Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-10-02, 17:03
Medlem
Kom hem ifrån avgiftningskliniken för mindre än 20 minuter sedan nu och har en frågan gällande mitt levervärde. Läkaren frågade gång på gång om jag var sprutnarkoman vilket jag svarade nej på hela tiden då jag är livrädd för allt vad nålar heter. Problemet var bara att mitt P-ALAT låg på 7.1 och mitt P-ASAT låg på 4.9 ALAT ska ligga på 1.1 och ASAT 0,75.

Man tog ett nytt blodprov för att undersöka om jag har Hepatit C men det dröjer 2-3 veckor innan provsvaren kommer in.

Anledningen till att jag låg på avgiftning beror på mitt GHB missbruk. Jag har försökt googla runt en del men ej funnit något svar på om det kan vara p.g.a GHB't som värdena var såpass höga. Den som vet får jättegärna svara eller peka åt vilket håll jag kan finna mer information.

Tack på förhand.

edit: Drack som mest under missbruket 0.5-1.0 dl om dagen.
Citera
2008-05-16, 14:39
Medlem
jadu, ghb är inte nyttigt nånstans.. undrar om det forskats mycket om fysiska effekter av ghb/gbl..? känns jävligt 90-tal
Gobbetorsk, haha
Citera
2008-05-16, 15:18
Medlem
Inget snack om andra hepatiter? Ex. A och B.
Dessa kan ju också ge höga levervärden.
Citera
2008-05-16, 17:03
Medlem
abcabcs avatar
Har du kollat internetmedicin.se? Den brukar vara bra, läkare läser där.
http://www.internetmedicin.se/dyn_main.asp?page=543
Angående ASAT och ALAT så är faktiskt inte värdena speciellt höga, och levern har en fantastisk förmåga att återhämta sig. Så just det behöver du nog inte oroa dig över just nu. Däremot så är min åsikt att GHB är en dålig drog, och främsta orsaken är att skillnaden mellan en dödlig dos och en fylledos är så liten.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in