Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
KnäHunDeN instämmer helt.
Därav jag tog bort mitt, iofs var det inte 100% seriöst på den tiden, var ett tag sedan. Plus jag snabbt tröttnade på att jag inte hittade något och alla tjejer/kvinnor fick massor av mail/meddelanden etc.
Bra föresten att du inte dricker mer eller sällan antar jag, har en kompis som är ganska alkoholiserad, det är grymt jobbigt, varje gång man kommer dit ska ha dricka. Folk på fyllan är jobbiga, dom blir sega och allt annat, speciellt om man själv inte dricker alkohol.
Jag drack en del sprit förut, men det slutade jag med. Jag ölar mest (när det blir av) och kanske vin till och från, fast det blir inte så ofta. Jag är för lat att masa mig iväg till systemet, blir folk-öl från ica oftast, det räcker. Det är dock ganska farligt, det blir fort öldrickande ganska ofta och man bygger snabbt upp kagge om man inte aktar sig

. Bara den är iskall, slurp

Pja, vad gäller seriösa förhållanden via nätet så är väl det inte en nödvändighet för min del. Tycker väl egentligen det mest vore kul att försöka föra en vettig konversation med någon av det täcka könet när man är nykter, och dessutom kunna tänka till lite innan man "pratar".
Vad gäller alkoholen har jag väl alltid haft en sorts Dr.Jekyll & Mr.Hyde-komplex. Särskilt vad gäller kvinnor. Konstigt nog ganska framgångsrikt, men insåg efter ett tag att en otvungen relation till kvinnor förutsatte en viss promillehalt i mitt blodet. Då la jag ner alkoholen...
Citat:
Ursprungligen postat av joanna
Det känns som det är mer skamligt att internet-dejta i Sverige än i exempelivs usa. Jag la upp en profil när jag bodde i staterna och träffade några från nätet mest för spänningens skull och för att "alla andra" gjorde det och jag ville också prova. Att "lägga ut sig" på en sida där kändes inte alls deprimerande, men lär ju bli det om man har sin profil uppe i flera år. Jag oroade mig inte för att någon skulle känna igen mig heller, och sedan kan man anv craigslist, där man är anonym och inte lägger ut bilder på sig själv. Man postar bara en text (annons) på vad man vill ha, och några timmar senare har man 50 mail i sin inbox från män som vill gå på date, helst samma kväll.
Att döma av ditt användarnamn så är det väl helt i linje med den allmänna tesen om snefördelningen avseende initiativ till kontakt. En grej som dock slår mig är om det inte kan betraktas som omdömeslöst för en tjej att dejta killar som de endast känner genom nickname? Jag menar, det lär ju finnas en hel del fula fiskar där ute. Fick ni aldrig lära er att bruka lite hälsosam misstänksamhet?
Haha, bodde jag i USA skulle jag också vara mer vågad. Där lär ingen känna igen mig och då kan man ju vara riktigt fri. Här är det ju en annan visa...