• 2
  • 3
2019-08-30, 15:52
Medlem
Det är andningsdeprimerande, föreskrivs inte längre. Lycka till
Citera
2021-05-02, 17:07
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PatricHbg
Det är andningsdeprimerande, föreskrivs inte längre. Lycka till

Det förskrivs visst fortfarande, dock endast vanliga Paraflex enbart innehållandes ämnet Klorzoxazon och dom är inte andningsdeprimerande.

Dock om det är Paraflex Comp du syftar på som även innehöll ämnet Dextropropoxifen så är det sedan 2005 avregistrerat i Sverige och Dextropropoxifen sägs även vara fullständigt livsfarligt.

/Mvh
Citera
2021-05-03, 00:23
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Paraflex är väl inget att flumma på? Har testat det, men jag upplevde inget alls av det.
Citera
2021-05-03, 11:18
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JojjeMeduza
Paraflex är väl inget att flumma på? Har testat det, men jag upplevde inget alls av det.

Har själv provat det vid några tillfällen och jag upplevde inget direkt rus eller liknande.
Däremot så kände jag en ganska skön muskelavslappnande effekt som varade i nån timme. Var extra skönt ihop med någon benso.

Och sov extra gott gjorde jag också!
Men det är som sagt inget att direkt flumma på.

/Mvh
Citera
2021-05-07, 01:07
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SvarifaxxALaUe
Har själv provat det vid några tillfällen och jag upplevde inget direkt rus eller liknande.
Däremot så kände jag en ganska skön muskelavslappnande effekt som varade i nån timme. Var extra skönt ihop med någon benso.

Och sov extra gott gjorde jag också!
Men det är som sagt inget att direkt flumma på.

/Mvh

Jo, Paraflex ska ju vara muskelavslappnande och jag testade ta det i hopp om att bli muskelavslappnad. Tog det efter att jag gått på tjack och behövde sova och slappna av. Men jag kände mig inte så avslappnad, utan jag var spänd.
Citera
2021-05-07, 20:45
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Jo, Paraflex ska ju vara muskelavslappnande och jag testade ta det i hopp om att bli muskelavslappnad. Tog det efter att jag gått på tjack och behövde sova och slappna av. Men jag kände mig inte så avslappnad, utan jag var spänd.

Det kan vara individuellt det där, eller så kan det bero på att du innan hade använt något centralstimulerade vilket Amfetamin är. Vilket då ibland kan göra att effekten av vissa medel minskas eller uteblir.

/Mvh
Citera
2021-05-11, 23:50
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Det kan vara individuellt det där, eller så kan det bero på att du innan hade använt något centralstimulerade vilket Amfetamin är. Vilket då ibland kan göra att effekten av vissa medel minskas eller uteblir.

/Mvh

Ja, det kan ju vara orsaken till att jag inte blev nöjd.
Sedan är väl paraflex inte lika bra muskelavslappnande som var benso är.
Citera
2021-05-12, 15:55
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Ja, det kan ju vara orsaken till att jag inte blev nöjd.
Sedan är väl paraflex inte lika bra muskelavslappnande som var benso är.

Paraflex är överlägset sämst bland alla muskelrelaxerande. Har tagit alla som finns att få utskrivet här i Sverige.

Från bäst till sämst enligt mig nedan:

Klonazepam/Diazepam > Orfenadrin/Baklofen > Pregabalin/Gabapentin > Klorzoxazone
Citera
2021-05-16, 01:20
Medlem
JojjeMeduzas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zot^
Paraflex är överlägset sämst bland alla muskelrelaxerande. Har tagit alla som finns att få utskrivet här i Sverige.

Klonazepam/Diazepam > Orfenadrin/Baklofen > Pregabalin/Gabapentin > Klorzoxazone

Ja, klart att Bensodiazepiner är bättre som muskelavslappnande än vad Paraflex är.
Citera
2021-05-30, 23:33
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:

Så du har alltså även använt Fenobarbital? Och hur var muskelavslappningen isfåfall jämfört med muskelavslappnande benso, samt paraflex?

/Mvh
Citera
2021-06-01, 15:57
Medlem
Zot^s avatar
Citat:
Så du har alltså även använt Fenobarbital? Och hur var muskelavslappningen isfåfall jämfört med muskelavslappnande benso, samt paraflex?

/Mvh

Fenobarbital används inte som muskelrelaxerande vad jag vet. Jag har aldrig provat det själv men jag har sett det säljas på darknet några enstaka gånger men det har aldrig verkat särskilt populärt.
Citera
2021-06-01, 19:27
Medlem
SvarifaxxALaUes avatar
Citat:
Fenobarbital används inte som muskelrelaxerande vad jag vet. Jag har aldrig provat det själv men jag har sett det säljas på darknet några enstaka gånger men det har aldrig verkat särskilt populärt.

Det säljs i Sverige under varumärket Fenemal vilket används som ett antiepileptikum för att motverka och förkorta kramper och spasmer så det borde vara muskelavslappnande.

Btw, på tal om Paraflex, har du även provat det numera avregistrerade läkemedlet Paraflex Comp som förutom Klorzoxazon även innehöll Acetylsalicylsyra och Dextropropoxifen?
Och hur var det isåfall?

/Mvh
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här