Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-06, 23:00
Medlem
Jag har sökt och testat allt som står i de trådar jag hittade och från google men problemet kvarstår.

Problemet är: Utorrent indikerar att jag inte har öppen port och det blir "röda pilar" på torrenter. Den vill inte starta seeding eller nerladdning alls ganska ofta.

Jag kör windows xp, har ingen router, SpeedTouch 510v5, (konfigurerat efter portforward.com och på annat sätt, båda samma resultat), kör med COMODO firewall, har testat utan den men det fungerar ändå inte som det borde.

Kört med flertalet öppna trackers, swetracker.org, bestxvid.org och softmupparna.net

Tack på förhand.
Citera
2007-10-07, 04:30
Medlem
Ställ in så att µTorrent krypterar allt.. Din ISP kanske blockerar torrenttrafik.
Citera
2007-10-07, 14:01
Medlem
Tyvärr ingen markant skillnad, tack iallfall.
Citera
2007-10-07, 14:32
Medlem
Då har du misslyckats att öppna portarna rätt.
Citera
2007-10-07, 15:51
Medlem
Ja, det har jag. Men var? kan det vara fler instanser än brandvägg och modem?
Citera
2007-10-07, 19:51
Medlem
Dexters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1+3+3=7
Problemet är: Utorrent indikerar att jag inte har öppen port och det blir "röda pilar" på torrenter. Den vill inte starta seeding eller nerladdning alls ganska ofta.

Samma problem här.. upptäckte det i slutet av förra veckan. Det har funkat perfekt i över ett år innan och inget är ändrat mer än att jag har bytt ISP. Laddade hem Azureus till slut och det funkar iaf.
Citera
2007-10-07, 21:11
Bannlyst
Har nyligen fått samma problem. Har dock inte bytt isp. Men funderar på om det kan bero på updaten till utorrent 1.7.5
Citera
2007-10-08, 17:56
Medlem
Har nog inte med Utorrent att köra. Eftersom jag fick samma problem med Azerus i Ubuntu. F.Ö. har jag Glocalnet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in