2008-05-27, 17:33
Citat:
Ursprungligen postat av Bangar_inte
Biverkningar behöver inte nödvändigtvis vara något dåligt.
Sant att biverkningar inte behöver negativa, men jag tror att det är sådana TS syftar på, annars är det en väldigt konstig frågeställning.
Citat:
Vissa kanske tycker det är jättejobbigt att man får små pupiller av opioider, medans andra tycker det är en bra sidoeffekt.
Upplever du någon skillnad i att ha små eller stora pupiller? Har inte haft knappnåls, men bryr mig inte det minsta när de täcker upp hela iris.
Citat:
Ja man kan få svårt att urinera om man använder opioider/opiater en gång per vecka, det beror på mängden som används och hur känsliga tarmar man har. Svårigheter att kissa är väll alltid jobbigt när man är kissnödig, hur moffad man än är..
Ok, då tror jag att jag överskattat tunga opioider, i synnerhet heroin. Trodde att man inte brydde sig det minsta om man sket eller pissade på sig, även om man så klart aldrig föredrar det.
Citat:
Det finns ingen drog som inte har en biverkning eller en sidoeffekt. Biverkningar är oftast dåliga, sidoeffekter är oftast bra, men det är såklart relativt som allting annat.
Givetvis sant att ingen drog saknar biverkningar, men kan det vara så att opioider vid ansvarsfullt bruk inte har några effekter som hos användaren uppfattas som negativt?