2010-11-23, 14:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rövner
Hur är det att sitta i fängelse? För majoriteten är det jävligt trevligt. Naturskönt, fotbollsplan, fiske, schysst käk, slappt liv gratis boende

Varför frågar du om du nu uppenbarligen redan vet hur det är?
Citera
2010-11-23, 16:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodemanen
Varför frågar du om du nu uppenbarligen redan vet hur det är?

Han pratar om "fängelse" typ som i -Hej jag har kört på fyllan och har suttit en månad i solen på Svartsjö.
Citera
2010-11-25, 15:26
Medlem
Gargis avatar
Har precis fått reda på att jag ska sitta i Storboda, Rosersberg.
Någon som vet något om den anstalten?
Citera
2010-11-25, 17:15
Medlem
Storboda är ingen höjdare, lite konstigt att du fått egen inställelse till en C-klass anstalt bara. Ställ in dig på någon annan anstalt och hoppas att de låter dig stanna där. Det är knökfullt på många anstalter så ställ in dig på en öppen anstalt på en fredag, chansen är nästan obefintlig att de flyttar dig under helgen. Sen blir det säkert väntetid och med en hel del tur så kanske du får stanna på den öppna.

Blir det Storboda så försök ta dig till ny eller mellan-boda så fort som möjligt. Hur lång tid har du?
Citera
2010-11-25, 17:18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av smokeareefer
jag ska göra min andra runda nu snart, denna gång på 8 mån. när vette jag fan men besked om inställning kommer jan eller feb. kommer gå segt men vad fan, det går över! återkommer om 10 mån eller nåt och delar med mig

Ställ in dig direkt efter nyår istället, orka gå och vänta på att få sitta! Du kan ställa in dig på vilken anstalt/häkte du vill för det mesta och sedan blir du flyttad till "din" anstalt om kriminalvården ids.
Citera
2010-11-25, 18:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gargi
Har precis fått reda på att jag ska sitta i Storboda, Rosersberg.
Någon som vet något om den anstalten?

Storboda är en riktig skitanstalt. De har dubbelbeläggning (inte för alla men nästan alltid för de nya). Dessutom har de strul med värmen så bered dig på att frysa.

http://www.aftonbladet.se/nyheter/article8164088.ab
http://www.mynewsdesk.com/se/pressro...erna-paa-12474
Citera
2010-11-25, 20:31
Medlem
Jag har också hört mycket skit om Storboda så överklaga beslutet, du kan ju dra en lögn och säga att du har fiender på just den anstalten som har svurit att plocka dig men att du inte vågar säga vilka det är. Vet folk som har gjort så och det har funkat alla gånger
Citera
2010-11-25, 20:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kodemanen
Jag har också hört mycket skit om Storboda så överklaga beslutet, du kan ju dra en lögn och säga att du har fiender på just den anstalten som har svurit att plocka dig men att du inte vågar säga vilka det är. Vet folk som har gjort så och det har funkat alla gånger

Funkar inte alla gånger, ibland kräver de namn för att ens överväga att ändra sig och det hjälper inte att säga att du inte vill göra saken än värre för dig själv genom att nämna namn. Det hänger lite på vem du är, en gängkille har naturligtvis större chans att bli trodd när han kommer med ett sådant påstående än en förstagångare eller en ekobrottsling.
Citera
2010-11-25, 21:17
Medlem
Gargis avatar
Vad är har ni hört då? Kan ni vara lite mer specifika.
Citera
2010-11-25, 22:02
Medlem
Storboda är en pundaranstalt, kort sagt. Mycket droger, stök och oordning i största allmänhet. Har hört om pundare som stått och steriliserat sina kanyler i avdelningens matlagningskastruller och liknande.

Sen är jag inte säker på hur det är med toaletterna, någon annan vet säkert om det är pissanka eller handfat som gäller. Toa på rummen är jag ganska säker på att de inte har på Storboda.

Men skit i Storboda, ställ in dig någon annanstans och hoppas på det bästa.
Citera
2010-11-27, 12:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Westbay
Tackar bla. för warinworlds input i tråden, vilket verkligen gett iallfall mig lite insikt i hur det ser ut på svenska fängelser. Fortsätt gärna med input allihopa som önskar göra så!

Svenska kåkar är väl relativt sjussta,
Jag har polare som setat i Estland, soppa va käket men har du kulor kan du köpa bra korv och kaffe/the brännvin knark.
En kille jag känner gjorde 5 år i Taiwan och jag själv ett kortare besök i häktet i Bankok, och med jämförelse är Sverige ok, med restriktioner Kronoberg, trist ( bara läsa böcker ) en timme i "tårtan"/ om dan., inte ens mugg.
Utan restriktioner rena grand hotell, tv .. kaffe thermos.
En jäkligt fin (Polskt ursprung) plitbrud som var jävligt snäll, när man hämta ut rakhyvel log hon lite skälmskt och sa att jag egentligen inte fick gå över tröskeln till förrådet..

Ja käket,, jo men jag lagar hellre själv. köper aldrig "Dafgård"

Rankan
Senast redigerad av kalleranka 2010-11-27 kl. 12:54. Anledning: Tillägg :
Citera
2010-11-27, 13:33
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av moondawn
Han åker på dyngstryk dag ut och dag in.

Det är skitsnack. De håller sig oftast för sig själva, och blir gjorda lite narr av, men inte så våldsamt att sitta inne som folk tror. Inte om man håller en lågprofil. Klart det blir lite våld, men inte mot de som inte gjort något. Mest psykiskt brå där jag varit iaf.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in