2007-10-07, 15:21
Medlem
Hej! Det är så att min relativt gamla valp(snart 1 år) fortfarande håller på att kissa på hörn och markera i hemmet. Hans mamma gillar att bajsa på parkettgolvet och det blir missfärgade fläckar kvar som inte går bort efter en hel timmes skrubb.

Vad ska jag göra? Jag är ute med dem så mycket jag kan(går hemifrån 7 och kommer hem vid 17).

Vad finns det för medel att få bort fläckarna?
Valpjäveln har bara medfört problem. Först en bruten svans(vi kuperade inte bort den) sen vill inte testiklarna falla ner(den ena är nere och den andra är halvt) och nu är det tänderna(hans översta hörntänder vill inte ramla ut och sitter som berget)

Ja hoppas ni har mindre problem.
Citera
2007-10-07, 15:37
Medlem
Ciphrows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Dranshmont
Hej! Det är så att min relativt gamla valp(snart 1 år) fortfarande håller på att kissa på hörn och markera i hemmet. Hans mamma gillar att bajsa på parkettgolvet och det blir missfärgade fläckar kvar som inte går bort efter en hel timmes skrubb.

Vad ska jag göra? Jag är ute med dem så mycket jag kan(går hemifrån 7 och kommer hem vid 17).

Vad finns det för medel att få bort fläckarna?
Valpjäveln har bara medfört problem. Först en bruten svans(vi kuperade inte bort den) sen vill inte testiklarna falla ner(den ena är nere och den andra är halvt) och nu är det tänderna(hans översta hörntänder vill inte ramla ut och sitter som berget)

Ja hoppas ni har mindre problem.

lämnar du dina hundar i tio timmar så får du skylla dej själv!
Är ju inte ens lagligt att lämna dom så länge så var glad så länge du får behålla dom. Sen att tänderna inte vill ramla ut så får du väl gå till veterinär o dra ut dom.. svårare än så är det väl ändå inte?
Citera
2007-10-07, 15:46
Medlem
Hur länge är del lagligt då? Som mest så blir det 10 timmar men det brukar bli ca 7 timmar.

Hur stor risk är det att andra tänder skadas vid tandutdragningen? Hundrasen är Russkiy Toy.
Citera
2007-10-07, 15:51
Medlem
Ciphrows avatar
Citat:
Hur länge är del lagligt då? Som mest så blir det 10 timmar men det brukar bli ca 7 timmar.

Hur stor risk är det att andra tänder skadas vid tandutdragningen? Hundrasen är Russkiy Toy.

Kan ha läst fel men den lagliga tiden att lämna en hund mer än 6 timmar i stöten. För enligt lag måste dom då ut och rastas var sjätte timma.
Så när du jobbar så kan man ju åka hem på middagen och ta ut dom en sväng.

Att andra tänder ska skadas borde väl inte va så stor risk om det är en bra veterinär du går till, våran hund fick vi ta dit och dra ut en valptand som vägrade släppa.. den satt som berget så dom fick söva henne. Och det har inte skadat henne något alls i munnen. Syns ej heller på något sätt. så ring din vet.
Citera
2007-10-07, 15:54
Medlem
Detta kommer vara i bagarmossens veterinärklinik.
Ja rastningen kommer att bli ett litet problem...jag får kolla schemat i familjen och skapa ett promenadschema.
Citera
2007-10-07, 20:01
Medlem
Ciphrows avatar
Citat:
Detta kommer vara i bagarmossens veterinärklinik.
Ja rastningen kommer att bli ett litet problem...jag får kolla schemat i familjen och skapa ett promenadschema.

Jag vill inte vara den som klagar, men tycker ändå att man borde tänka på om
man har tid att gå ut med hunden på normala tider innan man skaffar den, det är ändå ett liv man har hand om precis som ett barn. Men det är bra att du ska försök ordna ett schema iaf, för det är ju inte direkt krävande att gå ut med en hund.
Citera
2007-10-11, 00:21
Medlem
Tja Antons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ciphrow
Jag vill inte vara den som klagar, men tycker ändå att man borde tänka på om
man har tid att gå ut med hunden på normala tider innan man skaffar den, det är ändå ett liv man har hand om precis som ett barn. Men det är bra att du ska försök ordna ett schema iaf, för det är ju inte direkt krävande att gå ut med en hund.

+1
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in