Citat:
Ursprungligen postat av Jbananas
haha förstår inte hur du kan få det intrycket av domen. rånet skulle bla finansiera ett krig och där är de två jag nämnt huvudpersoner
Det där med kriget tror jag inte riktigt på. Det var en av golbögarna som sa det under ett förhör.
R sa nog bara så i stundens hetta , R kan sitta i timmar och festa och snacka om hur han ska mörda folk. Visst han hade säkert kunnat ha ihjäl några av sina motstånadare för det är han absolut kapabel till. Jag tror så här - hade dom fått pengarna så hade R blåst allihopa. Gett dom andra småpengar och tagit resten själv. Kanske gett lite mer till R.S.
Men den här Uppsala killen du menar , jag tycker inte alls han är på samma nivå som R.
Har aldrig hört talas om honom i något större sammanhang. Det som gjorde att han och R ens lärde känna varandra var väl pågrund av vapendealen med neggern J***s och Tommy.Z
Dessa gick i god för honom när han satt sin första volta.
Det enda jag hört om B***l bortsett från det var att han blev dömd till fängelse för att han och Soar hade hamnat i luven på varandra. Även där så var väl Soar den som var offensivast av vad jag och säkert många andra som inte är så insatta i Uppsala har hört.
R har blåst många genom åren , de som fortfarande står vid hans sida är verkligen en liten krets av killar. R***s gamla gäng var en stor grupp. Men han vart ovän med dom flesta , några dog andra åkte in på långa fängelsestraff. Men det finns fortfarande en mindre stark grupp som hållt ihop med R genom alla åren och som är lojala mot honom.
Att R och Soar blev ovänner hade legat i luften sen innan då R blev påhoppad av en kompis till Soar inne på Hall för en hel del år sen. Efter det blev läget spänt. Sen dess har det ju förvärrats efter att R blev knivhuggen och dom hotade varandra. Men tiden går och både R och S har hunnit skaffa sig nya fiender sedan dess.