Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-12-07, 21:52
  #5545
Medlem
shadow666s avatar
Marilyn Manson's biografi! - för att få veta mer om den sjuke fan.
Citera
2018-12-09, 10:15
  #5546
Medlem
Ördögs avatar
På Röda korsets butik Kontti i Östra centrum hittade jag för en spottstyver

Erik Lönnroth: Den stora rollen - Kung Gustaf III spelad av honom själv (1986)

Jag köpte även (för ytterligare spottstyvrar) lite bastantare exemplar av tre böcker jag har sedan tidigare -

Eirik Hornborg: Kriget framställt i skildringar från nyare tid (1921) - Ett ordentligt inbundet exemplar, till skillnad från den sönderfallna volym jag hittills haft.
Axel Strindberg: Bondenöd och stormaktsdröm (1988) - Jag har sedan tidigare en pocketutgåva från 1971, det här exemplaret är inbundet.
David Eberhard: Ingen tar skit i de lättkränktas land (2009) - Även denna festliga bok har jag haft i pocket.
Citera
2018-12-21, 12:38
  #5547
Medlem
Jag har köpt några riktiga böcker, inte som det skräp som ni köper:

Gnarr! av Jón Gnarr
Islands klocka av Halldór Laxness
Lord of the flies av William Golding
Golden boy av Martin Booth
Brev från Tolkien av Tolkien
Colloquial Welsh av Gareth King
Into the heart av Kenneth Good

Böcker för riktiga män, av riktiga män.
Citera
2018-12-25, 01:35
  #5548
Medlem
Jofs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jof
Mitt grymma öde av Carl-Michael Edenborg.

Om Händel. 2012. Fiktion. En bok som fick mycket beröm för sin stil, även om recensenterna tog avstånd från det sexuella inslaget.
Köpte den därför att jag njuter av Händel, men undrar en del över hans okända privatliv, vilket också författaren har gjort.
Författarens eget öde är också "intressant". Finns en skvallertråd om honom här på FB.
En nutida begåvning som spårar ut. Till skillnad från Händel som fick en staty redan under sin livstid. Men som troligen var mer dekadent än hans verk.

Tillägg. Nu utläst. En pärs. Kunde knappt lägga den ifrån mig. Mycket hat speciellt mot kvinnor i välformulerade doser. Får det vulgära kvinnohatet från flera på FB att te sig blygsamt.
Men inträngande i ett mörkt själsliv. Inget för lättstötta.
Men delvis briljant. Och medryckande.
Citera
2018-12-25, 01:40
  #5549
Medlem
"1984" för den är en kult bok alla borde läsa.
"I bergets skugga" Uppföljaren till Shantaram, behövs väl inte sägas så mycket mer än att bok nummer 2 är bättre än den första. Nu väntar jag tålmodigt på bok nummer 3.
Citera
2018-12-26, 00:18
  #5550
Medlem
Orgyporgys avatar
Dumskallarnas Sammansvärjning av John Kennedy Toole. Pga att den är bra och den kostade en femma på loppis!
Citera
2018-12-26, 16:59
  #5551
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
Fire and Fury: Inside the Trump White House av Michael Wolff.

Anledningen är att jag är intresserad av amerikansk politik och att jag saknade någon bra bok på engelska hemma. Den var dessutom billig, 110 kr för den inbundna utgåvan.

Gillar även dokumentära böcker så tror den kommer passa mig utmärkt.
Citera
2018-12-27, 20:08
  #5552
Medlem
Ördögs avatar
På köpcentret här i Nordsjö har Fida nyss öppnat en second hand-butik. Jag var där för första gången idag, och hittade

Bengt Jangfeldt: Vi och dom - Om Ryssland som idé (2017)

för två euro.

Citat:
Ursprungligen postat av Gospel.of.Luke
Fire and Fury: Inside the Trump White House av Michael Wolff.

Anledningen är att jag är intresserad av amerikansk politik och att jag saknade någon bra bok på engelska hemma. Den var dessutom billig, 110 kr för den inbundna utgåvan.

Får man vördsamt fråga var du gjorde detta förnämliga kap?
Citera
2018-12-27, 20:41
  #5553
Medlem
Gospel.of.Lukes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ördög
På köpcentret här i Nordsjö har Fida nyss öppnat en second hand-butik. Jag var där för första gången idag, och hittade

Bengt Jangfeldt: Vi och dom - Om Ryssland som idé (2017)

för två euro.

Får man vördsamt fråga var du gjorde detta förnämliga kap?
Absolut! Köpte den på Adlibris. Det var någon slags julrabatt. Dom har nu höjt priset med 16 kr ser jag. Dock fortfarande ett gott köp skulle jag vilja säga. Köper man den i svensk översättning kostar den 207 kr.

https://www.adlibris.com/se/bok/fire...-9781250158062
Citera
2018-12-27, 22:24
  #5554
Medlem
Ördögs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Gospel.of.Luke
Absolut! Köpte den på Adlibris. Det var någon slags julrabatt. Dom har nu höjt priset med 16 kr ser jag. Dock fortfarande ett gott köp skulle jag vilja säga. Köper man den i svensk översättning kostar den 207 kr.

https://www.adlibris.com/se/bok/fire...-9781250158062

Stort tack!
Citera
2018-12-28, 09:49
  #5555
Medlem
Germanofils avatar
Reginald Hill - A clubbable woman. Var sugen på att läsa en klassisk brittisk deckare och efter lite research här på fb föll valet på Hill.
Citera
2018-12-28, 10:01
  #5556
Medlem
Flus avatar
Killers of the Flower Moon av David Grann, i svensk översättning av Ragnar Strömberg.
Underrubriken är Olja, pengar, mord och FBI:s födelse.
Rekommenderas starkt. Boken berättar om vad som hände när man hittade olja i ett kargt och fattigt indianreservat i nordöstra Oklahoma på 1920-talet och Osageindianerna gick från att leva på svältgränsen till att bli världens rikaste folkslag på några år.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback