstalt?
Citera
2014-03-07, 03:42
  #4400
Medlem
DrBrasas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av molliesmille
Hoppar in i tråden, kanske frågan redan är avklarad. Hur fungerar det med ekonomin under tiden man är internerad? Hade du en bostad innan du åkte in? Har du blivit vräkt? Eller ställer samhället upp och betalar sådana levnadsomkostnader medan man sitter på anstalt?
Jag svarar trots att jag inte suttit i fängelse. Det finns möjlighet att få hyra betald om straffet upp till sex månader förutsatt att den sökande helt saknar andra tillgångar. Det är ingen rättighet utan en möjlighet.
Citera
2014-03-07, 09:20
  #4401
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DrBrasa
Jag svarar trots att jag inte suttit i fängelse. Det finns möjlighet att få hyra betald om straffet upp till sex månader förutsatt att den sökande helt saknar andra tillgångar. Det är ingen rättighet utan en möjlighet.

Tack. Så grannen som riskerar minst två års fängelse (häktad nu) lär vi inte se så mycket av framöver. Tja, hen kan ju bli frisläppt förstås.
Citera
2014-03-08, 12:04
  #4402
Medlem
schvamps avatar
"Smutsiga papper" = Golat eller gjort ett ej accepterat brott. tex. småbarnsmisshandel, åldringsrån eller som den där tattaren som rånade killen på T-bane spåret.
Citera
2014-03-08, 13:15
  #4403
Medlem
Satt 3 år På Täby, Umeå, Och muckade från Salberga
Citera
2014-03-08, 21:24
  #4404
Medlem
blobben!!!s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AgentHemlig
Brukar ta lång tid innan man får tillgång till sådant.

Under tiden knullar hon andra utaför murarna, glhf.
Tråkigt att din flickvän var en hora.

Men det är lugnt kompis, det finns mer fisk där hon kom ifrån.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in