2007-10-03, 00:28
Medlem
Min kompis var tvungen att installera om Mac OSX och han hade inte sina installations skivor med sig.. s han provade med mina..

D fr han detta Error nr han startar med installations skivan:.. "This software cant be installed on the computer".

Ngra frslag p hur jag ska lsa det..

// Zorbos
Citera
2007-10-03, 00:45
Medlem
Warnes avatar
Har ni du och din kompis olika mac-modeller?
Tyvrr r de installationsskivorna som kommer med nr du kper en mac lsta till den sortens mac som de medfljde. T.ex. kan du inte anvnda skivor som medfljde en iMac att installera osx p en macbook.
Om du kper osx lst i butik eller laddar hem gr det givetvis att installera p vilken mac som helst .
Citera
2007-10-04, 12:10
Medlem
skinner5000s avatar
Det Warne skrivet stmmer. Sedan kan din kompis t.ex. ha en version av OS X fr PowerPC som han kpt separat fungerar i sin tur inte p en Intel baserad Mac, det omvnda gller sklart ven det.
Citera
2007-10-05, 01:32
Medlem
systems avatar
Om problemet kommer sig p.g.a. olika datormodeller, och inte olika processorer, kan installation nd ske med hjlp av bda datorerna och en FireWire-kabel.

Gr s hr:

1. Koppla in FW-kabel mellan bda datorerna.
2. Starta datorn som ska ha nytt OS med T-tangenten nedtryckt. Denna blir nu en extern hrddisk.
3. Stt i OS X-skivan i datorn som skivan tillhr.
4. Vlj att installlera nytt OS p den externa hrddisken (mldatorn).

Klart

Dock kan OS:et bli ngot instabilt, och vilja trilskas efter systemuppgradering. Men ofta funkar det bra.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in