2011-06-09, 21:42
Medlem
BradDourifs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Satt här en stund och försökte fundera ut ytterligare någon ordvits, men det gick sådär. Tackar och bockar alltså, som jag lämnar scenen och börjar fundera på att läsa Moby Dick på originalspråk någon gång i framtiden.
På tal om ordvitsar å marina skojerier: en artikel kring fallet med den försvunna Marina Johansson illustrerades i Metro häromdagen med följande bild - [länk]. Höhöhö...

/ Ingvar Oldsberg
Citera
2011-06-09, 22:46
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BradDourif
På tal om ordvitsar å marina skojerier: en artikel kring fallet med den försvunna Marina Johansson illustrerades i Metro häromdagen med följande bild - [länk]. Höhöhö...

/ Ingvar Oldsberg
Men varför försvann hon då? Blev hon kanske given på båten och sugen att dra sig undan?

Citera
2011-06-10, 16:11
Medlem
petter eremitens avatar
[quote=saftad_burk]Satt här en stund och försökte fundera ut ytterligare någon ordvits, men det gick sådär. Tackar och bockar alltså, som jag lämnar scenen och börjar fundera på att läsa Moby Dick på originalspråk någon gång i framtiden.[/QUOTE
Originalspråket är väl valspråk?
Citera
2011-06-10, 16:18
Medlem
saftad_burks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av petter eremiten
Citat:
Ursprungligen postat av saftad_burk
Satt här en stund och försökte fundera ut ytterligare någon ordvits, men det gick sådär. Tackar och bockar alltså, som jag lämnar scenen och börjar fundera på att läsa Moby Dick på originalspråk någon gång i framtiden.
Originalspråket är väl valspråk?

Finns en nyöversättning utgiven på knölvalska.

Kapitel ett:

http://www.youtube.com/watch?v=xo2bVbDtiX8
Citera
2011-06-10, 16:32
Medlem
SilverTips avatar
Apropå Moby Dick och ordvitsar tycker jag att Kalle Anka-tidningen fick till det bra i historien om Morbror Duck och den våta valen
Citera
2011-06-12, 13:43
Medlem
slipperyBalloons avatar
Måste nog vara The Emperor - Gates Of Rome. Satt och snackade med farsan för ett tag sedan om hur bra filmen "Gladiator" är och han började prata om en ljudbok han precis hade hört. Jag blev intresserad och bestämde mig för att köpa boken istället för att höra den som ljudbok på svenska. På baksidan står det "If you liked Gladiator, you'll love The Emperor" och det stämmer väl ganska bra. Helt klart läsvärd.
Citera
2011-06-13, 15:00
Medlem
Scoouts avatar
Tobias Berglund och Niclas Sennerteg - Svenska koncentrationsläger i tredje rikets skugga.

Varför? För att jag visste inte ens att det existerade koncentrationsläger i Sverige, så jag ville veta lite mera om ämnet.
Citera
2011-06-14, 12:19
Medlem
temps avatar
Dubbelgångaren av Dostojevskij samt Processen av Kafka.
Har inte läst något av dessa författare förut och kände att det var dags nu.
Citera
2011-06-14, 19:59
Medlem
temps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av temp
Dubbelgångaren av Dostojevskij samt Processen av Kafka.
Har inte läst något av dessa författare förut och kände att det var dags nu.

Blev en lång vända ner till de lokala Myrorna och Röda Korset. Inhandlade 11 böcker som ska jag längtar efter att få sätta tänderna i. Bild på kalaset:
http://data.fuskbugg.se/skalman02/4df7a1437d3be_DSC02125.JPG

Vad gick detta på då? 55kr.
Citera
2011-06-14, 20:17
Medlem
Frostensson, Katarina - 2 skådespel

Engdahl, Per - Det finns alltid ett bortom

Svenbro, Jesper - Vid budet att Santo Bambino di Aracaoli slutligen stulits av maffian

Delblanc, Sven - Prästkappan
Citera
2011-06-14, 21:31
Avslutad
Fick med mig följande titlar från röda korset:

Ismail Kadare - Den döda arméns general

Rudolf Vrba - Flykten

Elias Canetti - Facklan i örat

Jean Paul Sartre - Vad är litteratur

för två guldpengar
Citera
2011-06-15, 09:16
Medlem
Queen-Obscences avatar
Alla böcker som hittills är släppta i George R. R. Martin's bok serie " A song of ice and fire"
Gick lös på sci-fi bokhandeln istället för att shoppa sommarkläder..
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in