2007-10-01, 22:32
Medlem
Nu hade jag tänkt att berätta något för er om mina upplevelser på det mycket obehagliga men ack så mysiga herrgården stråkens hus.

Stråkens hus tillhör min moders gamla skolväninna men jag har dock inga datum på när huset är byggt. Huset är dock väldigt gammalt och används numera för konveranser, företagsevent, föroläsningar etc.

Jag var mycket liten då min mor började berätta spökliga berättelser som inträffat i detta hus. Exempel på en sådan händelse är att varje dag som min mors vän kom hem från skolan, så var hon tvungen att släppa ut deras två taxar som alltid var inlåsta i samma rum, varje dag, året runt. Det var också mycket andra aktiviteter i form av lampor som tänds och släcks, spökliga skepnader, baklåsta dörrar. Familjen hade också två gigantiska tvättmaskiner i källaren som ibland förlyttades flera meter utan att någon kunde förklara det.

Min första upplevelse på stråkens hus inträffade milleniumskiftet 2000. På den tiden var jag runt 11-12år och jag letade efter mina lekkamrater. Jag springer runt i huset glatt ovetandes om vart de är. Plötsligt hör jag skratt och lek från flertalet barn ifrån källaren. Jag springer ner dit och letar febrilt men när jag till min förtvivlan inser att det är tomt, springer jag av rädsla ut från huset och ner till sjön där sällskapet höll hus. Där berättar mina föräldrar att alla mina vänner är i garaget och leker . Jag kan garantera er att jag inte inbillade mig ljudet av barnlek från källaren eftersom jag stod precis brevid trappen ner till källaren då jag hörde skriken.

Den andra upplevelsen jag var med om var när vi precis hade avslutat en födelsedagsfest i huset. Då var jag runt 14-15 år gammal och kände mig lättad över att åka ifrån det där förbannade huset. Jag kände ett lätt obehag varje gång vi var i det där huset. Huset gav mig verkligen dåliga vibbar. När min familj precis har satt sig i bilen för att åka iväg så stirrar jag på huset och till min förskräckelse så ser jag en skepnad stå i fönstret till övervåningen och stirrar på oss, sekunden senare så ser jag hur skepnaden försvinner och att den drar med sig gardinstången som ramlar ner ifrån sitt fäste.

Jag har idag mycket dåliga minnen ifrån det där hemsökta huset som ni kanske förstår, ville bara dela med mig av mina erfarenheter angående det okända.

Har någon av er varit på stråkens hus? Har liknande saker hänt er? Snälla berätta
Citera
2007-10-01, 22:38
Bannlyst
tvättmaskiner förflttar sig ibland flera meter utav vibrationerna. Annars var det en rättså skrämmande berättelse. Särskilt slutet
Citera
2007-10-01, 22:44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av INT3L
tvättmaskiner förflttar sig ibland flera meter utav vibrationerna. Annars var det en rättså skrämmande berättelse. Särskilt slutet

Ja det är en logisk förklaring. Vad kul att du tyckte om att läsa om mina upplevelser
Citera
2007-10-02, 03:50
Medlem
Krafses avatar
Stråkens hus

Vet ett hus som är ungefär likadant. Hände en del grejer där, riktigt jävla vidrig stämning bara gick förbi huset också. Alla hatade det jävla huset!
Men det spökade där, det är jag helt säker på, och mina kompisar var där innan vi ens lärde känna varandra och sa att det lät som om någon drog möbler över golvet osv. Kanske kan vara nåt att undersöka? Fast huset har en ägare, tror jag. Och han blir inte glad när folk är där, han vet förmodligen nånting.
Citera
2007-10-02, 07:29
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Krafse
Vet ett hus som är ungefär likadant. Hände en del grejer där, riktigt jävla vidrig stämning bara gick förbi huset också. Alla hatade det jävla huset!
Men det spökade där, det är jag helt säker på, och mina kompisar var där innan vi ens lärde känna varandra och sa att det lät som om någon drog möbler över golvet osv. Kanske kan vara nåt att undersöka? Fast huset har en ägare, tror jag. Och han blir inte glad när folk är där, han vet förmodligen nånting.

Ja det kanske är något att undersöka! Vem vet? Vi kanske hittar ett tjog polska horor i källaren? Gubben har bara som täckmantel att det spökar
Citera
2007-10-02, 09:22
Medlem
Burrpapps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av malm-
Ja det kanske är något att undersöka! Vem vet? Vi kanske hittar ett tjog polska horor i källaren? Gubben har bara som täckmantel att det spökar

Låter som ett fall för Scooby Doo och hans vänner att ta sig an. I slutet visar det sig att gubben bara hade en ficklampa under sitt lakan han bara över kroppen. Det var alltså inget spöke, utan billiga effekter efterhärmade från Hajk, signerat Bengt Alsterlind.

"Och om det inte vore för dom där ungarna hade jag aldrig åkt fast!"

Heja!
Citera
2007-10-02, 20:22
Medlem
Intressant, vart ligger Stråkens gård månntro?

//Thomas
Citera
2007-10-02, 21:15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Gemini_
Intressant, vart ligger Stråkens gård månntro?

//Thomas

En bit utanför Linköping (Några mil). Kan dock inte ge exakt position eftersom det var länge sedan jag var där.
Citera
2007-10-02, 21:49
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
En bit utanför Linköping (Några mil). Kan dock inte ge exakt position eftersom det var länge sedan jag var där.

Det ligger rätt nära där jag bor alltså, Vadstena. Vet du åt vilket håll utifrån linköping? Öst, väst, norr, syd?
Citera
2007-10-03, 15:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Det ligger rätt nära där jag bor alltså, Vadstena. Vet du åt vilket håll utifrån linköping? Öst, väst, norr, syd?

Kan tänka mig minnas att den ligger någonstans mellan borensberg och tjällmo/örebro. Sjön brevid huset heter just stråken. Så du kan väl kolla lite på google om du har lust! Skulle dock inte rekommendera att åka ut dit. Huset är bevakat 24/7 :P.
Citera
2007-10-03, 16:16
Medlem
Varulvs avatar
Citat:
Kan tänka mig minnas att den ligger någonstans mellan borensberg och tjällmo/örebro. Sjön brevid huset heter just stråken. Så du kan väl kolla lite på google om du har lust! Skulle dock inte rekommendera att åka ut dit. Huset är bevakat 24/7 :P.

Bevakat av vad? Jag har tagit mig in till ställen förut. Jag är som en Ninja, fast sämre
Citera
2007-10-03, 16:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Varulv
Bevakat av vad? Jag har tagit mig in till ställen förut. Jag är som en Ninja, fast sämre

Haha skit i det du. Vill inte orsaka några jävla kriminella handlingar.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in