Flashback bygger pepparkakshus!
2007-10-01, 15:12
Medlem
XXXLNs avatar
Hej!

Jag har en Maxtor 250GB 7200RPM IDE 3,5tum hårddisk som jag kopplat till min macbook via en IDE-USB sladd + extern nätaddapter.

Enligt regel ska man tydligen först koppla in IDE sladden till hårddisken och sedan nätaddaptern och sist usb-sladden, och så har jag gjort.

Hårddisken börjar snurra men jag hittar den varken i Disk Utility/Skivverktyg eller i Windows när startar upp det via bootcamp, eller Wmware fusion.

Vad kan problemet vara? Jag har läst på andra forum, och varit på irc men ingen har kunnat hjälpa mig med detta.

PS. Inga drivrutiner behövdes om man körde över OS 9/Windows 98.

Tack på förhand
Sverker
Citera
2007-10-01, 16:53
Medlem
semafors avatar
Kolla i systemmeddelanden (system.log och console.log), där brukar det dyka upp saker när man sätter in nàgot. I vilken port körde du in USB sladden? Har du ett externt tangentbord som du stoppade in USB sladden i eller direkt i datorn? prova iaf direkt i datorn..

Vilket format har hàrddisken? Om det är nàt skumt format sà funkar det inte heller..
Citera
2007-10-01, 18:02
Medlem
TrialByErrors avatar
När du startat din virtuella maskin i fusion så gå in på settings, längst ner i listan ser du USB, under USB ska du kunna hitta din hårddisk, markera namnet och klicka i rutan bredvid connected, nu ska du kunna få upp din HD i Fusion åtminstonde.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in