2003-08-03, 22:38
äldre konto (old)
Ej medlem
Hej

Det här är förmodligen en riktigt korkad fråga, men jag fattar inte hur man gör för att citera någon i detta forum. Hur gör man ?
Citera
2003-08-03, 22:49
Medlem
extatics avatar
Re: Hur använder man sig av "Quote" funktionen ?

Citat:
Ursprungligen postat av Nidstang
Hej

Det här är förmodligen en riktigt korkad fråga, men jag fattar inte hur man gör för att citera någon i detta forum. Hur gör man ?

Finns två sätt. Antingen trycker du "citera" i övre högra hörnet på det inlägg du vill citera. Eller så använder du dig av "Quote"-knappen när du skriver inlägget. Tryck "Quote" en gång, skriv det du vill citera och tryck sedan "Quote*" för att avsluta det som skall citeras. (Notera att en "*" dyker upp på knappen.)

Samma sak gäller för URL-knappen.

Annars är det ju bara att testa dig fram. Skriv ditt inlägg och tryck "Förhandsgranska" så ser du hur ditt inlägg skulle se ut i forumet. Stämmer det inte så ändra och gör om.
Citera
2003-08-03, 22:49
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Hej

Kolla uppe i högra hörnet på varje inlägg, finns en knapp där det står "citera". Tryck på den.
Citera
2003-08-03, 22:51
Medlem
extatics avatar

Citat:
Ursprungligen postat av extatic
Citat:
Hej

Finns två sätt. Antingen trycker du "citera" i övre högra hörnet på det inlägg du vill citera. Eller så använder du dig av "Quote"-knappen när du skriver inlägget. Tryck "Quote" en gång, skriv det du vill citera och tryck sedan "Quote*" för att avsluta det som skall citeras. (Notera att en "*" dyker upp på knappen.)

Annars är det ju bara att testa dig fram. Skriv ditt inlägg och tryck "Förhandsgranska" så ser du hur ditt inlägg skulle se ut i forumet. Stämmer det inte så ändra och gör om.

Fast du borde NÄSTAN ha sett dessa knappar efter 194 inlägg!?! 8O :?
Citera
2003-08-03, 23:22
äldre konto (old)
Ej medlem

Citat:
Citat:
Citat:
Hej

Fast du borde NÄSTAN ha sett dessa knappar efter 194 inlägg!?! 8O :?

Ja...fast bara NÄSTAN.... jag trodde den här funktionen skulle finnas efter att man klickat "besvara"

Nåja...tack för svaren ialla fall nu vet jag
Citera
2003-08-04, 01:30
Medlem
extatics avatar
Men.. . Funktionen FINNS när du trycker "besvara" oxå! Men då får du använda "Quote"-knappen. Ska du citera något tidigare eller citera flera personer så är det bara att klippa å klistra.. .

Citat:
Eller så använder du dig av "Quote"-knappen när du skriver inlägget. Tryck "Quote" en gång, skriv det du vill citera och tryck sedan "Quote*" för att avsluta det som skall citeras. (Notera att en "*" dyker upp på knappen.)
Citera
2003-08-04, 08:03
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Men.. . Funktionen FINNS när du trycker "besvara" oxå! Men då får du använda "Quote"-knappen. Ska du citera något tidigare eller citera flera personer så är det bara att klippa å klistra.. .

Stort tack nu tror jag fattar
Citera
2003-08-05, 17:50
äldre konto (old)
Ej medlem
Om man kör IE, och klipper och klistrar kan man även markera den text man vill tillämpa det på och klicka på quoteknappen, det gäller de flesta av de andra funktionerna också. Funkar inte i mozilla.
Citera
2003-08-05, 21:29
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Germania
Om man kör IE, och klipper och klistrar kan man även markera den text man vill tillämpa det på och klicka på quoteknappen, det gäller de flesta av de andra funktionerna också. Funkar inte i mozilla.

Jag kör Opera men testa runt lite nu när jag kommit en bit på vägen och börjar man ett citat med [qoute= "userX"] utan mellanslag mellan = och " och avslutar med [/ quote] utan mellanslag mellan / och q så funkar det alldeles utmärkt.
Citera
2003-08-05, 22:06
äldre konto (old)
Ej medlem
När du en gång framöver hittar Code-knappen så kan det se ut såhär när du vill visa kodsträngar utan att behöva lura systemet med mellanslag.
Citat:
Jag kör Opera men testa runt lite nu när jag kommit en bit på vägen och börjar man ett citat med [code:1][qoute="userX"] [/code:1]och avslutar med [code:1][/quote][/code:1] så funkar det alldeles utmärkt.
Citera
2003-08-05, 23:04
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Testher
När du en gång framöver hittar Code-knappen så kan det se ut såhär när du vill visa kodsträngar utan att behöva lura systemet med mellanslag.
Citat:
Jag kör Opera men testa runt lite nu när jag kommit en bit på vägen och börjar man ett citat med [code:1][qoute="userX"] [/code:1]och avslutar med [code:1][/quote][/code:1] så funkar det alldeles utmärkt.

Ja...det finns fortfarande en hel del att lära sig tydligen. Tack Mr Testher
Citera
2003-08-05, 23:09
äldre konto (old)
Ej medlem
Citat:
Citat:
Ursprungligen postat av Germania

Jag kör Opera men testa runt lite nu när jag kommit en bit på vägen och börjar man ett citat med [qoute= "userX"] utan mellanslag mellan = och " och avslutar med [/ quote] utan mellanslag mellan / och q så funkar det alldeles utmärkt.
Tror inte riktigt att du förstod vad jag menade. Jag menade att när man har en text i fältet där man skriver inlägg, utan några som helst quoutes och grejer, så kan man i IE markera den och klicka någon av funktions knapparna för att lägga till [funktion] före och [/funktion] efter, hurvida det går i Opera har jag ingen aning om, jag är så nöjd med Mozilla så ändå.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in