2007-10-08, 19:47
Medlem
Arkhons avatar
På flera forum jag använder så finns det en funktion som heter "quick reply", vilket är en liten ruta längst ner på sidan där man kan skriva svar direkt, utan att behöva klicka på "svara".

Jag finner sådant väldigt behändigt då det är mycket lättare att kolla upp i tråden vad som är skrivet och förenklar även när man skall citera flera användare. Varför finns inte denna funktion på flashback?
Citera
2007-10-09, 03:05
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkhon
...förenklar även när man skall citera flera användare.
Citera flera är busenkelt om man kör firefox och oneman's flashscript.
http://www.flashback.org/showthread.php?t=385213
Citera
2007-10-09, 12:01
Medlem
micaeles avatar
En gissning är att den funktionen är avpolleterad av två möjliga anledningar:

Det är en inlinefunktion som innebär mer data att skicka och hantera. Och sådana funktioner är ju inte direkt populära just nu...

Samt att den säkerligen inbjuder till mer oneliners och ogenomtänkta svar, eftersom det helt enkelt blir för lätt.
Citera
2007-10-09, 14:19
Medlem
Arkhons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av micaele
En gissning är att den funktionen är avpolleterad av två möjliga anledningar:

Det är en inlinefunktion som innebär mer data att skicka och hantera. Och sådana funktioner är ju inte direkt populära just nu...

Samt att den säkerligen inbjuder till mer oneliners och ogenomtänkta svar, eftersom det helt enkelt blir för lätt.

Den första kan jag gå med på.

Den andra håller inte lika bra, då det i dom forum jag läser inte brukar vara särskilt många oneliners. Det är snarare jävligt behändigt när man vill skriva ett längre svar. Den som vill ägna sig åt kvantitet före kvalitet och oneliners gör det ändå, och alla vinner på att det är enklare att skriva inlägg.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in