Resultat: FLASHBACK ÅRETS KOCK 2007 - OMRÖSTNING
1. Boeuf Vadsomhelstignon
5,66%
3 röster
2. Gammelfarfars sommarrätt
7,55%
4 röster
3. Texas Chili
3,77%
2 röster
4. Kyckling Marengo variant
9,43%
5 röster
5. Gratinerad tortellini
0%
0 röster
6. Kräftsoppa
3,77%
2 röster
7. Helgmums
5,66%
3 röster
8. Ölmarinerad lövbiff med klyftpotatis och vitlökssmör
28,30%
15 röster
9. Solochvårarens hummerpasta
7,55%
4 röster
10. Biff med spiskummin
3,77%
2 röster
11. Texaskryddad entrecôte med chipotle- och whiskyreduktion, bakad potatis och three-bean-chilisås
22,64%
12 röster
12. Spanska oxrullader
1,89%
1 röster
  • 4
  • 5
2008-07-16, 11:55
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Och det ar lite synd. Finns en hel del matkunskap i forumet, men det blir lite keyboard-hero om man inte oversatter det till verklighet.
Sådana finns det gott om.

~Paul~
Citera
2008-07-16, 12:02
Medlem
barkeepers avatar
Sant.

Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Sådana finns det gott om.

~Paul~

Oundvikligt antar jag. Men matforumet ar inte lika illa som de flesta andra. Kolla pa krimforumet...oj oj oj ...
Citera
2008-07-16, 12:10
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av barkeeper
Oundvikligt antar jag. Men matforumet ar inte lika illa som de flesta andra. Kolla pa krimforumet...oj oj oj ...
Jasså, haha. Jag brukar inte uppehålla mig så mycket på de andra forumen. Jakt/fiske forumet undantaget.

~Paul~
Citera
2008-07-20, 18:34
Medlem
A.L.Vs avatar
Provade att göra ölmarinerad lövbiff med klyftpotatis och vitlökssmör ikväll, och det blev i till min och övriga middagsgästers smak mycket lyckat.

I klyft potatisen hade jag även morötter och paprika och när jag kokade potatisen la jag i morötterna i slutet så dom oxå fick koka lite men paprikan la jag direkt i långpannan.

Sen när jag stekte lövbiffen var jag ganska noga med att bara steka ca: 60 sec per sida och kryddade dom med salt och peppar under stekningen. I min mening vart köttet riktigt mört och fint, inte alls segt.

Ger receptet 8/10 om jag skulle rösta.
Citera
2008-07-20, 18:41
Medlem
A.L.Vs avatar
Ser nu när jag läser receptet så ser jag att jag missade att man skulle ha lime i marinaden, men det blev bra ändå, tog oxå bara en vanlig burk ale som fanns på bolaget som jag handlade på och inte den peter-niklas indiska ale eller vad det var i receptet.
Läste receptet i början på veckan och var några dagar senare och handlade vad jag trodde stod man skulle ha och nu flera dagar efter det lagar jag rätten utan att ha vett att läsa receptet igen .

Men som sagt helt klart väll godkänt och kan även tillläga att vi drack ett rött vin till och det var oxå mycket bra!
Citera
2008-08-12, 19:57
Medlem
barkeepers avatar
Blir det nagon 2008 tavling?

Mysonoxen?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto