Citat:
Ursprungligen postat av boltzmann
Du är min hjälte!!! Precis så här försöker jag själv göra med PK-iter!!
Jag rekommenderar också till alla: LÄS PÅ! Det är lättare än du tror att vinna debatt mot folk i din släkt/kompiskrets. Dom kan ytliga argument som dom hört från Måna eller på radio - inget mer.
Men det funkar ju inte. Jag kan sitta och rapa statistik i timmar, med enda reultat att de:
1. inte tror på mig. Jag kan ju inte knata runt med printouts från varenda site på nätet som tar upp statistiken.
2. kallar mig rasist.
3. pratar om hur synd det är om invandrarna och att vi är så rika och har så mycket plats.
Jag kan alla svaren, så jag behöver ingen hjälp, men att nå IGENOM det är fan hopplöst ibland. Börjar dock ana antydan till förändring. Här i min stad är invandringen abnorm. De som skaffat bar funderar mer och mer på att flytta - och gör det. Men flykt är ingna konstruktiv handling.
Antar att framtiden ser ut som någon beskrev tidigare - white flight i massiv utsträckning. Trist bara att behöva bygga upp helt nya städer för skötsamma och arbetssamma. Bara för att se nån lag som kräver att vi ska "ta vårt ansvar".
För övrigt ställer jag mig ännu tveksam till att måna ska vinna valet, men det saknar betydelse.