Citat:
Ursprungligen postat av pchb
Om man inte är seriösare än så att man köper prosons jävla skit och enbart håller sig inom ramen för det märket ja då är man inte direkt seriös .
Apropå skillnad i ljud på högtalar kablar .
Jag har 2 par högtalar kablar hemma som precis vem som helst kan höra VÄLDIGT STOR skillnad på så det där snacket om att det INTE är skillnad mellan kablars ljudkvalitet är bara trams , sen att kanske så mycket som 75-80 % av kabelbranschen för ljud är trams det är en annan sak .
Det utesluter inte det faktum att det ibland finns ljudskillnader mellan vissa kablar och ibland STOR skillnad .
Keep it real guy`s .
DR TINNITUS: hur jävla ensam är inte du din pratsjuka stackare men här är ett tips låt inte det smitta ner denna tråd med dina psykiska störningar , okej .
Du är så jävla oseriös så jag vet inte ens vart jag ska börja reda ut allt ditt skit , samtidigt som du vill vara seriös och sprida fakta omkring dig så smyger du in en massa pratsjuka detaljer om dina egna grejer .
DU får helt enkelt bestämma dig för om du postar här på forumet för att söka kontakt och få utlopp för din pratsjuka eller om du gör det för att diskutera diverse fakta .
Du framstår bara som en pratsjuk oseriös svammel pelle .
Bortsett ifrån dina faktamässiga överdrifter .
Ohhhh..... tuffa killen.....?
Och du själv visar dig ju vara väldigt seriös med det inlägget....?
Varför talar du om dina saker hemma men samtidigt säger att jag inte får göra det? Är du helt frisk?
Jag är 100% seriös i denna tråd och skriver om dessa saker för att det är ett genuint intresse för ljud och musik jag har och har haft sen mitten på 70talet.
Att du nu börjar kasta skit på mig visar ju bara att du har ömma tår och slut på vettiga argument för dina åsikter.
Och du, varför tar du då inte och kontaktar Randi och sopar hem de där 6 miljoner dollar som ligger och väntar på att någon ska visa att man kan höra skillnad på billigare/enklare ljudkablar och svindyra påkostade dito? Borde väl vara busenkelt för dig? Seriös kommentar på det från dig, tack...
Nu ska du ha klart för dig att jag faktiskt håller med om att det är möjligt att höra skillnader på olika kablar. Men, definitivt inte så lätt så det i princip alltid påstås i HiFi-tidningar. Snarare är det så att om man lyckas höra skillnad så torde det bero mer sannolikt på att en kabel helt enkelt är galet felkonstruerad för det den ska utföra, bristfälligt skärmad, terminerad, för klen area eller annat.
Jag ställer frågan igen, för det verkar som om alla "kabelkramare" i tråden noga undviker att svara på den....
Hur kan det komma sig att det i princip varje gång testats kablar seriöst i ordentliga blindtester, så misslyckas folk att höra skillnader mellan kablarna? Då handlar det alltså om folk som likt dig påstår att de lätt hör skillnader mellan kablar, och att de är med och utformar och/eller godkänner testet, lyssnar på kända utrustningar i kända miljöer och med känd musik. Och det testats så många gånger att man når statistisk signifikant på resultatet. Då misslyckas man. Vad säger det dig? Har du några seriösa kommentarer på det?