2007-10-04, 12:36
Medlem
Fernets avatar
Enligt ntet har en del problem med att iMac alu. ibland fryser och man mste starta om. Nya grafikdrivisar i sep. lste tyvrr inte problemet men Apple r tydligen infrstdda. (D kan satan ta p skridskorna )
http://discussions.apple.com/thread....56787&tstart=0

Skall bestlla nytt till jobbet och valet fll p iMac alu. Bestller frst nr Leopardlanseringen blir offentlig, s man fr uppgraderingen gratis, men vill nd mota Olle i grind, om det finns ngon Olle.
Kort sagt; har ngon hr p FB upplevt problem som dessa och har ngon snappat upp ngon frklaring eller att en lsning p gng?
Citera
2007-10-04, 13:04
Medlem
ThanksForNothins avatar
Har ja inte hrt talas om. Och jag som ska bestlla 2 stycken iMacar nsta mnad. Keep up the searching sherlocks.
Citera
2007-10-05, 01:13
Medlem
karlans avatar
jag fick min iMac 24" igr, och har mrkt av detta problemet 2 ggr. Dock inget idag. fortstter det dyka upp byter jag ut datorn.
Citera
2007-10-05, 05:04
Medlem
ScienceXs avatar
Har hnt mig tv ggr p 2 veckor. Dock inte i Xp (bootcamp) kan tyda p att drivisarna i Osx till grafikkort nnu inte r helt stabila, om nu inte helvetet frysit ver och Xp har blivit stabilare n Osx
Citera
2007-10-05, 05:57
Medlem
Sgt John Keels avatar
Apple r medvetna om problemet men vet tydligen nnu inte vad som orsakar det: http://arstechnica.com/journals/appl...eezing-problem

/Adrian
Citera
2007-10-05, 10:36
Medlem
Jag har haft min iMac 24" Alu sen butiken fick in dom och har
inte haft ngra som helst problem. r supernjd.
Citera
2007-10-05, 12:51
Medlem
Fernets avatar
Som inte det skulle vara nog skriver MacBidouille angende iMac som fryser:
This is probably the worst period ever since the Apple II, regarding stability and reliability of Apple updates (including firmware, software and hardware updates). It seems that due to the large number of different hardware model based on different CPU and chipsets, Apple has problem to release universal updates, and so should maybe choose to provide model-dedicated updates to avoid those bugs mostly linked to incompatibility between hardware and software.

Tror nog jag avvaktar ett tag med att bestlla.

Verkar lite som Steves armar inte rcker till med alla de bollar de ftt upp i luften sista ret.
Citera
2007-10-06, 05:10
Medlem
Sgt John Keels avatar
Det dr lter som lite BS frn MacBidouilles sida. De har bara tre olika chipsets och tre olika serier med CPUer att tillhandahlla support fr, vilket de haft under nstan hela Intel-eran. Men visst, man undrar ju vad fan Apple hller p med personligen skyller jag allt p iPhone, som aldrig borde ha hnt fretaget.

/Adrian
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in