• 1
  • 2
2007-10-04, 01:05
Medlem
thepunishers avatar
Utorrent fungerar enbart till Windows eller? Annars; kör det.
Citera
2007-10-04, 06:08
Medlem
omikjams avatar
Transmission.. Längtar efter utorrent

Man kan köra utorrent med parallels eller vmware fusion, men det är rätt.. segt
Citera
2007-10-04, 12:12
Medlem
skinner5000s avatar
Jag kör Transmission, men då är jag en sådan som bara drar hem något lite då och då (läs ett par gånger i månaden). Transmission är ett ganksa lätt program som inte kräver så mycket inställningar och liknande men programmet har ändå i mina ögon det man behöver om man inte fildelar mycket.
Annars ska Xtorrent och Azureus fungera bra vad jag har hört om man vill ha mer inställningsmöjligheter.
Citera
2007-10-16, 23:34
Medlem
Transmition här me slipper allt krångel me Azureus. inställningar o skit sen drar inte transmition så mkt systemresurser heller
Citera
2007-10-16, 23:39
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omikjam
Transmission.. Längtar efter utorrent

Man kan köra utorrent med parallels eller vmware fusion, men det är rätt.. segt

OT;
Har dom inte lagt ner med att göra uTorrent till mac? Eller har jaga hört fel om detta? Hoppas det!

OnT;
Transmission kör jag också på, gillar det, enket som attan, det enda jag saknar är att man inte kan ladda ner enstaka filer ifrån det.
Citera
2007-10-17, 07:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Zkullock
OT;
OnT;
Transmission kör jag också på, gillar det, enket som attan, det enda jag saknar är att man inte kan ladda ner enstaka filer ifrån det.

Kan man ju visst det. Starta programmet, tryck äpple+I och sedan på fliken files. Sedan avmarkerar du filerna du inte vill ha. "Transmission Version 0.82 (3009)"
Citera
2007-10-17, 13:20
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av maqs
Kan man ju visst det. Starta programmet, tryck äpple+I och sedan på fliken files. Sedan avmarkerar du filerna du inte vill ha. "Transmission Version 0.82 (3009)"

Tack så mkt för den informationen! Ska testa nästa gång det ska tankas något!
Citera
2007-10-17, 15:52
Medlem
ceziums avatar
Transmission är ju helt underbart. Kan inte förstå varför man skulle vilja ha något annat. Kör utorrent när jag kör windows och tycker det funkar bra. Men ser inte varför det på något sätt skulle vara bättre än transmission.
Citera
2007-10-17, 16:00
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cezium
Transmission är ju helt underbart. Kan inte förstå varför man skulle vilja ha något annat. Kör utorrent när jag kör windows och tycker det funkar bra. Men ser inte varför det på något sätt skulle vara bättre än transmission.

Transmission är ju fortfarande väldigt buggig. Du kanske har haft turen att ha undkommit alla buggar
Citera
2007-10-17, 16:04
Medlem
Zkullocks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Akademikern
Transmission är ju fortfarande väldigt buggig. Du kanske har haft turen att ha undkommit alla buggar

Som vad för buggar? .
Jag har själv aldrig fått uppleva några problem med Transmission. Än iaf.
Citera
2007-10-17, 16:05
Medlem
Mullvadens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cezium
Vet inte vad det är men Transmission är märkbart långsammare än Azureus för mig. Både på offentliga och privata trackers. På offentliga, typ piratebay, är det väl avsaknad av DHT som gör att det går långsammare men jag förstår inte varför det går långsammare på privata välseedade torrents. Jag lyckas få upp till 0.8-0.9MB/s på transmission medan jag maxar min router med Azureus på 4MB/s - det är mer än fyra gånger snabbare! För stora filer gör det också stor skillnad.
Citera
2007-10-17, 21:34
Medlem
Akademikerns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Zkullock
Som vad för buggar? .
Jag har själv aldrig fått uppleva några problem med Transmission. Än iaf.

Det "hakar upp sig" ibland. Att det stannar på t ex. 50% och sen går upp till 55% och sen tillbaka till 50% osv.

Och ibland får det för sig att sno åt sig jättemycket minne.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in