2007-10-05, 14:35
Bannlyst
Hejsan, har en fråga. Är så att jag tänkte bränna en massa musikvideos på en dvd skiva, nu undrar jag hur jag ska göra så att musikvideorna spelas efter varandra så att man slipper byta låt med fjärrkontrollen

Nån som vet ?
Citera
2007-10-05, 14:41
Medlem
conf-s avatar
beror på vilka format din dvdspelare tar, och hur den uppför sig. Ett par spelare jag testat på läser mpg, avi osv och spelar då upp alla filer som ligger löst på skivan i alfabetisk ordning efter att man startat första, men många spelare har ju även shufflefunktion.

eller så kan man göra det omständigt å göra en "riktig" dvdfilm av hela skiten, men då antar jag att du får sitta å konvertera om videos och ljud till annat format, och får förmodligen inte plats med lika många videos på skivan.

Vad är det för codec/filformat på dina musikvideos? m2v, mpeg, avi?
Citera
2007-10-05, 14:47
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av conf-
beror på vilka format din dvdspelare tar, och hur den uppför sig. Ett par spelare jag testat på läser mpg, avi osv och spelar då upp alla filer som ligger löst på skivan i alfabetisk ordning efter att man startat första, men många spelare har ju även shufflefunktion.

eller så kan man göra det omständigt å göra en "riktig" dvdfilm av hela skiten, men då antar jag att du får sitta å konvertera om videos och ljud till annat format, och får förmodligen inte plats med lika många videos på skivan.

Vad är det för codec/filformat på dina musikvideos? m2v, mpeg, avi?

Det är blandat med format, men min dvd spelare läser alla. Ska testa bränna en skiva och se hur det går.
Citera
2007-10-06, 08:44
Medlem
Portas avatar
Jag föredrar TMPGEnc DVD Author.
Men Nero Vision fungerar också.
Citera
2007-10-06, 12:01
Medlem
Cooks avatar
Jag skulle vilja ha ett program där jag kan mixa ihop alla videos (crossfading), men ändå ha "spår" vid varje video så jag kan hoppa mellan klippen om jag vill.
Vilket program fixar det?
Jag har testat vegas 7.0 men jag har inte kunnat lista ut om man kan lägga till spår?
Blir varje ny video automatiskt ett nytt spår tro?
I brist på annat så kör jag med TMPGEnc DVD Author, men där går det inte att mixa ihop videos.

Jag har haft ett program som klarar det jag snackar om, men givetvis så har jag slarvat bort både programmet och vad det heter!

Tips vore rart.
Citera
2007-10-06, 19:16
Medlem
conf-s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Cook
Jag skulle vilja ha ett program där jag kan mixa ihop alla videos (crossfading), men ändå ha "spår" vid varje video så jag kan hoppa mellan klippen om jag vill.

Vegas kan du crossfadea i, och sedan därifrån rendera ut allting som en enda lång film, se till att hålla kvaliteten och alla inställningar på topp hela tiden så du inte får ett taskigt slutresultat.

Sen får du använda dig av nåt DVD-authoringprogram för att manuellt skapa kapitel i filmen där varje musikvideo börjar. Då fungerar det precis som spår gör.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in