• 1
  • 2
2007-10-04, 18:54
Medlem
alfavilles avatar
Citat:
Ursprungligen postat av gandihellfish
Ja men det r fr att du tog bort ditt rtta operativsystem frn boot.ini.
Du mste gra som jag skrev i min tidigare post!

Ok

men vad kan jag gra t det nud?
Citera
2007-10-04, 19:05
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av alfaville
Ok

men vad kan jag gra t det nud?
Stoppa i en windows skiva i datorn. starta upp. starta med skiva. Tryck R nr du ska brja vlja saker. terstllingskonsol tror jag den heter.
Nu borde det komma upp en ruta som r DOS-baserat. Nu har du inget val n att trycka 1 eller liknande. skriv in nu "fixmbr".

EDITx3 pga min dator trycker vidare nr jag byter lt med snabbknapp p tangentbordet...
Citera
2007-10-04, 19:12
Medlem
alfavilles avatar
Citat:
Stoppa i en windows skiva i datorn. starta upp. starta med skiva. Tryck R nr du ska brja vlja saker. terstllingskonsol tror jag den heter.
Nu borde det komma upp en ruta som r DOS-baserat. Nu har du inget val n att trycka 1 eller liknande. skriv in nu "fixmbr".

EDITx3 pga min dator trycker vidare nr jag byter lt med snabbknapp p tangentbordet...

Det r det som r s jobbigt fr nr jag startar datan s har jag inga val utan det nd som kommer upp r.

Det gick inte att starta Windows eftersom fljande fil saknas eller r skadad:
<Windows-rot>\system32\hal.dll.
Installera en kopia av filen ovanfr p nytt.

och nr jag trycker p vilken knapp som helst s startas datan om igen och samma sak kommer upp.
Citera
2007-10-04, 19:17
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
Det r det som r s jobbigt fr nr jag startar datan s har jag inga val utan det nd som kommer upp r.

Det gick inte att starta Windows eftersom fljande fil saknas eller r skadad:
<Windows-rot>\system32\hal.dll.
Installera en kopia av filen ovanfr p nytt.

och nr jag trycker p vilken knapp som helst s startas datan om igen och samma sak kommer upp.
Det ska inte hnda. Datorn bootar frn CD/DVD fre operativsystemet.
Citera
2007-10-04, 19:20
Medlem
alfavilles avatar
mm ja vet det r det som r konstigt. fr nr jag startar datan me cd:n i s hnder det inget.
Citera
2007-10-04, 19:24
Medlem
gandihellfishs avatar
Citat:
mm ja vet det r det som r konstigt. fr nr jag startar datan me cd:n i s hnder det inget.
r det en windows XP skiva? jag drar detta fort, om den inte bootar frn skiva s gr du in i BIOS och ndrar boot ordningen.
First: optical drive
Second: din hrddisk.
Citera
2007-10-04, 19:50
Medlem
alfavilles avatar
Citat:
r det en windows XP skiva? jag drar detta fort, om den inte bootar frn skiva s gr du in i BIOS och ndrar boot ordningen.
First: optical drive
Second: din hrddisk.

Men det r det som r konstigt fr jag har inget val utan de nda jag kan gra r att starta om den.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in