Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
2007-10-01, 19:21
Medlem
Sikeys avatar
När jag drar igång burken så krävs de 3-4 omstartningsförsök innan den får ett IP. Varken MSN eller IE startar heller pga av de uteblivna IP:et. Sen helt plötsligt på 4e omstarten så funkar allt fläckfritt. Jag kan heller inte gå in i command och försöka aktivt förnya IP:et.Datorn kan stå på flera dar, och den håller IP:et. Men så fort jag stänger av och sätter på igen så är problemet där. Ska tilläggas att jag kör genom en vanlig router då vi har 3 datorer i hushållet. Ingen av dem andra datorerna har problem. Har Xp home.

Vet inte riktigt vart jag ska börja söka efter fel.
Citera
2007-10-01, 20:29
Medlem
The Sidewinders avatar
tja, du kan ju pröva att gå in under nätverksinställningar å ställa in en statisk ip-adress istället. Det är väl enklast.
Citera
2007-10-01, 21:40
Medlem
E.Erikssons avatar
same shit

Jag har samma problem som beskrivits ovan, jag får inte heller någon ip-adress direkt utan måste först reparera anslutningen. Det suger. För mig är det också så att det här problemet inträffar kanske var tredje, eller var fjärde gång jag startar datorn och det verkar vara en konsekvens av att det blir ett kort avbrott i start-processen. Jag vet inte on någon fil är skadad...

Det där med "statisk ip-adress lät intressant. Hur går man till väga för att ställa in det?
Citera
2007-10-01, 22:31
Medlem
The Sidewinders avatar
kontrollpanelen - nätverk - Lokal anslutning(högerklicka) -Egenskaper

Markera "Internet protocoll" klicka på egenskaper, fyll i den adressen och informationen ni får när det fungerar. Den kan ni kolla upp genom att köra

startknapp - kör - skriv "cmd", tryck enter

skriv "ipconfig /all", tryck enter

Med reservation för exakt vad allt heter, har ingen svensk windowsburk i närheten.
Citera
2007-10-02, 12:31
Medlem
Sikeys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The Sidewinder
kontrollpanelen - nätverk - Lokal anslutning(högerklicka) -Egenskaper

Markera "Internet protocoll" klicka på egenskaper, fyll i den adressen och informationen ni får när det fungerar. Den kan ni kolla upp genom att köra

startknapp - kör - skriv "cmd", tryck enter

skriv "ipconfig /all", tryck enter

Med reservation för exakt vad allt heter, har ingen svensk windowsburk i närheten.

Bra! Tack. Fungerade utmärkt.
Citera
2007-10-02, 19:14
Medlem
E.Erikssons avatar
Har ändrat inställningarna nu. Det skall bli intressant att se ifall problemen försvinner. Tack för hjälpen.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in