2007-10-08, 17:45
Medlem
Ser lite smårolig ut. 45 kal / 1500 skott i minuten och minimalt med rekyl.

http://www.leenks.com/link87425.htm
Citera
2007-10-08, 20:20
Medlem
Sha R'Taes avatar
Intressant koncept men jag tycker den ser väldigt klumpig och otymplig ut, sedan så har den en rätt låg magasinkapacitet.
Citera
2007-10-08, 20:56
Medlem
Allan Akbars avatar
Löjligt. Ett stort tungt vapen som man måste byta magasin på varannan sekund. Då kan man lika gärna släpa med ett hagelgevär med slugs...
Citera
2007-10-09, 09:10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Allan Akbar
Löjligt. Ett stort tungt vapen som man måste byta magasin på varannan sekund. Då kan man lika gärna släpa med ett hagelgevär med slugs...
Får jag fråga vad du tycker om colt 45 eller D.eagle då
Jaja jag är ingen vapenfetish, tyckte bara vapnet såg ballt ut.
Citera
2007-10-09, 10:56
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Natural
Får jag fråga vad du tycker om colt 45 eller D.eagle då
Jaja jag är ingen vapenfetish, tyckte bara vapnet såg ballt ut.
Colt Double Eagle och andra pistoler i 45 cal är bra vapen för att stoppa buset på nära håll. Men det skall inte vara single-stack, vilket Double Eagle IIRC är utan double-stack.
Citera
2007-10-09, 13:11
Medlem
Citat:
Colt Double Eagle och andra pistoler i 45 cal är bra vapen för att stoppa buset på nära håll. Men det skall inte vara single-stack, vilket Double Eagle IIRC är utan double-stack.

Kom igen. Damerna måste ju ha nått att skjuta med också. (single stack)
Citera
2007-10-09, 13:17
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Kom igen. Damerna måste ju ha nått att skjuta med också. (single stack)
Det finns bättre vapen för de som är korta och har små händer. En liten 9mm, till exempel en Glock 19 eller en Sig P229, med expanderande ammunition. Sannolikheten för att de skall få in träffar är större med en sådan än med en single-stack Colt i .45...
Citera
2007-10-09, 19:38
Medlem
Citat:
Det finns bättre vapen för de som är korta och har små händer. En liten 9mm, till exempel en Glock 19 eller en Sig P229, med expanderande ammunition. Sannolikheten för att de skall få in träffar är större med en sådan än med en single-stack Colt i .45...

Men då förlorar dom ju .45ACP:ns otroliga stoppingpower!!!!

Med en 9mm puffra (Europellet faggotry) får man ju ingen penetration om boven har mer än en t-shirt på sig.

Med en .45ACP-puffra så flyger boven 19 meter bakåt och det bildas utgångshål stora som dassalock.
Citera
2007-10-09, 20:07
Medlem
cephs avatar
Ska man ha en liten bössa som kan spruta ur sig kulor i hög hastighet med bra penetration så finns väl FN P90, MP7 och liknande redan? Har inte hört någon gnälla på att dessa har okontrollerbar rekyl eller något.
Citera
2007-10-09, 21:07
Medlem
Allan Akbars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Kalmar2004
Men då förlorar dom ju .45ACP:ns otroliga stoppingpower!!!!

Med en 9mm puffra (Europellet faggotry) får man ju ingen penetration om boven har mer än en t-shirt på sig.

Med en .45ACP-puffra så flyger boven 19 meter bakåt och det bildas utgångshål stora som dassalock.
Okunnigt trams...

(Eller det kanske var menat som ett skämt, i så fall är det ursäktat)
Citera
2007-10-09, 23:41
Medlem
Citat:
Okunnigt trams...

(Eller det kanske var menat som ett skämt, i så fall är det ursäktat)

Neee, skämtar bara lite med kidsen som tror att en människa kan ta 10 st 9mm skott i sig och bara fortsätta som inget hänt och att ett .45ACP skott gör att personen lyfter från marken och flyger bakåt.
Citera
2007-10-10, 01:10
Medlem
Jag tänker mest på att mekanismen är i två rörliga element, jämfört med att det brukar ett.

Dock vet jag inte om det är bra att få delen som rör sig neråt. men det låter logiskt. Den borde väl också vara så nära kroppen som möjligt. Annars kan man väl bara göra vapnet framtungt, så ligger det stadigt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in