2007-10-03, 12:43
Medlem
rolllers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ŠØMA
Jäklar va många tips hinner knappt käka frukost. Äggens vatten hade kokat
bort till hälften och äggen spruckit, ska bli spännade o smaka dom

Nu tillbaks till tennis, vilken del av ön ungefär. Hittade en fotbollsplan och ett
par skolor men ingen bana för tennis.. Nu ska jag käka ägg!

På själva ekerön... Brunna tror jag området kallas.
Citera
2007-10-03, 17:10
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rolller
På själva ekerön... Brunna tror jag området kallas.
Najs tror jag hittade, kan det vara denna? Ligger lite avsides vilket är trevligt
http://img402.imageshack.us/img402/2...dsxdxssno8.jpg
Citera
2007-10-03, 17:14
Medlem
[quote=ŠØMA]Vilken ö då? Måste man ha båt?

Japp, det går turer med en båt från hamnen regelbundet på sommrarna , almö lindö heter den .

Ön alltså :P
Citera
2007-10-03, 20:28
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av jontaa
Citat:
Vilken ö då? Måste man ha båt?

Japp, det går turer med en båt från hamnen regelbundet på sommrarna , almö lindö heter den .

Ön alltså :P
Ahh, oki då vet jag
Citera
2007-10-04, 08:30
Medlem
rolllers avatar
Citat:
Najs tror jag hittade, kan det vara denna? Ligger lite avsides vilket är trevligt
http://img402.imageshack.us/img402/2...dsxdxssno8.jpg

Ser ut att stämma. Måste fråga, varför denna fashination för gamla tennisbanor?
Citera
2007-10-04, 23:23
Medlem
guttersluts avatar
Angående banan i sköndal:

Japp, det finns en pool precis brevid... om du är där sent på kvällen så är det perfekt!

har själv kört några matcher där i min yngre ungdom!
Citera
2007-10-05, 15:03
Medlem
pingys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rebban
För mig att jag sett några såna ute vid saltsjöbaden och ute vid brevik på tyresö..
Tror även att det finns en uppe vid söderby..

DOm ute i saltis plokar dom bort näten på när som helst och dom spelas det på ganska flitigt de finns lengre ut i saltis på Älgö också fast vet inte fall dom har tagit ner näten på dom eller inte men dom kan man ialalfall klätra in på o spela dom e lite äldre. finns även en privat veldigt raklig gammal bana på gran ön till elgö. Finns även en raklig bana i Fisksätra precis breve tågstaionen.

Kan kolla fall dom har kvar nätet på dom på älgö senare ida elelr i morgon o i saltis i nesta vecka.

förlåt fall det är konstigt skrivet
Citera
2007-10-05, 19:07
Medlem
soundsystems avatar
haha fan vad bra idé att spela tennis på en övergiven och sunkig tennisbana! måste vara bästa jag läst här på FB på ett bra tag Känner mig inspererad att göra samma sak, fasst med lite nyare tennisrack
Citera
2007-10-05, 19:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av rolller
Ser ut att stämma. Måste fråga, varför denna fashination för gamla tennisbanor?
Hade tänkt spela in en musikvideo med tennis inslag men det blev aldrig av så nu sitter man på ett par gamla retro tennisrack inköpta på Myrorna. Sen så gillar jag allt som är risigt och övergivet och urban exploration så passar perfa för mig att kombinera lite + så börjar man ju lite fet av all snabbmat man smäller i sig! Dags att börja träna typ

Hösten överaskade mig dock litegrann, nu blåser väl bollen iväg.
Om det inte blir av nu nån fin höstdag så plockar jag fram racken i vår. Återkommer med bilder då :P
Citera
2007-10-05, 19:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gutterslut
Angående banan i sköndal:

Japp, det finns en pool precis brevid... om du är där sent på kvällen så är det perfekt!

har själv kört några matcher där i min yngre ungdom!
Ahfan perfa då är den riktigt gammal då
Fint med pool, lär bli ett besök till sommarn då. Är det gratis bad eller är det inträde? fast på kvällen spelar det nog ingen roll
Citat:
Ursprungligen postat av pingy
DOm ute i saltis plokar dom bort näten på när som helst och dom spelas det på ganska flitigt de finns lengre ut i saltis på Älgö också fast vet inte fall dom har tagit ner näten på dom eller inte men dom kan man ialalfall klätra in på o spela dom e lite äldre. finns även en privat veldigt raklig gammal bana på gran ön till elgö. Finns även en raklig bana i Fisksätra precis breve tågstaionen.

Kan kolla fall dom har kvar nätet på dom på älgö senare ida elelr i morgon o i saltis i nesta vecka.

förlåt fall det är konstigt skrivet
Ah vore trevligt om du hade vägarna förbi
Fisksätra är ju ett tips det med, mycket tennis lär det bli när solen tittar fram sen :P
Citat:
Ursprungligen postat av soundsystem
haha fan vad bra idé att spela tennis på en övergiven och sunkig tennisbana! måste vara bästa jag läst här på FB på ett bra tag Känner mig inspererad att göra samma sak, fasst med lite nyare tennisrack
Trevligt!! En tennisturnering med folk här från fbue i sommar?
Jag kör dock med gammalt rack

Citera
2007-10-06, 03:26
Medlem
guttersluts avatar
@tennisbana i sköndal...

Den blev tyvärr renoverad för ett par år sen, men den är fortfarande inte i något "mint"-skick.

Och polen är ett bad för handikappade på sommars och badet stänger kl 18:00, sen är det bara att hoppa över det drygt meterhöga staketet och ta ett dopp...

Jag rekomenderar verkligen ett besök då det är en väldigt trevlig plats och det är en fin sjö man också kan ta ett bad i precis intill!
Citera
2007-10-07, 11:22
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av gutterslut
@tennisbana i sköndal...

Den blev tyvärr renoverad för ett par år sen, men den är fortfarande inte i något "mint"-skick.
Aj fyy då. Synd att dom fixade till den
Bra att veta att den inte är helt färsk allafall :P
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in