2007-10-04, 09:13
Medlem
Hej FB!

Tog nyligen slut med min flickvän och jag vill verkligen ha tillbaka henne!
Vi hade varit tillsammans i en månad vilket faktiskt är en liten tid trotsallt och jag känner att jag fått ganska starka känslor för henne.. Blev mer eller mindre dumpad för att hon inte kände lika mycket för mig som hon gjorde förut, hon var osäker på sina känslor även fast hon sa att hon tycker om mig som person jättemycket och att hon tycker att det är synd att hon inte är kär i mig (och det är ju inget man styr själv direkt, med känslor och sånt). Hon var min första riktigt flickvän och jag är inte så bra på det här, har gjort en del misstag och jag är säker på att det skulle funka mycket bättre om jag får en andra chans men samtidigt så enligt henne så har jag ju inte gjort något fel utan det är bara det att hon saknar känslor.

Så jag frågar er, lite mer erfarna! Finns det något man kan göra för att påverka hennes känslor? Ska jag ge upp, försöka släppa?

Har pratat rätt mycket med henne efteråt och verkligen sagt vad jag känner för henne, att jag saknar henne. Och sen har jag sms:at 1 gång om dagen och sagt att jag saknar henne och att jag tänker på henne, vilket jag kommit fram till att jag borde sluta med för att kanske inte låta allt för desperat och kanske för att få henne lite tid att tänka, kanske känna att hon saknar mig.. Am i right?

Jag vet inte vad jag ska göra...
Mycket tacksam för svar och feedback!

/Bahmut
Citera
2007-10-04, 09:14
Medlem
ugge_das_boots avatar
släpp henne, jag lovar det är bäst så
Citera
2007-10-04, 09:21
Medlem
Oi!s avatar
tejpa upp i taket och straffknulla
Citera
2007-10-04, 09:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ugge_das_boot
släpp henne, jag lovar det är bäst så

Jag skulle kunna göra vad som helst för att bli tillsammans med henne igen känns det som, mådde så sjukt bra med henne och hon är verkligen världens underbaraste. Jag vill först iallafall känna att jag har försökt tillräckligt innan jag verkligen ger upp hoppet och går vidare...
Citera
2007-10-04, 09:45
Medlem
Trillskes avatar
Men alltså, det är ju ett moment22 det där. Om du kämpar för att få tillbaka henne får hon ju i regel bara ännu mindre känslor.
Citera
2007-10-04, 09:49
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Trillske
Men alltså, det är ju ett moment22 det där. Om du kämpar för att få tillbaka henne får hon ju i regel bara ännu mindre känslor.

Vad är ett moment22?
Ja, jo kanske det men det behöver ju inte vara så?
Jag vet som sagt inte vad jag ska göra...
Citera
2007-10-04, 09:53
Medlem
MSDVs avatar
Du borde ha gett henne lite avstånd och tid att tänka direkt när hon dumpade dig. Men du har ringt henne upprepade gånger och sagt att du vill ha tillbaka henne och att du är så kär i henne, skickar sms en gång om dagen etc...

Just nu är du för lätt för henne, man vill alltid ha det man inte kan få, eller inte är säker på att man kan få. Jag var i precis samma sits som du är i nu när jag var yngre. Jag gjorde samma dumma misstag att jaga tjejen mer för att jag inte kunde tygla mina känslor. Det slutade med att jag förlorade henne.

Ett allternativ kan vara att du om du kan, fixa ett tillfälligt ragg. Nånting som kanske gör henne lite svartsjuk. Detta är dock ganska riskabelt. Det kan göra henne mer arg än avis, vilket förmodligen skulle leda till att hon struntar i dig.

Jag hoppas du får tillbaka henne, men jag måste tyvärr säga att oddsen ser inte så bra ut just nu...
Citera
2007-10-04, 09:56
Medlem
atms avatar
Har ni varit tillsammans i en månad, och hon säger att hon inte känner som förr?
Saken är den att hon har inte direkt haft några känslor för dig.

Det enda du kan göra är att inte vara där för henne, finns du inte där kanske hon kommer på hur mycket hon eventuellt kan sakna dig.

Så, släpp henne..
Citera
2007-10-04, 10:00
Medlem
aeons avatar
"Vad är ett moment22?"

Ett "cirkelresonemang" kan man väl säga, du säger emot dig själv.

Jag måste säga att om hon på mindre än en månad tappat "känslorna" för dig så är det inte lönt att försöka. Skulle hon mot all förmodan komma tillbaka så får jag känslan av att hon enbart leker/utnyttjar dig. Att du visar dig desperat kan ha två effekter, hon tycker synd om dig och kommer tillbaka eller så utnyttjar hon situationen... Inget av dessa är bra.

Det är tungt, det är jobbigt men lägg det bakom dig och gå vidare
Citera
2007-10-04, 10:07
Medlem
Acceptera dumpningen och var glad för att du kommit så billigt undan din första kärlek.

>Hon sa att hon tycker om mig som person jättemycket och att hon tycker att det är synd att hon inte är kär i mig

Det där är bara något hon säger för att göra dumpningen snällare mot dig, tyvärr uppfattar du det som att hon faktiskt skulle kunna vara tillsammans med dig igen.

Gå vidare.
Citera
2007-10-04, 10:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bahmut
Vad är ett moment22?
Moment 22 kommer ifårn boken 'Moment 22' av Joseph Heller,
där används de om bombflygare som vill slippa ifrån sitt uppdrag.

För att få slippa måste man vara galen, men om man skulle vara galen skulle
man inte be att få slippa. Ungefär så.

Rekommederar alla att läsa boken, stor litteratur.
Citera
2007-10-04, 10:13
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av 99popcorn
Moment 22 kommer ifårn boken 'Moment 22' av Joseph Heller,
där används de om bombflygare som vill slippa ifrån sitt uppdrag.

För att få slippa måste man vara galen, men om man skulle vara galen skulle
man inte be att få slippa. Ungefär så.

Rekommederar alla att läsa boken, stor litteratur.

stöta på alla hennes vänner
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in