• 2
  • 3
2000-08-08, 20:21
Medlem
De tre bästa Sci-fi-filmerna

Mac>>> jo
Citera
2000-08-08, 22:56
Medlem

Du har rätt.Star Wars är inte sci-fi i vanlig mening, snarare Science Fantasy. :)
Citera
2000-08-09, 12:34
äldre konto (old)
Ej medlem

Tron

Blader

matrix
Citera
2000-08-09, 14:43
Medlem

Blade(om det är det du menar) är inte någon scifi-film heller. Mer "genre blender" som "Horror/Action".
Citera
2000-08-11, 12:10
Medlem

Tropiderna, var inte det en miniserie i två delar om köttätande växter och där stora delat av jordens befolkning blev blinda av något lustigt ljusspektakel. Ruskigt otäck tyckte man då, troligtvis bara rolig idag.
Serien V var oxå jävligt bra då man såg den första gången, kanske inte lika bra idag men ett kultvärde har den dock!
Citera
2000-08-11, 19:21
Medlem

kolla in orginalversionen av The Triffids med Howard Keel... den är illa skön
Citera
2000-08-12, 01:09
Medlem

Hmz...Tripoderna är väl namnet...har för mig att det handlade om människor med nån form av metallplatta inopererat i skallen...nån som kommer ihåg när serien visades?

Min lista:

1. Flykten från New York

2. Bladerunner

3. Ispiraterna (hehe....)

Citera
2000-08-14, 21:42
Medlem

1. Brazil.

2. Event Horizon. (Som är en slags spin off på Solaris)

3. Blade Runner. (Directors cut, alltså Ridley Scotts version från 1992, 1982 års version är inte den han själv föredrar...)

Om nu Videodrome kan kallas Sci-fi är den dock trea...
Citera
2000-08-24, 18:06
Medlem

Det här blir nog ganska långt, så ta en whisky så länge, jag bjussar. :-)

Mjaee... Nu får vi se...

Det fanns en tvserie som hette Tripoderna, som handlade om folk som fick mikrochips i huvudet, och några ungdomar rymde och hittade handgranater och prylar.
Denna har diskuterats tidigare här och då gav någon vänlig själ mig denna länken:
http://www.gnelson.demon.co.uk/Tripods.html

Triffidernas uppror handlade om människoätande växter som hade en tunga som de attackerade med. Sen fick liken ruttna innan de åts upp. Och allt detta i samband med en uslig meteor som gjorde alla männsikor blinda.

Nu börjar man känna att komatittandet på tv i barndomen börjar ge utdelning. *skratt*

Mina Scififavoriter är iallafall Bladerunner - Originalversionen, inte den senare "producers choice" eller vad den kallas, och Event Horizon - Faktiskt den enda scifi jag sett som jag tyckte var riktigt otäck.

/Oscar
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in