2007-10-04, 12:36
Medlem
Fernets avatar
Enligt nätet har en del problem med att iMac alu. ibland fryser och man måste starta om. Nya grafikdrivisar i sep. löste tyvärr inte problemet men Apple är tydligen införstådda. (Då kan satan ta på skridskorna )
http://discussions.apple.com/thread....56787&tstart=0

Skall beställa nytt till jobbet och valet föll på iMac alu. Beställer först när Leopardlanseringen blir offentlig, så man får uppgraderingen gratis, men vill ändå mota Olle i grind, om det finns någon Olle.
Kort sagt; har någon här på FB upplevt problem som dessa och har någon snappat upp någon förklaring eller att en lösning på gång?
Citera
2007-10-04, 13:04
Medlem
ThanksForNothins avatar
Har ja inte hört talas om. Och jag som ska beställa 2 stycken iMac´ar nästa månad. Keep up the searching sherlocks.
Citera
2007-10-05, 01:13
Medlem
karlans avatar
jag fick min iMac 24" igår, och har märkt av detta problemet 2 ggr. Dock inget idag. fortsätter det dyka upp byter jag ut datorn.
Citera
2007-10-05, 05:04
Medlem
ScienceXs avatar
Har hänt mig två ggr på 2 veckor. Dock inte i Xp (bootcamp) kan tyda på att drivisarna i Osx till grafikkort ännu inte är helt stabila, om nu inte helvetet frysit över och Xp har blivit stabilare än Osx
Citera
2007-10-05, 05:57
Medlem
Sgt John Keels avatar
Apple är medvetna om problemet men vet tydligen ännu inte vad som orsakar det: http://arstechnica.com/journals/appl...eezing-problem

/Adrian
Citera
2007-10-05, 10:36
Medlem
Jag har haft min iMac 24" Alu sen butiken fick in dom och har
inte haft några som helst problem. Är supernöjd.
Citera
2007-10-05, 12:51
Medlem
Fernets avatar
Som inte det skulle vara nog skriver MacBidouille angående iMac som fryser:
This is probably the worst period ever since the Apple II, regarding stability and reliability of Apple updates (including firmware, software and hardware updates). It seems that due to the large number of different hardware model based on different CPU and chipsets, Apple has problem to release universal updates, and so should maybe choose to provide model-dedicated updates to avoid those bugs mostly linked to incompatibility between hardware and software.

Tror nog jag avvaktar ett tag med att beställa.

Verkar lite som Steves armar inte räcker till med alla de bollar de fått upp i luften sista året.
Citera
2007-10-06, 05:10
Medlem
Sgt John Keels avatar
Det där låter som lite BS från MacBidouilles sida. De har bara tre olika chipsets och tre olika serier med CPUer att tillhandahålla support för, vilket de haft under nästan hela Intel-eran. Men visst, man undrar ju vad fan Apple håller på med… personligen skyller jag allt på iPhone, som aldrig borde ha hänt företaget.

/Adrian
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in