Resultat: Vilken gillar du bäst?
Ebba Grön
39,81%
41 röster
Imperiet inklusive Rymdimperiet
21,36%
22 röster
Thåström solo
33,01%
34 röster
Peace, Love & Pitbulls
4,85%
5 röster
Sällskapet
0,97%
1 röster
  • 1
  • 2
2007-10-04, 22:56
Medlem
Nefuss avatar
Både Ebba Grön och Imperiet var bra. Röstade dock på Ebba Grön.

Peace, love and Pitbulls var för tråkiga för mig.
Citera
2007-10-04, 23:00
Bannlyst
Peace, love and Pitbulls var ju riktigt coola.
Citera
2007-10-05, 08:57
Medlem
Nefuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Konfucius
Peace, love and Pitbulls var ju riktigt coola.

Dom var annorlunda, men tråkiga enligt mig.
Citera
2007-10-05, 09:10
Medlem
Resistances avatar
Ebba Grön får min röst.
Citera
2007-10-07, 19:55
Medlem
SweTechs avatar
Jag tyckte det var ett svårt val.

Peace, love and Pitbulls går tvärbort men efter det var det ganska svårt.

Jag tycker ojämnheten i hans soloalbum får det valet att falla, han blandar och ger mycket. Bäst är helt klart hans självbetitlade album med höjdare som "Karenina och Flicka.."

Imperiet och Ebba.. Det är som pest och kolera, fast på ett positivt sätt..

Tycker dock att energin och texterna överväger till Ebba's fördel.
Citera
2007-10-07, 21:14
Medlem
Matchens avatar
Ebba Grön och Imperiet står ju miltals över de andra konstellationerna. Och idag så drog Ebba Grön det vassare stråt.

Edit: SweTech sa det jag menade, men inte orkade skriva.
Citera
2007-10-07, 22:22
Medlem
Pellenezs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Nefus
Dom var annorlunda, men tråkiga enligt mig.

Fast de var grymt bra liveband. PLPs första turné -92/93 är bland det absolut bästa jag sett live. Flera resor bättre än alla gånger jag sett Thåström solo.
Citera
2007-11-13, 05:04
Medlem
puckots avatar
Jag är ett Thåström-fan av stora mått, och jag fullkomligt älskar den mannen. Han har berört mig något djävulsk och har präglat mycket av min uppväxt och min personlighet, särskilt under tonåren. Det är väldigt få artister och grupper som kan mäta sig med hans genialitet och kreativitet. Sen inte sagt att det finns undantag och att jag har andra favoriter, men för mig spelar Thåström i en helt annan division jämfört med många andra artister. Jag har dessutom väldigt mycket minnen och händelser under större delen av mina tonår och min uppväxt som är kopplat till Thåströms musik, tillskillnad från mycket annan musik jag lyssnar på.

Och för mig är det väldigt svårt att gradera Thåströms olika musikprojekt, jag tycker större delen av det han har gjort är jävligt bra, och alla grupper och hans olika musikprojekt som han har varit inblandad i på ett eller annat sätt har och har haft sin charm på sitt sätt och för mig är ungefär likvärdiga på skalan. Men sen är det klart att vissa grejer är bättre och vissa grejer mindre bra, men inget som egentligen är riktigt dåligt.

Men om jag verkligen var tvungen att välja ut en favorit, så står det nog och velar mellan Ebba och Imperiet för mig. Det var ju särskilt Ebba som var inkörsporten till Thåströmvärlden och sen var jag i princip såld, och sen har det bara rullat på, över till Imperiet, och kanske ändå att dom två gruperna ligger mig närmast hjärtat, och dom grupper som har berört och påverkat mig mest, och att jag kanske räknar det lite som hans storhetstid, och att dom kanske är snäppet vassare än hans övriga projekt. Men det tar som sagt emot för mig att välja en favorit, för det är jävligt svårt.

Dock måste jag erkänna att PLP har jag inte ängnat någon större uppmärksamhet förrens först nu på senare tid, eftersom jag innan hade den bestämda åsikten att Thåström gjordes bäst på svenska. Men nu när jag faktiskt har gett PLP en ärlig chans, så har en helt ny och oupptäckt värld öppnat sig för mig, och jag gillar det hör mer och mer för varje dag, och jag vill bara ha mer och kan inte få nog. Men jag är nog inte tillräckligt insatt i den gruppen ännu, så kanske att den musiken inte riktigt når upp till samma nivå som Ebba och Imperiet. Sällskapet kan jag inte heller riktigt gardera egentligen, eftersom dom är väldigt nya och färska, och tror att jag måste lyssna mer på dom innan jag kan uttala mig.

Kanske skulle även jag välja Ebba, men ena stunden är det Imperiet och andra stunden Ebba, och det går bara inte att välja när man väl tar det till sin spets, det är helt omöjligt. Men ok, om jag verkligen måste, fast det tar emot, så faller nog min röst på Ebba. Det är riktigt bra och rå Thåströmmusik när den är som bäst.
Citera
2013-06-06, 00:07
Medlem
Endtimes avatar
Märkligt att ingen som kommenterat föredrar Thåström solo, så är det definitivt för mig åtminstone! Mannen som blev en gris och Kärlek är för dom är fan lysande plattor. Ledsen för enorm bump förresten.
Citera
2013-06-06, 07:14
Medlem
PsychoRastaSkinheds avatar
Har ju alltid föredragit Ebba och tyckt att imperiet varit skit. Däremot såg jag Thåström live förra sommaren och sedan dess tycker jag att hans sologrejer utan tvekan är det bästa han någonsin gjort.
Citera
2013-06-07, 19:30
Medlem
Imperiet!
Texterna är såååå mycket bättre under den tiden!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in