2012-05-17, 12:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Stenrom
VHS menar du? Trodde ej detta var tillåtet. Vet bara att det är strikt förbjudet med Dvd osv så antar det är samma med VHS, skulle bli förvånad annars.
Men om du ska ta in cdskivor är det bara orginal som gäller

Vet väldigt lite om frigång då jag aldrig varit nära att få det

Kan annars tänka mig att det beror på hur tung anstalten är.
Citera
2012-05-18, 00:34
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Puffarn
Samma regler gäller i hela sverige.
Är man riktigt närstående så kan man få bevakade besök som straffad annars blir det inga besök alls om det inte är något totalt oviktigt.
Narkotika, tom ringa räcker för att inte få besöka obevakat om det är mindre än 5 år sen.
Men, efter ett antal bevakade besök så kan man få övergå till obevakat I VISSA FALL.
På just Svartsjö gör de så ibland tex. Vet en kille som relativt nyligen lyckades med det där och hans tjej hade just en ringa -dom på sig.
Man bör nog vara nära släkting eller sambos/gifta dock.

Dock ska sägas att det är inte garanterat att man ens får bevakade besök. De är restriktiva med dem för det är massa jobb (en i personalen blir ju sittande där och de är redan ganska få på öppen) och ingen plit gillar att sitta och övervaka privata möten. Rätt jobbig situation liksom.
Hmm...

Har dom ändrat regler nyligen?

Jag va där 2002 och fick va me min kille på¨hans rum fast jag var dömd för ringa 2000...
Citera
2012-05-18, 14:22
Medlem
Puffarns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FlashbackCeleb
Hmm...

Har dom ändrat regler nyligen?

Jag va där 2002 och fick va me min kille på¨hans rum fast jag var dömd för ringa 2000...

Ja det är mycket hårdare regler nu än 2002
Citera
2012-05-18, 15:10
Medlem
rikoes avatar
Hej, jag ska åka in en månad pga våldsbrott. Söker en lugn anstalt utan bråk i sthlms trakten. Kan någon tipsa mig? Berätta gärna lite hur livet var också.
Mvh
Citera
2012-05-18, 18:43
Medlem
David_Ss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rikoe
Hej, jag ska åka in en månad pga våldsbrott. Söker en lugn anstalt utan bråk i sthlms trakten. Kan någon tipsa mig? Berätta gärna lite hur livet var också.
Mvh

Jag har suttit mest i övre delarna av Sverige.
Umeå,Härnösand etc

Tycker du ska försöka komma till Asptuna eller Täby.
Lugna kåkar!!

Många kompisar som gjort sista tiden på asptuna, bra och lungt
Citera
2012-05-25, 23:56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rikoe
Mvh

En månad? Fotboja var inget alternativ?
Citera
2012-05-28, 01:33
Medlem
downbelows avatar
Nån här som suttit inne på tillberga i västerås?
Såg det fanns en annan tråd men skulle vilja ha info om någon som suttit där. all info uppskattas
Citera
2012-05-28, 09:20
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av annonsmannen

Gissar på långtidssjukskrivning
Citera
2012-05-28, 09:57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av downbelow
Nån här som suttit inne på tillberga i västerås?
Såg det fanns en annan tråd men skulle vilja ha info om någon som suttit där. all info uppskattas

Tillberga, finns det inte en sexualbrottsavdelning där också? Skulle inte vilja sitta på en sådan anstalt där man placerar vanliga interner med snabbknullare och peddisar. Inte roligt om folk skulle förknippa en med sådana avskum i framtiden.
Citera
2012-05-28, 12:46
Medlem
Vet väldigt lite om Tillberga men har folk som åkte dit från den anstalten jag satt på senast, och folk som kom från tillberga.
Det är en klass 3(Öppen) anstalt som är rätt stor, några jag känner som hamnade där knallade sig själv pga de var "så jävla obehagligt" att sitta med massa snabbknullar. SKulle gissa att säkert 30-40 procent där är sexbrottslingar
Citera
2012-05-28, 15:44
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av annonsmannen
Vad är det som gäller för fotboja egentligen? Verkar ju inte vara så mycket straff.
Citera
2012-05-28, 17:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Vad är det som gäller för fotboja egentligen? Verkar ju inte vara så mycket straff.

Tro mig det är jobbigt att hålla alla tider på minuten, får inte ens komma hem 10 min tidigare från jobbet, kan inte tvätta om man bor i flerfamiljshus om man inte vill lägga alla sina fria timmar på det, pensionärer ringer på 3 på natten för att man ska blåsa eller pissa, fast man ska jobba dagen efter, måste köra hem direkt efter arbetet, om det är köer eller vägarbete, vilket det är nästan varje dag så måste man höra av sig.. Kan inte lämna bostaden alls tex om man kommer på att man måste handla något, kan knappt åka till akuten utan att meddela dom först...

Plus att blir man dömd till fängelse i max 6 månader och man väljer att ha boja så får man betala denne själv á 50 kr om dagen, plus hyra, bensin, el, mat osv...

Jag hade turen att komma från anstalt och då betalade frivården hyra, el, bensin, mat osv i två månader, TROTS att pengar finns på ens konto, och då slipper man också betala bojeavgiften..

Plus så om bojan skulle gå isönder så blir man återbetalningsskyldig på 25 000 :- OM det inte är ett solklart olycksfall...

Lita ALDRIG på en en plit, varesig det rör frivården eller inom en KVA, ingen vet vad de pratar om, alla låtsas veta och säger olika.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in