2011-01-12, 12:06
Medlem
Slingshots avatar
Citat:
Ursprungligen postat av skjutsnuten
Angående hovrätten. jag skulle råda dej till att köra med den att polisen hota dig. Dom sa att om du inte erkänner så kommer dom sätta dit dej för grov misshandel och du kommer få 2 års fängelse Och du kommer inte få se ditt barn på mer än ett år. Men om du däremot erkänner så kommer dom fixa så du bara får 6 mån. Denna versionen hade jag kört med. För den är mer trovärdig än att dom hota med att ge dej stryk eller nåt. Att bara dra tillbaka erkännandet är sämre ide, du måste ju ha en anlednng till att du erkännde nåt till att börja med som kunde ge dej fängelse.

2. Du har TV i cellen och du får titta så mycket tv du vill när du är i cellen.

3.nej du får inte vara i din cell hela dagen om du har sysselsättning. Men varför skulle du vilja vara i cellen hela dagen?

4. Det finns inga bra anstalter i skåne. Den bästa du kan välja är Halmstad. Det är en av de bästa anstalterna du kan komma till, och den absolut bästa som ligger så långt söderut.

Du får inte ta in en bärbar dator, det kan du glömma direkt. Och wifi .. hahaha.. va tror du själv?
Däremot har dom Gamecube som man får låna, resident evil 5 på GC är faktiskt jävligt schysst.

Resident Evil 4 måste du mena eftersom 5an inte finns till GC.
Citera
2011-01-12, 13:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westbay
"Roger Pontare" gjorde en tråd som handlade om huruvida Du (läsaren) suttit i fängelse. Jag och flera till var lite missnöjda då det kändes som en listtråd, vi ville helt enkelt veta mer än vart du suttit och hur länge!
Så jag öppnar en ny tråd med frågeställningen;
"Hur var det att sitta i fängelse?"
(Hur fördrev Du tiden? Livsändrande upplevelse eller en fucking lifestopper som bara var irriterande? etc.)
Fyll på med hur det var att sitta i fängelse, tack på förhand.

Satt 1 år å 3 mån på happaranda anstalte eller ska man kalla det för VUXENDAGIS .
Man har som tillgång till det mesta där inne förutom att man inte kan gå ut å in som man vill .
Man har 7 kvadratmeter rum egen toa , man får ha tv dator tv spel ja sej vad man inte får ha , har nu aldrig suttit på en anstalt med hårdare restriktioner så dom uttalar jag mej inte om .
Men dagarna gick ganska fort genom att man fick jobba utte i snikeriet , å maten var ju inte att klaga på , frukost lunch å midda färdigt varje dag nog var det en hård tid LOL
Så det är ju ett staff att ha det lungt å skön som på semester .
Citera
2011-01-12, 19:32
Medlem
beppots avatar
Min farsas kusin satt inne i 3 år när han yxat sönder dörren och spöat skiten ur både min farfar och farmor(sen spöade farsan och hans syskon ner aset). Riktig tragisk jävla fyllbult som därefter skjöt frugan sin i magen med luftgevär. Ena ungen blev ambulansförare och den andra började hänga med tjock-steffe. När han kom ut var han helt jävla felanpassad och till slut slog han halvt ihjäl två snubbar på stan helt oprovocerat så att han kunde åka in på kåken igen. Tacka fan för det när det är rena jävla hotellvistelsen på klass3-anstalter.
Citera
2011-01-13, 16:30
Medlem
sang-reals avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MARTINKING
Satt 1 år å 3 mån på happaranda anstalte eller ska man kalla det för VUXENDAGIS .
Man har som tillgång till det mesta där inne förutom att man inte kan gå ut å in som man vill .
Man har 7 kvadratmeter rum egen toa , man får ha tv dator tv spel ja sej vad man inte får ha , har nu aldrig suttit på en anstalt med hårdare restriktioner så dom uttalar jag mej inte om .
Men dagarna gick ganska fort genom att man fick jobba utte i snikeriet , å maten var ju inte att klaga på , frukost lunch å midda färdigt varje dag nog var det en hård tid LOL
Så det är ju ett staff att ha det lungt å skön som på semester .
vad satt du för.
Citera
2011-01-13, 19:23
Medlem
tedbundys avatar
Tjena

Jag har tänkt att inställa mig på en random öppen anstalt, när min dom
träder i kraft om ca 1v, dvs skippa placering från Frivården.

Vad är oddsen om jag typ drar till Svartsjö att få stanna där?

Är dömd till 12 månader för Grov Misshandel.

/TB
Citera
2011-01-13, 20:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av tedbundy
Tjena

Jag har tänkt att inställa mig på en random öppen anstalt, när min dom
träder i kraft om ca 1v, dvs skippa placering från Frivården.

Vad är oddsen om jag typ drar till Svartsjö att få stanna där?

Är dömd till 12 månader för Grov Misshandel.

/TB

Beror på om du suttit inne tidigare, har drog/alkoholproblematik, hur farlig du anses vara och även om det finns plats eller ej.
Citera
2011-01-13, 21:03
Medlem
tedbundys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mickeifk83
Beror på om du suttit inne tidigare, har drog/alkoholproblematik, hur farlig du anses vara och även om det finns plats eller ej.

Första gången och ingen dokumenterad drog/alkoholproblematik. Inte dokumenterat psyksjuk heller.

Hur långt straff får man ha för att sitta på öppen?

/TB
Citera
2011-01-13, 21:25
Medlem
Denna fråga har säkert besvarats redan men eftersom tråden är > 100 sidor så ställer jag den(igen).

Jag kanske kommer åka in runt ½- 1 år, och vill därför förbereda mig mentalt.
Den enda erfarenhet jag har av fängelser är amerikanska filmer ( ).

Hur kommer jag "klara" mig? Något jag borde passa mig för, finns det anledningar till att
vara rädd för något? Är runt 1.75, Inte biffig men inte särskilt tanig heller, inte den
våldsamma typen men nog fan vevar jag tillbaks om någon går på mig.
Har vett på att hålla käften, mitt sociala samspel kan dock vara lite retarderat ibland
och skapa jobbiga missförstånd, speciellt min typ av humor.

Är inställd på att ligga lågt, vara tystlåten, undvika ögonkontakt med dom mer biffiga/respekterade
fångarna.

Hört historier om nyintagna som blir misshandlade för att visa att dom är just nya, stämmer detta?

Vad tror ni, något jag bör tänka på ?
Citera
2011-01-13, 21:42
Medlem
Citat:
Första gången och ingen dokumenterad drog/alkoholproblematik. Inte dokumenterat psyksjuk heller.
Då är oddsen rätt så höga för att du ska få sitta på öppen.

Citat:
Hur långt straff får man ha för att sitta på öppen?

/TB
Vet inte men jag har suttit med ekobrottslingar som suttit på 4 år och mer och dom har suttit hela voltan på öppen.
Citera
2011-01-13, 22:02
Medlem
tedbundys avatar
>mickeifk83

Tackar för svaren!

/TB
Citera
2011-01-22, 04:25
Medlem
kebabyos avatar
Kanske är jätteOT men förtjänar inte en egen tråd.

Har suttit häktad ungefär 4 månader men blev nu släppt efter domen förra veckan. Fick 2 år för narkotikabrott, tillgrepp av fordon, stöld och häleri. Suttit på öppen förut i 5 månader. Men ska nu förmodligen bli satt på Skänninge anstalt.

Vill motta i princip all info om stället.

mvh

/Kamrats konto
Citera
2011-01-22, 18:34
Medlem
Som sagt dags för rättegång inom ett par veckor. Åtalad för Olaga hot och knivlagen. Tryckt kniv mot halsen på en, men inga skador skedda. Vart på personutredning osv, gick ok, "erkände" tidigare drogmissbruk för kriminalvården och det var för 3-4år sedan så har vart ren länge. Har haft en jävla tur så är tidigare ostraffad. Någon som dömts för något liknande och vad är tänktbart straff? Har jag bra chans å slippa samhällstjänst? Är en bit över 21 så någon strafflindring där räknar jag inte med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in