2007-10-07, 01:12
Medlem
Jeckes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Galenpenna
Du verkar blanda ihop frågan om utvisning med den om överflyttning av verkställighet av fängelsestraff. Det är inte utvisning när man avtjänar sitt straff i ett annat land än det man dömdes i. En irakier är välkommen att begära att få avtjäna sitt svenska straff i hemlandet. Konstigt nog har ännu ingen begärt att få göra det
Jag tycker att vi borde börja erbjuda dessa brottslingars hemländer att de får "sina" brottslingar överförda till sina fängelsen, mot att de får en ersättning (lämpligen motsvarande hälften av vad dessa fångar skulle kosta i Sverige?) för varje fånge de tar emot.

Snabb verkställighet av utvisningsstraffet, hemlandet tar emot dem, och deras kostnad minskas till hälften för svenska staten.
Dessutom kan man räkna det som bistånd till det landet, då de troligen kommer att göra en vinst på affären.
Citera
2007-10-07, 01:29
Medlem
savoxovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lärarstudenten
Flashbackfolket brukar anse att Annika Österberg (Svensk knarkare som flyttade till USA och hjälpte sin pojkvän att döda en polis) "sitter bra där hon sitter", alltså i amerikanskt fängelse. Inget tal om utvisning tillbaks till Sverige där. Men alla svenska medborgare med ursprung från något annat land anser man sak "skickas tillbaka" om de begår brott, hur går det ihop?

Vad tycker ni?

Det går ihop mycket bra. Man utvisas EFTER avtjänat straff så att man får avtjäna det straff man dömts till. Varje land tar hand om sin egen skit. Annika är välkommen tillbaks till Sverige efter avtjänat straff. De länder som vägrar ta emot sina kriminella/utvisade medborgare ska inte få något bistånd överhuvudtaget och borde optimalt sättas i gemensam bojkott av Sverige/EU tills de går med på det.

Ps. Varför är alla lärarestuderanden idag sönderindoktrinerade och så mycket PK man kan bli? Dagens lärarutbildning verkar vara avancerad hjärntvätt? En blivande lärare tyckte tex att det var bättre om kriminella kom till Sverige än att de tex förföljdes i sina hemländer
Citera
2007-10-07, 01:36
Medlem
humperdicks avatar
Citat:
Flashbackfolket brukar anse att Annika Österberg (Svensk knarkare som flyttade till USA och hjälpte sin pojkvän att döda en polis) "sitter bra där hon sitter", alltså i amerikanskt fängelse. Inget tal om utvisning tillbaks till Sverige där. Men alla svenska medborgare med ursprung från något annat land anser man sak "skickas tillbaka" om de begår brott, hur går det ihop?

Vad tycker ni?
Vilket flashback folk tycker det? vad USA gör är en sak och vad vi bör göra en helt annan, om en amerikansk medborgare begår mord i Sverige ska han självklart straffas här och om en arab begår en stöld här ska han ut ur landet, det är stor skillnad även om inte alla kan se den.
Citera
2007-10-07, 10:56
Medlem
Om man införde dödstraff för alla grövre brott, samt dödstraff vid upprepade mindre grova brott, skulle denna diskussion inte behövas...
Citera
2007-10-07, 14:00
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Idag verkar det handla om uppgörelser mellan länder. Österberg sitter ju kvar i USA för att offrets anhöriga och myndigheterna vill ha henne där. Men ni nationalister vill ju som jag förstått utvisa alla kriminella invandrare, oavsett vad ursprungslandet säger? I så fall är ju dubbelmoralen kvar.

Hjälp - har vi dubbelmoral. Åhå. Då måste vi ta in ett par 100tusen invandrare till så vi kan bli berikade och ändra oss. Dra till dhimmistan med dina tankar om dubbelmoral. Sånna ogenomtänkta tankar passar sig bäst där. Gå i moské vet ja. Täck frugan i burkha och kän dig som en del av det nya sverige!

Sedan ska jag ge dig ett svar:
Själv ser jag gärna att A.Ö. fick komma hit och avtjäna sitt straff. Hon är svenska och vi har alltså ett ansvar för henne, oavsett vad hon (eller hennes pojkvän gjort). De som tycker hon gott kan stanna ser väl att ALLA brottslingar är en belastning och vill inte ha NÅGRA brott i samhället. Ju färre brottslingar desto bättre - då är det väl naturligt att man vill kasta ut dem som egentligen saknar band till Sverige.

Sedan kan du sitta och tycka att alla har rätt att komma till vilket land de vill o.s.v. Men snart växer du upp och ska ut i skolorna och jobba i det nya sverige - jag ger dig fem... nej tre år, så kommer man nog se dig, knäckt och bedrövad över tillståndet i skolan, undra om vi verkligen gjorde rätt.

Usch och fy för dig och dina likar, som instället för att tänka själva, roar sig med att hitta på "motsägelser" i antimassinvandringsgruppens argumentation. Sök lite statistik på kriminalitet blan invandrare - åk till närmsta tingsrätt och läs namnen på de åtalade!
Betänk hur många svenska liv som redan offrats på mångkulturens altare. Hur många flickor som fallit offer för gruppvåltdäckt. Hur många ungdomar som fått sin tilltro till rättssamhället krossat av rån utan polisinsatts.
Ta reda på fakta och fråga dig sedan - var det värt det.

Snart är du ute i skolan, kompis. Sen får vi se vad du verkligen står för!
Citera
2007-10-07, 16:42
Medlem
Rusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt Brahe
Hon sitter bra där hon sitter.

Vad gäller blattar skickas ju även de hem efter att straffet är utmätt om det ingår i domen så vad babblar du om egentligen?

Det där är jag inte så säker på.
De döms ofta till utvisning (vid grövre brott), men hur ofta verkställs utvisningarna egentligen?
Citera
2007-10-07, 16:52
Medlem
Impertinents avatar
När det gäller Annika Österberg sänder jag var dag en tacksam tanke till USA, som tar hand om en del av vårt slödder. Och det utan att det kostar en enda svensk skattekrona. Tänk om alla andra länder kunde varal lika frikostiga!
Citera
2007-10-07, 17:42
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
När det gäller Annika Österberg sänder jag var dag en tacksam tanke till USA, som tar hand om en del av vårt slödder. Och det utan att det kostar en enda svensk skattekrona. Tänk om alla andra länder kunde varal lika frikostiga!
Dessutom sitter knarkarkärringen på reell livstid. Ett straff som vi tyvärr saknar. Livstid i sverige är sällan längre än tio år. Tyvärr har ju snyftarmedia försökt få loss drägget hem, förövrigt samma typ av människor som ser som deras livsuppgift att förstöra sverige med kamelskötarinvandring. Hon sitter väldigt bra där hon sitter, det är bara och tacka USA. Dessutom tycker jag Kina är ett föredömme inom straffreglering för grövre våldsbrott,en kula i nacken och debitering av kulan till släkten. Det skulle minimera invandrar releterade brott och i förlängningen invandringen.
Citera
2007-10-07, 18:33
Medlem
alligator_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretige
Dessutom sitter knarkarkärringen på reell livstid. Ett straff som vi tyvärr saknar. Livstid i sverige är sällan längre än tio år. Tyvärr har ju snyftarmedia försökt få loss drägget hem, förövrigt samma typ av människor som ser som deras livsuppgift att förstöra sverige med kamelskötarinvandring. Hon sitter väldigt bra där hon sitter, det är bara och tacka USA. Dessutom tycker jag Kina är ett föredömme inom straffreglering för grövre våldsbrott,en kula i nacken och debitering av kulan till släkten. Det skulle minimera invandrar releterade brott och i förlängningen invandringen.

Livstid i Sverige är oftas från 12 år och uppåt. I övrigt håller jag med om att det svenska livstidsstraffet bör bli reelt.

Ont. Vill USA ha kvar Östberg inte mig emot. Slipper jag betala för henne även om jag gladeligen skulle betala för att ha henne inlåst här men om de amerikanska skattebetalarna vill betala för henne så varför klaga?
Citera
2007-10-07, 18:35
Medlem
alligator_s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av pretige

Livstid i Sverige är oftas från 12 år och uppåt. I övrigt håller jag med om att det svenska livstidsstraffet bör bli reelt.

Ont. Vill USA ha kvar Östberg inte mig emot. Slipper jag betala för henne så är det bra även om jag gladeligen skulle betala för att ha henne inlåst här. Men om de amerikanska skattebetalarna vill betala för henne så varför klaga?
Citera
2007-10-07, 20:46
Medlem
Bengt Brahes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rusen
Det där är jag inte så säker på.
De döms ofta till utvisning (vid grövre brott), men hur ofta verkställs utvisningarna egentligen?

Att verkställigheten fallerar beror ju på våra politiker och att mottagarländerna vägrar ta tillbaka sin skit.
Citera
2007-10-07, 21:17
Medlem
Detfårinteplatss avatar
Jag tycker att Annika ska skickas hem med en gång.
Hon är ju de facto inte en mördare. Det är en avskyvärd mentalitet att vilja straffa en kvinna så hårt för att hon hade fel sällskap som ung. Det hela handlar ju om hämnd och hat mot hennes kille, något som hon har hunnit ångra många gånger om idag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in