2007-10-03, 01:15
Allå!
Jag har ett jävligt knivigt problem. Till en början hade jag tänkt mig att lösa det helt själv, men efter att ha rivit mitt hår i 2 dagar tänkte jag att någon av de BETYDLIGT mer pålästa än mig kanske hade en aning.
Jag har installerat om XP på min dator. Drivrutinerna försvann. Jag har lyckats ladda hem och installera drivrutiner för grafikkort och ljud. Detta genom att koppla upp min laptop och överföra via en USB hårddisk.
Nu har jag bara kvar att lyckas koppla upp mig på Internet.
Detta går inte, då jag inte har några drivrutiner till mitt nätverkskort.
Jag fick tipset att scanna min dator med Everest för att få reda på vad jag behövde.
Under fliken nätverk står det:
Intel ICH6 PRO/100 VE Network Connection
Följaktligen så letade jag runt lite på Intels hemsida.
Där hittade jag en packad variant, som jag försökte överföra
till min dator men som självfallet inte fungerade eftersom det första den frågade efter var en uppkoppling för att hämta hem filerna.
Jag provade sedan att genom en handledning på intels sida att packa upp filerna utan att installera, för att sedan överföra mappen till den andra datorn.
(http://www.intel.com/support/network/sb/CS-027251.htm)
Detta lyckades jag med. Jag har bara inte en aning om hur jag går vidare från det. Har provat lite olika vägar i enhetshanteraren, men eftersom jag verkligen inte har en aning om vad jag håller på med där så har jag inte lyckats.
Vad ska jag ta mig till härnäst?
Är jag på rätt väg, eller har jag gjort nåt grundläggande fel?
Jag skulle älska om någon kunde hjälpa mig med detta. Jag är fucking förtvivlad. Ni kan så jävla mycket mer än mig om sådant här, och om någon orkar ägna mig 2 minuter för ett förslag är jag evigt tacksam.
Ha en bra kväll!
J