2011-04-26, 13:33
  #1729
Medlem
Grammaton-Clerics avatar
Citat:
Ursprungligen postat av daym
6 månader för ekobrott. Vuxendagis, jag har aldrig grillat så mycket på sommrarna som jag gjorde där!


Grillat, satt du pa Asptuna manntro =)
Citera
2011-04-29, 02:52
  #1730
Medlem
dayms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grammaton-Cleric
Grillat, satt du pa Asptuna manntro =)

Nej, och enligt vad jag googlat fram så är Asptuna en semesterort?
Citera
2011-04-30, 23:24
  #1731
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av daym
Nej, och enligt vad jag googlat fram så är Asptuna en semesterort?

Satt 5 år för värderån Satt på riks hall tidaholm Hällby
Ångrar inget
Citera
2011-05-01, 11:14
  #1732
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av daym
6 månader för ekobrott. Vuxendagis, jag har aldrig grillat så mycket på sommrarna som jag gjorde där!

Sitter själv nu och började grillningen förra helgen.

Sitter Eko 14 månader på en öppen. Minigolf, tennis och dylikt får vi tiden att gå med

Kallar det för en exklusiv Fritidsgård...
Citera
2011-05-03, 20:01
  #1733
Medlem
edberg24s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SLIP
Sitter själv nu och började grillningen förra helgen.

Sitter Eko 14 månader på en öppen. Minigolf, tennis och dylikt får vi tiden att gå med

Kallar det för en exklusiv Fritidsgård...

Om det där är sant så är det ju iaf en utväg som hemlös, fan va schysst ändå. Det är förmodligen bättre ställt där än hos många familjer runt om i Sverige. Ganska sjukt ändå, men Eko brott, (ingen som helst aning om vad ni menar) typ som vandalisering och liknande?
Citera
2011-05-03, 20:03
  #1734
Medlem
Dorss avatar
Satt på hinseberg utanför frövi. Var som att gå komvux. Var många tjejer och tanter där... Fanns en slöjdsal som man kunde använda. Det gjorde jag ofta. Sydde kuddar, grytlappar och lite annat småskit. Kom olika "volontärer" från skolor och hade smyckestillverkning med oss eller sminkkurs eller något annat tjejigt. Var många äldre kvinnor som höll ihop, pratade om sina barn och var väldigt bra vänner. De i min egen ålder var ganska stökiga så det fanns ju typ ingen att umgås med förutom just de äldre tanterna. Fick aldrig besök så jag hade inget att se fram emot. Lät tiden mest gå. Gick en föräldrakurs som jag blev intjatad i efter jag hade sagt att jag gärna vill ha barn någon gång i framtiden. Läste upp gymnasiebetyg och snackade med kärringarna. Vissa tanter tog hand om en lite extra för man påminde om deras döttrar.

Var tråkigt och jobbigt. Längtar inte tillbaka. Hemska tanke.
Citera
2011-05-03, 21:19
  #1735
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dors
Satt på hinseberg utanför frövi. Var som att gå komvux. Var många tjejer och tanter där... Fanns en slöjdsal som man kunde använda. Det gjorde jag ofta. Sydde kuddar, grytlappar och lite annat småskit. Kom olika "volontärer" från skolor och hade smyckestillverkning med oss eller sminkkurs eller något annat tjejigt. Var många äldre kvinnor som höll ihop, pratade om sina barn och var väldigt bra vänner. De i min egen ålder var ganska stökiga så det fanns ju typ ingen att umgås med förutom just de äldre tanterna. Fick aldrig besök så jag hade inget att se fram emot. Lät tiden mest gå. Gick en föräldrakurs som jag blev intjatad i efter jag hade sagt att jag gärna vill ha barn någon gång i framtiden. Läste upp gymnasiebetyg och snackade med kärringarna. Vissa tanter tog hand om en lite extra för man påminde om deras döttrar.

Var tråkigt och jobbigt. Längtar inte tillbaka. Hemska tanke.

kunde tänka mig att det var på det sättet där hörde från en plit som hade jobbat på en kvinnoanstalt att det var det värsta han hade vart med om
men det e bara kämpa på för att hålla sig där i från
Citera
2011-05-03, 21:35
  #1736
Medlem
Dorss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
kunde tänka mig att det var på det sättet där hörde från en plit som hade jobbat på en kvinnoanstalt att det var det värsta han hade vart med om
men det e bara kämpa på för att hålla sig där i från

Varför tyckte han att det var det värsta han hade varit med om?
Citera
2011-05-03, 21:37
  #1737
Medlem
fint, satt och läste böcker i 3 år, ingen brydde sig. Blev lite kung på min avdelning för jag var akademiker och hjälpte många med eko. frågor om frigången. De flesta vet inte vad de ska ta sig till när de kommer ut, vilsna och rädda. Jag förklarade deras rättigheter, vilket de uppskattade.

De värsta var avsaknaden av kvinnor och en kall öl, den första efter muck smakade De undanjömda pengarna väntade i spanien.... :-D
__________________
Senast redigerad av bridge 2011-05-03 kl. 21:43.
Citera
2011-05-03, 21:40
  #1738
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dors
Varför tyckte han att det var det värsta han hade varit med om?

var pga att han tyckte att kvinnorna var mycket mer manipulerande och psykiskt på frestande
Citera
2011-05-03, 21:41
  #1739
Medlem
putte-mr-puttes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bridge
fint, satt och läste böcker i 3 år, ingen brydde sig. Blev lite kung på min avdelning för jag var akademiker och hjälpte många med eko. frågor om frigången. De flesta vet inte vad de ska ta sig till när de kommer ut, vilsna och rädda. Jag förklarade deras rättigheter, vilket de uppskattade.

De värsta var avsaknaden av kvinnor och en kall öl, den första efter muck smakade De undanjömda pengarna väntade i spanien.... :-D

vart satt du?
Citera
2011-05-03, 21:49
  #1740
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av putte-mr-putte
vart satt du?

anstalten i Sörbyn, utanför Umeå innan det blev riktigt att skaka galler. Lever ett bra liv idag, ingen vet vem jag är och vad jag gjorde, vill att det ska fortsätta så.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in