Varje gång jag kopplar upp mig på utorrent så kommer jag efter en liten stund inte ut på internet. Det är väl ok, eftersom det sägs att torrentprogs kan dra mycket minne, men även efter att jag stängt av utorrent kommer jag inte ut på nätet. Enda sättet jag upptäckt hittils är att stänga av datorn, dra ur sladden till routern, sätta tillbaka sladden igen och vänta tills alla lampor lyser, starta om burken 2 gånger (just det; 2 gånger, inte 1), sen funkar vanligtvis internet igen. Någon som vet vad f-n det är frågan om???
-Operativ: Windows XP
-Router: Netgear DG834G,
-Minne: 2Gb
-Processor: AMD Athlon 64 3200, 2GHz
-Minnesfrigörande program: FreeRAM XP pro 1.52
Provat att installera om det?
Funkar det bra med andra torrentprogram?
Vilken upload klarar ditt bredband av och hur mycket får utorrent använda?
För att internet skall fungera så måste du lämna lite upload fritt.
Hur mycket minnet har du och hur mycket minne drar utorrent när det körs?
Själv tycket jag inte att någon av ovanstående förklaringar verkar giltiga i ditt fall, utom möjligen det första, att installera om, pga att du måste joxa så med burken efter att du har stängt ner utorrent men det kan vara värt att testa om du inte redan har gjort det.
Provat att installera om det?
Funkar det bra med andra torrentprogram?
Vilken upload klarar ditt bredband av och hur mycket får utorrent använda?
För att internet skall fungera så måste du lämna lite upload fritt.
Hur mycket minnet har du och hur mycket minne drar utorrent när det körs?
Själv tycket jag inte att någon av ovanstående förklaringar verkar giltiga i ditt fall, utom möjligen det första, att installera om, pga att du måste joxa så med burken efter att du har stängt ner utorrent men det kan vara värt att testa om du inte redan har gjort det.
Utorrent är det enda prog jag har installerat. Kör med Glocalnet. Fråga: hur lämna lite upload fritt? Minnet jag har kvar ser jag främst i FreRAM XP.
Högerklicka på utorrent iconen nere till höger, välj upload limit, själv har jag en max upload på 85, men då funkar inte internet, så jag har den på 70, då kan jag surfa utan problem.
Kolla i enhetshanteraren hur mycket minne utorrent drar av det tillgängliga, för mig drar det 13MB av 2GB, så inga problem.
Högerklicka på utorrent iconen nere till höger, välj upload limit, själv har jag en max upload på 85, men då funkar inte internet, så jag har den på 70, då kan jag surfa utan problem.
Kolla i enhetshanteraren hur mycket minne utorrent drar av det tillgängliga, för mig drar det 13MB av 2GB, så inga problem.
Har ändrat upload till 70, men behåller download till "obegränsat". Har även varit inne i enhetshanteraren, men hittar ingenstans där jag kan kolla minnesförbrukningen. Kan du förtydliga?
Har haft utorrent igång enligt ditt förslag och samtidigt varit uppkopplad på internet. Allt funkar. Man tackar och bockar för hjälpen.
Jag har samma problem, och jag har stannat vid slutsatsen att min uploadrate inte är hög alls. Samt att "cache" överskrids typ Inte för att jag har någon aning om hur det fungerar.
Jag har samma problem, och jag har stannat vid slutsatsen att min uploadrate inte är hög alls. Samt att "cache" överskrids typ Inte för att jag har någon aning om hur det fungerar.
Testa förslaget från "Asshole" om du fortfarande har problem. För mig funkade allt efter att jag följde hans råd.