2007-10-02, 15:54
Bannlyst
För att hålla mig kort;

Min sifon fungerade utmärkt i ett år eller så, men sedan, en dag så ville varannan patrun ungefär inte spräckas, utan det blev bara en inbuktning på plåten. Vissa patroner fungerade dock.

Aja, jag köper en ny. Helt oväntat dyker direkt samma problem upp, och jag köper en ny... Samma sak!

Hur lagar jag min sifon? Vet någon vad problemet är? Är patronerna numera tillverkade så att man inte kan dra flera på rad? Snälla, hjälp, suget efter lustgas är enormt
Citera
2007-10-02, 16:03
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av fontanellmannen
För att hålla mig kort;

Min sifon fungerade utmärkt i ett år eller så, men sedan, en dag så ville varannan patrun ungefär inte spräckas, utan det blev bara en inbuktning på plåten. Vissa patroner fungerade dock.

Aja, jag köper en ny. Helt oväntat dyker direkt samma problem upp, och jag köper en ny... Samma sak!

Hur lagar jag min sifon? Vet någon vad problemet är? Är patronerna numera tillverkade så att man inte kan dra flera på rad? Snälla, hjälp, suget efter lustgas är enormt

ta en femkrona, och så stoppar du den mellan skårorna där patronerna ska sitta och skruvar upp metalbiten, för under den sitter det en liten gummi sak som du ska ta bort.
Efter att du tagit bort gummisaken så kommer precis alla patroner att fungera
Citera
2007-10-02, 17:40
Bannlyst
Det låter synnerligen riskfyllt, ska inte gummigrejen vara där för att täta sifonen, så att gasen inte läcker ut? Men jag kan tänka mig prova.
Citera
2007-10-02, 19:08
Medlem
Citat:
Det låter synnerligen riskfyllt, ska inte gummigrejen vara där för att täta sifonen, så att gasen inte läcker ut? Men jag kan tänka mig prova.

nejnej, inte alls riskfylt, jag har min på det sättet. funkar perfekt
Citera
2007-10-02, 19:29
Medlem
När det väl finns en tråd om det (nästan) så passar jag på att ställa frågan om det går att köpa en ny sån där grej som man skruvar på patronen med? Min är utsliten, så jag kan inte använda min sifon längre
Citera
2007-10-02, 19:35
Medlem
Pirats avatar
Shit!! mannen jag lider med dig!
Citera
2007-10-02, 19:54
Bannlyst
Men vänta nu... hur skulle gummigrejens avlägsnande göra att nålen kan penetrera patronerna?

För problemet verkar vara att nålen är för kort, och att avlägsna något verkar vara helt vansinnigt?

Kanske skulle prova med någon slags plugg i handtaget för att få patronen att borras extra djupt?
Citera
2007-10-02, 20:03
Medlem
Citat:
Men vänta nu... hur skulle gummigrejens avlägsnande göra att nålen kan penetrera patronerna?

För problemet verkar vara att nålen är för kort, och att avlägsna något verkar vara helt vansinnigt?

Kanske skulle prova med någon slags plugg i handtaget för att få patronen att borras extra djupt?

men lite på mig, gummi grejen sitter i vägen så att NÅLEN BLIR KORTARE! dvs att nålen inte kan åka in i patronen så långt.!
Om du tar bort gummi grejjen kommer nålen att bli jätte lång och funjka perfekt!
Citera
2007-10-02, 21:37
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av when
men lite på mig, gummi grejen sitter i vägen så att NÅLEN BLIR KORTARE! dvs att nålen inte kan åka in i patronen så långt.!
Om du tar bort gummi grejjen kommer nålen att bli jätte lång och funjka perfekt!

Aja, jag har ju tre sifoner sifoner att prova på. Jag ger det ett försök.

...för att erkänna mig besegrad. Det går ju inte att skruva loss ett skit?
Citera
2007-10-02, 21:46
Medlem
Citat:
Aja, jag har ju tre sifoner sifoner att prova på. Jag ger det ett försök.

...för att erkänna mig besegrad. Det går ju inte att skruva loss ett skit?

joo, du ser skårorna på sifonens överdel där patronerna ska sitta?
Skruva ut den med hjälp av en fem krona, det kan sitta väldigt hårt
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in