2007-10-15, 16:29
Moderator
WirelessGkit2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Det var illa. Hur är kil? En liten håla eller?

Kil är en liten håla, ja, kanske 4000 invånare. Inte mycket att se, om man inte diggar gravfält och Sveriges första järnväg.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Frykstadbanan

Citat:
Ursprungligen postat av Pendeltåg
Låter intressant för fredagkvällen. Den eller vilt buffen på nöjesfabriken. Hur är maten på nöjesfabriken? Vad hade du valt? Jag föredrar välstekt kött framför blodigt så det ser jag ej som något negativt.

Jag skulle nog valt Nöjesfabriken eftersom man efter maten kan förlusta sig i olika aktiviteter. Bowling, golf m.m. Go-Cart kan man köra med, fast då innan maten om man inte är helnykterist. (de tar utandningsprov) Plus att efter ett tag drar deras nattklubb igång...
Citera
2007-10-21, 04:09
Medlem
Roxers avatar
Som fd kock (jobbar i norge nu) i Karlstad krogvärld så känner jag nog att jag kan rekomendera och inte rekomendera.

Nöjesfabriken som du har kollat på är ett jätte bra ställe att äta på men, jag rekomenderar er att gå och äta på Casa antonio som ligger brevid staduim.
Sen är jag också förvånad över att ingen har nämnt Mongolian steak house som ligger i området haga ca 1 km från torget.
Sen finns även Koriander som håller till i O'learys gammla lokaler ovanför Jack and Jones.

Så min lista på restauranger jag rekomenderar är (utan inbördes ordning):

Casa Antonio
Koriander
Blå
Mongolian SteakHouse
Brasseri Systrar
Valfrids Krog

Resturanger jag inte rekomenderar

Fontana di trevi (kallar sig för restaurang men är en pizzeria, kass mat)
Arena (sjukt dålig service + att jag har fått fel mat någon gån ben i kyckling filen osv)
Tiffanys/Alfie (Otroligt överskattat och och skitigt kök)

Någon skrev om restaurangen på Scandic Winn så heter den Cafe Artist, om någon undrar.

Här är en lista med alla restauranger i hela karlstad kommun, så att du kan välja och vraka.
http://www.varmland.org/karlstad/ind...=4&su=35&lang=
Citera
2007-10-21, 04:10
Medlem
Roxers avatar
Som fd kock (jobbar i norge nu) i Karlstad krogvärld så känner jag nog att jag kan rekomendera och inte rekomendera.

Nöjesfabriken som du har kollat på är ett jätte bra ställe att äta på men, jag rekomenderar er att gå och äta på Casa antonio som ligger brevid staduim.
Sen är jag också förvånad över att ingen har nämnt Mongolian steak house som ligger i området haga ca 1 km från torget.
Sen finns även Koriander som håller till i O'learys gammla lokaler ovanför Jack and Jones.

Så min lista på restauranger jag rekomenderar är (utan inbördes ordning):

Casa Antonio
Koriander
Blå
Mongolian SteakHouse
Brasseri Systrar
Valfrids Krog

Resturanger jag inte rekomenderar

Fontana di trevi (kallar sig för restaurang men är en pizzeria, kass mat)
Arena (sjukt dålig service + att jag har fått fel mat någon gån ben i kyckling filen osv)
Tiffanys/Alfie (Otroligt överskattat och och skitigt kök)

Någon skrev om restaurangen på Scandic Winn så heter den Cafe Artist, om någon undrar.

bara att fråga om du undrar något
Citera
2007-10-21, 04:11
Medlem
CpRekas avatar
Shit, du är verkligen intresserad av mat Roxer... :P
Citera
2007-10-21, 06:47
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Pendeltåg:

Citat:
Det var illa. Hur är kil? En liten håla eller?

En ohyggligt deprimerande håla och det förvånar mig att det faktiskt finns tiotusen människor som väljer att bo och leva i denna håla. Det måste vara tiotusen idioter.
Samhället består av en lång gata med sprucken asfalt, några affärer längs sidorna med namn som "Violas mode" och liknande. En ICA-affär och en Konsumaffär. Några mackar som fungerar som samlingsplats för samhällets bonnungar och överåriga medelålders bonnraggare. En korvkiosk som även fungerar som samhällets festplats för bygdens bonnungar/raggare under helgerna.
Bild på Kils centrum, taget alldeles vid Kils Hotell:
http://img84.imageshack.us/my.php?image=hellholeel8.jpg

Jag har besökt många kommuner och Kil tillhör dem som har ett av de fulaste och mest deprimerande centrumen.
Däremot har även jag hört att käket på Kils Hotell ska vara suveränt, man ska visst få äta så mycket man vill och det borgar ju för en trevlig matupplevelse.
Citera
2007-10-21, 15:12
Medlem
bullybrugds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Pendeltåg:

En ohyggligt deprimerande håla och det förvånar mig att det faktiskt finns tiotusen människor som väljer att bo och leva i denna håla. Det måste vara tiotusen idioter.
Samhället består av en lång gata med sprucken asfalt, några affärer längs sidorna med namn som "Violas mode" och liknande. En ICA-affär och en Konsumaffär. Några mackar som fungerar som samlingsplats för samhällets bonnungar och överåriga medelålders bonnraggare. En korvkiosk som även fungerar som samhällets festplats för bygdens bonnungar/raggare under helgerna.

Jag har besökt många kommuner och Kil tillhör dem som har ett av de fulaste och mest deprimerande centrumen.
Däremot har även jag hört att käket på Kils Hotell ska vara suveränt, man ska visst få äta så mycket man vill och det borgar ju för en trevlig matupplevelse.
Ljug inte!
Det där kortet är taget vid apoteket i kil, tegelbyggnaden till vänster är ju fd. mimers och ica-butiken. Helt rätt att det är en deprimerande håla. Hotellet har jättebra lunchbuffé, alltid 3 rätter varav en vegetarisk.
Sen heter det inte Violas mode utan Gerds mode !

Angående Mongolian steakhouse så undviker jag det då hygienen inte är den bästa (har bekanta som jobbat med ombyggnation där och där fått höra ett och annat) , plus att jag själv blivit magsjuk efter ett besök där.
Citera
2007-10-21, 16:31
Medlem
Roxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av CpReka
Shit, du är verkligen intresserad av mat Roxer... :P

Jepp men sånt hænder vid dom tiderna på dygnet efter 16 timmar i ett køk:P
Citera
2007-10-21, 16:52
Medlem
zitromaxs avatar
Casa Antonio har bommat igen och där ska ett libanesställe öppna.
Varför ingen nämnt mongolian kanske det beror på att dom har haft salmonella
där 3ggr
Citera
2007-10-21, 17:36
Medlem
Roxers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av zitromax
Casa Antonio har bommat igen och där ska ett libanesställe öppna.
Varför ingen nämnt mongolian kanske det beror på att dom har haft salmonella
där 3ggr

O faan det visste jag inte att dom hade gjort! ær det længe sedan dom bommade igen eller?

Ang salmonellan på mongolian så måste det vara ett vældigt bra tag sedan dom hade det
Citera
2007-10-21, 20:19
Medlem
Gammal Hårdrockares avatar
Pizzeria Flamingo på Norrstrand. Har Karlstads största pizzor. Där brukar jag handla. Trevlig personal också.
Citera
2007-10-21, 22:53
Medlem
zitromaxs avatar
Det var nog ett par år sedan dom hade salmonella där, satt skylt om ombyggnad på dörren om jag inte missminner mig. fin cover på sanering
Citera
2007-10-22, 00:10
Medlem
Pendeltågs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gammal Hårdrockare
Pendeltåg:

Det är charmigt med bondhålor. Nu får det absolut bli ett lunchbesök där. Återkommer med rapport om hur det gick.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in