Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-10-07, 11:06
Medlem
Okej, jag startar min dator, försöker gå in på D:\Filip, där jag har samlat exakt alla filmer/musik/program osv. Då möts jag av feltexten;

"D:\Filip refererar till en plats som inte är tillgänglig. Det kan vara en hårddisk på den här datorn eller på ett nätverk. Kontrollera att disken är korrekt ansluten och att datorn är ansluten till Internet eller nätverket. Försök sedan på nytt. Om platsen fortfarande inte kan hittas kan det bero på att informationen har flyttats till en annan plats."

Vilket resulterar i att jag inte kan öppna mappen ens, vilket är hyfsat frustrerande eftersom jag har c.a 200gb saker där.

Så, HJÄLP är ni snälla!
Citera
2007-10-07, 11:08
Medlem
Kolla så att sladdarna sitter i ordentligt. Dvs följ instruktionerna på varningsrutan...
Citera
2007-10-07, 11:10
Medlem
Emp-snubbes avatar
Har haft samma problem. Då var det sladdarna som glappade.
Citera
2007-10-07, 11:11
Medlem
Sladdarna? Det är en bärbar dator, det sitter EN strömsladd in i den, och inget mer. Tack ändå.
Citera
2007-10-07, 11:12
Medlem
Emp-snubbes avatar
Ajfan. Glappet borde vara mellan hårddisken och resten av datorn till. Så var det på min stationära. Är det samma för dig lär du ju få lämna in den på reparation.
Citera
2007-10-07, 11:16
Medlem
Det konstiga är att det har hänt innan, men då bara med enskilda små skitmappar, typ avsnitt av prison break osv. Då kunde jag inte lösa det, så jag gick in i felsäkert läge och tog bort dem, vilket fungerade i de flesta fallen. Men jag vill helst få tillbaka filerna, om det är möjligt >.<

Fick precis ett felmeddelande nere i startmenyn, "Hårddisk D är skadad, kör programmet ----" Smart som jag är klickar jag på rutan, vilket gör att den försvinner, trodde att det skulle öppna programmet i fråga, som hette något i stil med "CDHK". Någon som har en aning?
Citera
2007-10-07, 12:40
Medlem
Nu hände det konstigaste hitills, jag tryckte egenskaper, såg att "skrivskydd" var ikryssat, så jag tog bort det. Vips, så fungerar allt igen. Alla mp3'er tillbaka i playlisten, alla program fungerar igen osv.

Min dator mår inte bra xD
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in