2007-10-07, 11:28
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Alla i min omgivning vet mina åsikter och när nån PK-it väl försöker diskutera gör man ner dem med statistik. Statistiken talar för sig själv. Läs på.

Du är min hjälte!!! Precis så här försöker jag själv göra med PK-iter!!

Jag rekommenderar också till alla: LÄS PÅ! Det är lättare än du tror att vinna debatt mot folk i din släkt/kompiskrets. Dom kan ytliga argument som dom hört från Måna eller på radio - inget mer.
Citera
2007-10-07, 11:37
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Japhy
Fan vad dåligt jag mår över detta.

Jag med! Så sjukt deprimerande att tänka på det. Jag tycker att vi ligger 2-3 år 'bakom'. Låt mig förklara: jag tycker att för att situationen ska bli riktigt bra igen så borde allmänhetens kunskap om invandringen, och helt enkelt den andel som röstar för att få bukt med problemet varit så som den är nu redan 2-3 år sedan!!!

Man får väl resonera så här: det enda man kan göra utöver att rösta är att engagera sig politiskt, att bråka med släkten och vänner över invandringen kommer bara göra en galen och inte vinna Sd särskilt många röster. Kom ihåg att eftersom man får rösträtt DIREKT när man får permanent uppehållstillstånd** så kan alla dessa 150 000 som kommer hit i år kunna rösta 2009 i EU-valet och 2010 i riksdagsvalet! Din enstaka röst, dina tankar, ditt personliga engagemang och din sorg och ilska kommer DRUNKNA i ett HAV av invandrare som köar för att förbättra sitt eget liv (dvs att INTE rösta på Sd).

**rent juridiskt är man 'svensk' så fort man fått medborgarskap=permanent uppehållstillstånd
Citera
2007-10-07, 11:46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av infidel
Det är sant att det inte hjälper att rösta på SD. Kom ihåg att SD är för assimilering, inte repatriering. Om du vill göra skillnad ska du börja med att trampa med i Folkets Marsch och Salemmarschen. Sen kan du rösta på NSF med, det skrämmer upp etablissemanget 100 gånger mer än en röst på SD. SD ställer nämligen helt upp på etablissemangets världsbild om alla lika alla olika, det är bara kultuuuuren som skiljer osv. NSF förkastar den och låter sig inte kontrolleras av media som SD. Jag ser denna multikultianstormning som en god sak. Den innebär inte Sveriges död - Sverige är inte dött så länge det finns svenskar kvar - utan SosseSveriges död, och det är något helt annat.

Inget annat parti än just Sd är ens i närheten av riksdagen. Repatriering är helt enkelt för kontroversiellt för att få igenom, trots att Sd troligen hade velat införa en viss repatriering. Däremot så kommer ökad återvandringsbidrag leda till att kanske 15% av invandrare repatrieras eventuellt, i stället för 5-10% eller vad än den är just nu. Nån som har siffor/statistik på just återvandring?
Citera
2007-10-07, 13:44
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boltzmann
Du är min hjälte!!! Precis så här försöker jag själv göra med PK-iter!!

Jag rekommenderar också till alla: LÄS PÅ! Det är lättare än du tror att vinna debatt mot folk i din släkt/kompiskrets. Dom kan ytliga argument som dom hört från Måna eller på radio - inget mer.

Men det funkar ju inte. Jag kan sitta och rapa statistik i timmar, med enda reultat att de:
1. inte tror på mig. Jag kan ju inte knata runt med printouts från varenda site på nätet som tar upp statistiken.

2. kallar mig rasist.

3. pratar om hur synd det är om invandrarna och att vi är så rika och har så mycket plats.

Jag kan alla svaren, så jag behöver ingen hjälp, men att nå IGENOM det är fan hopplöst ibland. Börjar dock ana antydan till förändring. Här i min stad är invandringen abnorm. De som skaffat bar funderar mer och mer på att flytta - och gör det. Men flykt är ingna konstruktiv handling.

Antar att framtiden ser ut som någon beskrev tidigare - white flight i massiv utsträckning. Trist bara att behöva bygga upp helt nya städer för skötsamma och arbetssamma. Bara för att se nån lag som kräver att vi ska "ta vårt ansvar".

För övrigt ställer jag mig ännu tveksam till att måna ska vinna valet, men det saknar betydelse.
Citera
2007-10-07, 14:15
Medlem
Citat:
Jag kan alla svaren, så jag behöver ingen hjälp, men att nå IGENOM det är fan hopplöst ibland. Börjar dock ana antydan till förändring. Här i min stad är invandringen abnorm. De som skaffat bar funderar mer och mer på att flytta - och gör det. Men flykt är ingna konstruktiv handling.

Jo och tyvärr är Flashback redan ett vunnet slag. 90% av folk här vill ju gärna göra något åt saken - men finns tusentals som aldrig kommer få ta del av statistiken. Såg just på aftonbladets hemsida (inför kvällens debatt mellan Måna och Fredrik) att Måna får mest stöd - hon får 55% av stödet bland väljarna där. Med 24000+ röster. För varje välinformerad kille på flashback finns 40000 idioter som bara läser PK-aftonbladet.
Citera
2007-10-07, 16:02
Medlem
Urban888s avatar
Vi kanske borde välja nån plats på jorden där svenskar kan samlas så att vår kultur och vårt språk kan bevaras? Säg inte att det sänker oss till berikarnas nivå "invandrare som vägrar anpassa sig", för skillnaden blir då att de koloniserar och vi bara försöker rädda vår kultur. Å andra sidan kanske det inte vore klokt att bevara den svenska kulturen när man ser vad den lett till.
R.I.P. den svenska nationen.
Citera
2007-10-07, 16:48
Medlem
Impertinents avatar
Citat:
Men det funkar ju inte. Jag kan sitta och rapa statistik i timmar, med enda reultat att de:
1. inte tror på mig. Jag kan ju inte knata runt med printouts från varenda site på nätet som tar upp statistiken.

2. kallar mig rasist.

3. pratar om hur synd det är om invandrarna och att vi är så rika och har så mycket plats.

Antar att framtiden ser ut som någon beskrev tidigare - white flight i massiv utsträckning. Trist bara att behöva bygga upp helt nya städer för skötsamma och arbetssamma. Bara för att se nån lag som kräver att vi ska "ta vårt ansvar".

För övrigt ställer jag mig ännu tveksam till att måna ska vinna valet, men det saknar betydelse.

Jag tror att gemene man är rädd för att ta upp diskussionen om invandring och mutlikultur. Man är helt enkelt för feg för att bli idiotförklarad. Första gången man gör det blir man det sannolikt också. Men bara det är ett vunnet slag! Nästa gång du eller någon annan tar upp samma sak med personen som idiotförklarat dig, är det betydligt enklare att övertyga med fakta.
Citera
2007-10-07, 18:18
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Impertinent
Jag tror att gemene man är rädd för att ta upp diskussionen om invandring och mutlikultur. Man är helt enkelt för feg för att bli idiotförklarad. Första gången man gör det blir man det sannolikt också. Men bara det är ett vunnet slag! Nästa gång du eller någon annan tar upp samma sak med personen som idiotförklarat dig, är det betydligt enklare att övertyga med fakta.

Jo, men lite tråkigt är det ju att media hela tiden ljuger läsarna rätt upp i ansiktet.
Vad skulle hända om man samlade lite stålar för att trycka en tidning där man faktiskt hängde ut invandrarna med bild - varje gång aftonhoran skriver "svensk" ska man kontra med namn och bild! Gärna med lite snygga faktarutor med statistik.
Och absolut utanför ramen som sätts av NSF och ND och liknande.
Jag menar, som det ser ut idag finns mängder av socialdemokrater, moderater o.s.v. som skräms av nassestämpeln. Går den att komma undan på något sätt? Kan man nå dem på något sätt?

Med tanke på att sanningen numera betraktas som rasistisk kan det vara svårt. Om man dessutom riskerar fängelse när man försöker föra ut den blir det ännu svårare.

Kanske ett massmail med hårda fakta skulle hjälpa?
Citera
2007-10-07, 19:08
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boltzmann
Inget annat parti än just Sd är ens i närheten av riksdagen. Repatriering är helt enkelt för kontroversiellt för att få igenom, trots att Sd troligen hade velat införa en viss repatriering. Däremot så kommer ökad återvandringsbidrag leda till att kanske 15% av invandrare repatrieras eventuellt, i stället för 5-10% eller vad än den är just nu. Nån som har siffor/statistik på just återvandring?

Det spelar ingen roll om SD är i riksdagen eller inte, då de inte har någon lösning. Ökat återvandringsbidrag kommer att ge 0% återvandring, kom ihåg att de som kommer hit har betalat 100-150 000 kronor till smugglare. De är ankarasylanter vars syfte är att få över så många av släkten till smörgåsbordslandet. Enda sättet att få dem att lämna landet är om det är bättre/enklare att leva någon annanstans.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in