Citat:
Ursprungligen postat av Janne6304
Vad är det som gäller för fotboja egentligen? Verkar ju inte vara så mycket straff.
Tro mig det är jobbigt att hålla alla tider på minuten, får inte ens komma hem 10 min tidigare från jobbet, kan inte tvätta om man bor i flerfamiljshus om man inte vill lägga alla sina fria timmar på det, pensionärer ringer på 3 på natten för att man ska blåsa eller pissa, fast man ska jobba dagen efter, måste köra hem direkt efter arbetet, om det är köer eller vägarbete, vilket det är nästan varje dag så måste man höra av sig.. Kan inte lämna bostaden alls tex om man kommer på att man måste handla något, kan knappt åka till akuten utan att meddela dom först...
Plus att blir man dömd till fängelse i max 6 månader och man väljer att ha boja så får man betala denne själv á 50 kr om dagen, plus hyra, bensin, el, mat osv...
Jag hade turen att komma från anstalt och då betalade frivården hyra, el, bensin, mat osv i två månader, TROTS att pengar finns på ens konto, och då slipper man också betala bojeavgiften..
Plus så om bojan skulle gå isönder så blir man återbetalningsskyldig på 25 000 :- OM det inte är ett solklart olycksfall...
Lita ALDRIG på en en plit, varesig det rör frivården eller inom en KVA, ingen vet vad de pratar om, alla låtsas veta och säger olika.