2007-10-06, 16:10
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av conz
Vem är det egentligen som vill ha en så stor invandring eller anhörighetsinvandring eller inte? Börjar undra hur beslutsfattarna tänker, eller rättare sagt hur de inte tänker utan bara beviljar folk inträde till landet och bidragsförsörjning i flera år.
Ja man behöver ju inte vara en nationalekonom
för att inse att kostnaden för att försörja alla
dessa människor kommer att bli enorm,
vilket vi kommer att få betala genom försämrad
offentlig service och höjda skatter m.m.
och tillslut genom en ruinerad samhällsekonomi...
Citera
2007-10-06, 16:26
Medlem
Bengt Brahes avatar
Det är inget annat än att höja skatterna och pensionsåldern, förbjuda folk att bli sjuka och svälta ihjäl de dementa på äldreboendena, för en generös blattepolitik har vi råd med!
Citera
2007-10-06, 16:39
Medlem
Tony Cliftons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bengt Brahe
Det är inget annat än att höja skatterna och pensionsåldern, förbjuda folk att bli sjuka och svälta ihjäl de dementa på äldreboendena, för en generös blattepolitik har vi råd med!
Visst är det sjukt! Allt annat kan det dras ned på, men den
heliga invandringen (och Ulandsbiståndet) får inte röras
även om så det skulle komma en halv miljon per år,
verkar det som! Det finns bara ett ord för det hela:
Vansinne!
Citera
2007-10-06, 18:59
Medlem
Karbonats avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tony Clifton
Ja man behöver ju inte vara en nationalekonom
för att inse att kostnaden för att försörja alla
dessa människor kommer att bli enorm,
vilket vi kommer att få betala genom försämrad
offentlig service och höjda skatter m.m.
och tillslut genom en ruinerad samhällsekonomi...
Det märkliga är att jag fortfarande har flera arbetskamrater, med akademisk titel (om än ej i ekonomi), som sitter i lunchrummet och hävdar att all invandring på sikt är ekonomiskt lönsam för Sverige. Dock har deras led börjat tunnas ut betänkligt de senaste halvåret.
Deras argument går i korthet ut på att även om många blattar är arbetslösa så är det tillräckligt många som arbetar svart för att detta skall lyfta Sveriges ekonomi så mycket att det betala för de invandrare som inte arbetar över huvud taget.
Citera
2007-10-06, 19:48
Medlem
Japhys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mr.demon
Varför skulle Sverige dö inom 10 år???

Jag tror att fortsättningen blir mycket mörk. Invandringen från mellanöstern kommer bara öka. Ingen politisk vilja finns (annat än i marginalerna) ändra detta. Vår media är styrd och manipulativ, sanningar döljs, förljugs o.s.v.
Om tio år har vi LÄTT tagit emot 1,5 miljoner till, varav många är snyltare och kriminella, entingen från början, eller så blir de det här.

Jag vill inte betala högre skatt för att försörja dessa horder. Ingen jag känner heller, och då har jag faktiskt PK-vänner. De kommer definitivt inte vilja föda dessa folkgrupper när de märker att sjukvård, skola, olika sorters utjämningsbidrag o.s.v. försvinner.

Mycket av vad jag definierar som svenskt har redan försvunnit eller kraftigt försämrats. Dagisen är överfulla, bråkiga och stökiga och ger oss stressade barn. Skolorna befolkas i allt högre grad av barn som inte lär sig läsa, som slåss och bråkar. Utbildningsnivån sjunker. Vi kommer inte ha pengar till pensioner.

Vad är Sverige? Är det ett land inramat av gränser? Är det en språkgrupp? Är det en kultur?
Oavsett kommer det att förändras radikalt, brutalt och snart!

När solidariteten med de svaga (svenskar) i samhället dör, dör också vårt land. Vad som kommer därefter vet jag inte, men jag tror jag kommer skita ganska så fett i det.

Dagens patrioter kommer kämpa för att behålla ett land som redan är förändrat, förlorat och... Dött!

Fan vad dåligt jag mår över detta.
Citera
2007-10-06, 19:57
Medlem
savoxovass avatar
Frågan är om det hjälper att rösta på SD? Folk tror att bara de röstar på Sd kommer allt lösa sig. Man måste ta ett aktivt ställningstagande både i arbetslivet och privat personligen och inte bara smygrösta på SD. Alla i min omgivning vet mina åsikter och när nån PK-it väl försöker diskutera gör man ner dem med statistik. Statistiken talar för sig själv. Läs på.

Situationen är väldigt allvarlig nu och då kan man inte bara sticka ner huvudet i sanden. Debattera frågan flitigt med släkt och vänner, bojkotta kolonisatörerna från 3:e världen, skriv insändare, ifrågasätt politikerna. Bli aktiv. Om 10 000 tals svenskar aktiverar sig kan vi kanske vända utvecklingen. Annars tvingas vi gå ett steg längre och bli mer extrema.

Den enorma mängd invandrare vi ser nu och fram tills valet 2010 kan mycket väl vara de avgörande spikarna i kistan för folkhemmet Sverige och utgöra sådden för ett framtida svenskt kalifat.
Citera
2007-10-06, 20:03
Medlem
Bleaks avatar
Citat:
Fan vad dåligt jag mår över detta.

Det är du inte ensam om.

Vad jag undrar är hur länge media kommer att upprätthålla lögnen, betänk att vi befinner oss i den tid när vi har 1,5 miljoner invandrare till. White flight från vissa städer är total och polisen sätter inte sin fot därinne, kan dom då fortfarande köra på med lögnerna som dom gör idag?

Jag undrar hur länge det håller, det är ju nästan samma sak som när Iraks informationsminister (eller vad han var?) satt och hävdade att USAs styrkor krossades och flydde samtidigt som amerikanska pansarvagnar rullade runt i Bagdad.
Citera
2007-10-06, 20:09
Medlem
savoxovass avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bleak
Det är du inte ensam om.

Vad jag undrar är hur länge media kommer att upprätthålla lögnen, betänk att vi befinner oss i den tid när vi har 1,5 miljoner invandrare till. White flight från vissa städer är total och polisen sätter inte sin fot därinne, kan dom då fortfarande köra på med lögnerna som dom gör idag?

Jag undrar hur länge det håller, det är ju nästan samma sak som när Iraks informationsminister (eller vad han var?) satt och hävdade att USAs styrkor krossades och flydde samtidigt som amerikanska pansarvagnar rullade runt i Bagdad.

haha. Bra liknelse att våra svenska politiker/media är som Bagdad-Bob.

http://www.youtube.com/watch?v=4zbmENT4D0k
Citera
2007-10-06, 20:15
Medlem
Bleaks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
haha. Bra liknelse att våra svenska politiker/media är som Bagdad-Bob.

http://www.youtube.com/watch?v=4zbmENT4D0k

Skrämmande nog är det ju så!

*Gängvåldtäckt händer någonstans*

Politiker: Invandrarna är våra vänner!

*Invandrargäng misshandlar någon för att han är svensk*

Politiker: Svenskarna måste sluta vara så rasistiska!

*Ett stad är totalt segregerad*

Politiker: Vi är en mångkulturell stad!

och så vidare…
Citera
2007-10-07, 03:31
Medlem
om jag känner svenska åsiktsklimatet rätt så kommer alla eventuella problem att skyllas på "strukturer".

1. vi tar in betydligt fler i arbetsför ålder än vad det genereras arbeten i ekonomin. leder till arbetslöshet bland de nyanlända.

svar: vi måste göra någonting åt svenskarnas strukturella diskriminering.

2. vi står inför en demografisk kris där andelen som arbetar måste öka. arbetskraftsinvandring finns knappt utan den invandring vi har består i humanitär import av hundratusentals som måste försörjas med bidrag. detta leder till en ännu större försämring av våra möjligheter till att klara övergången då de offentliga medlen späds ut på fler biståndstagare.

svar: vi måste ha en stor invandring för att klara demografin. sedan mörkas andelen av de nyanlända som lever på bidrag.

3. kraftig ökning av gruppvåldtäkter osv.

svar: den svenske mannen är en del av ett förtryckande patriarkat. den finns ett strukturellt förtryck av kvinnor. sedan mörkas andelen av gruppvåldtäkterna som utförs av invandrare.

4. precis alla möjliga siffror samlas in av staten. dock saknas pålitlig statistik inom områdena invandring och ulandsbistånd som varken utvärderas eller analyseras. om man är kritiskt lagt skulle man kunna tro att detta beror på att man är rädda för vad man skulle finna.

svar: alla kritiker kan nonchaleras med motargumentet att det inte finns några pålitliga siffror inom området.

även om självmordsbombare skulle spränga valfri tunnelbanestation skulle det skyllas på det fruktansvärda rasistiska svenska samhället. oavsett om sd blir invalda eller inte kommer detta politiska klimat att fortsätta. sd kommer att välja makten och sluta driva sakfrågor som på något sätt utmanar ortodoxin.
Citera
2007-10-07, 03:53
Medlem
Urban888s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av boltzmann
Tror ni att denna situationen går att rädda? Om 150 000 invandrare+asylsökande kommer hit nästa år, och sen 2009 också, hur ska det då gå i valet 2010? Man vet ju att Rosengård är sveriges S-tätaste ort, med 80% som röstar på socialdemokraterna.

Med hundratusentals nya S-väljare så är väldigt svårt att se hur något annat än socialdemuslimerna med stödpartier ska kunna vinna nästa val, med tanke på hur jämnt det var senast. Månas skandaler är ingen svaghet för sossarna eftersom media älskar henne och aldrig skulle dra igång en tv-licenshäxjaktsliknande kampanj mot henne, trots att även hon struntande i just tv-licensen bland mycket annat. Fler röstande försämrar givetves oddsen för SD eftersom varje rösts värde blir mindre, dock bidrar nog ökad berikning till fler röster för SD än vad som skulle blivit annars.

I helhet tror jag det är kört så länge sju av tio journalister fortsätter stödja de röda, eftersom media numera är den starkaste faktorn i svensk politik. Först när folket öppnar ögonen för andra informationskällor än vår vinklade media så finns det hopp, men det måste ske väldigt snart. Ju fler invandrare som kommer hit, desto större procentandel av de etniska svenskarna måste "vakna upp" för att det ska kunna hända något. Går det åt helvete så kan vi åtminstone få njuta av att se Måna & Co bli halalslaktade av Sveriges nya herrar, när islamisterna tar makten är det rödingarna som dör först.
Citera
2007-10-07, 04:24
Medlem
infidels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av savoxovas
Frågan är om det hjälper att rösta på SD? Folk tror att bara de röstar på Sd kommer allt lösa sig.

Det är sant att det inte hjälper att rösta på SD. Kom ihåg att SD är för assimilering, inte repatriering. Om du vill göra skillnad ska du börja med att trampa med i Folkets Marsch och Salemmarschen. Sen kan du rösta på NSF med, det skrämmer upp etablissemanget 100 gånger mer än en röst på SD. SD ställer nämligen helt upp på etablissemangets världsbild om alla lika alla olika, det är bara kultuuuuren som skiljer osv. NSF förkastar den och låter sig inte kontrolleras av media som SD. Jag ser denna multikultianstormning som en god sak. Den innebär inte Sveriges död - Sverige är inte dött så länge det finns svenskar kvar - utan SosseSveriges död, och det är något helt annat.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in