Jag är ett Thåström-fan av stora mått, och jag fullkomligt älskar den mannen. Han har berört mig något djävulsk och har präglat mycket av min uppväxt och min personlighet, särskilt under tonåren. Det är väldigt få artister och grupper som kan mäta sig med hans genialitet och kreativitet. Sen inte sagt att det finns undantag och att jag har andra favoriter, men för mig spelar Thåström i en helt annan division jämfört med många andra artister. Jag har dessutom väldigt mycket minnen och händelser under större delen av mina tonår och min uppväxt som är kopplat till Thåströms musik, tillskillnad från mycket annan musik jag lyssnar på.
Och för mig är det väldigt svårt att gradera Thåströms olika musikprojekt, jag tycker större delen av det han har gjort är jävligt bra, och alla grupper och hans olika musikprojekt som han har varit inblandad i på ett eller annat sätt har och har haft sin charm på sitt sätt och för mig är ungefär likvärdiga på skalan. Men sen är det klart att vissa grejer är bättre och vissa grejer mindre bra, men inget som egentligen är riktigt dåligt.
Men om jag verkligen var tvungen att välja ut en favorit, så står det nog och velar mellan Ebba och Imperiet för mig. Det var ju särskilt Ebba som var inkörsporten till Thåströmvärlden och sen var jag i princip såld, och sen har det bara rullat på, över till Imperiet, och kanske ändå att dom två gruperna ligger mig närmast hjärtat, och dom grupper som har berört och påverkat mig mest, och att jag kanske räknar det lite som hans storhetstid, och att dom kanske är snäppet vassare än hans övriga projekt. Men det tar som sagt emot för mig att välja en favorit, för det är jävligt svårt.
Dock måste jag erkänna att PLP har jag inte ängnat någon större uppmärksamhet förrens först nu på senare tid, eftersom jag innan hade den bestämda åsikten att Thåström gjordes bäst på svenska. Men nu när jag faktiskt har gett PLP en ärlig chans, så har en helt ny och oupptäckt värld öppnat sig för mig, och jag gillar det hör mer och mer för varje dag, och jag vill bara ha mer och kan inte få nog. Men jag är nog inte tillräckligt insatt i den gruppen ännu, så kanske att den musiken inte riktigt når upp till samma nivå som Ebba och Imperiet. Sällskapet kan jag inte heller riktigt gardera egentligen, eftersom dom är väldigt nya och färska, och tror att jag måste lyssna mer på dom innan jag kan uttala mig.
Kanske skulle även jag välja Ebba, men ena stunden är det Imperiet och andra stunden Ebba, och det går bara inte att välja när man väl tar det till sin spets, det är helt omöjligt. Men ok, om jag verkligen måste, fast det tar emot, så faller nog min röst på Ebba. Det är riktigt bra och rå Thåströmmusik när den är som bäst.