2007-09-30, 01:29
Medlem
Babianens avatar
God kväll och välkomna till denna tråd.

På förekommen anledning skulle undertecknad vilja be om ett förtydligande av regelverket.

Babianen blev nyligen uppmärksammad på risken av att pollas för varning pga. att jag tydligen ådragit mig fyra (4) tillsägelser sedan juli månad detta år. Jag är medveten om att flera tillsägelser kan leda till en varning. Men jag tycker att fyra (4) tillsägelser på tre (3) månader inte kan anses vara en rimlig grund för varning, särskilt som dessa tillsägelser (såvitt jag vet) delats ut för OT och inte för några grövre överträdelser av regelverket.

Fråga:

Hur många tillsägelser för OT kan man dra på sig innan man riskerar en varning?

Jag avvaktar Era svar. (EDIT: Om tråden av någon anledning inte lämpar sig här, mottar jag gärna svar via PM.)

/Babianen
Citera
2007-09-30, 09:40
Medlem
Hispers avatar
Har du fått fyra tillsägelser för OT under tre månader så visar det ju att du inte fattat varför du fått tillsägelserna och tagit lärdom, det är enligt mig, alltså min högst personliga åsikt, då du skall få en varning.
Citera
2007-09-30, 09:47
Moderator
Ruskigbusss avatar
Tro det eller ej, men vi röstar faktiskt om såna fall.

Givetvis är det allvarligare om man får fyra tillsägelser på en dag än om det sker under en månad, men de flesta användare klarar sej flera år utan en enda tillsägelse.

Tyvärr finns det nog bland en del en tro att en tillsägelse är harmlös.
Citera
2007-09-30, 09:54
Medlem
jrosens avatar
4 tillsägelser brukar i de flesta fall innebära varning, dock så röstas det om dessa varningar. Dvs varningen kan komma någon dag efter att tillsägelse 4 delats ut.

Sen så är det så att du faktiskt har 7 st tillsägelser under denna period, dock är 3 st innan en varning och dessa 3 nollställs då. Så med 7 st tillsägelser så måste du förstå att du gör något som de allra flesta andra klarar lite bättre. Nästa varning innebär 1 månad. Så precis som Hisper säger ta lärdom utav tillsägelserna.

/moderator
Citera
2007-09-30, 17:54
Medlem
toMishs avatar
Hur vet man hur många tillsägelser man har?
Citera
2007-09-30, 17:56
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toMish

Vet du det inte själv så är det bara att skicka ett PM till valfri moderator, de har tillgång till den informationen. Normalst sett så meddelar moderatorerna när de utdelar tillsägelser, antingen via PM eller direkt i den tråd där förseelsen skedde.
Citera
2007-09-30, 18:53
Medlem
Babianens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jrosen
4 tillsägelser brukar i de flesta fall innebära varning, dock så röstas det om dessa varningar. Dvs varningen kan komma någon dag efter att tillsägelse 4 delats ut.

Sen så är det så att du faktiskt har 7 st tillsägelser under denna period, dock är 3 st innan en varning och dessa 3 nollställs då. Så med 7 st tillsägelser så måste du förstå att du gör något som de allra flesta andra klarar lite bättre. Nästa varning innebär 1 månad. Så precis som Hisper säger ta lärdom utav tillsägelserna.

/moderator

Får tacka för klargörandet.

Jag hade faktiskt ingen aning om att fyra tillsägelser ledde till varning. Kanske vore det lämpligt att precisera detta i reglerna?
Citera
2007-09-30, 18:57
Medlem
ikhs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

Jag hade faktiskt ingen aning om att fyra tillsägelser ledde till varning. Kanske vore det lämpligt att precisera detta i reglerna?
Ofta så brukar det komma ett PM där man förklarar detta för användaren, nu kanske inte alla mods har det som standard men en stor del informerar nog användaren.

/mvh Ikh
Citera
2007-09-30, 19:23
Medlem
tjaboooos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av toMish

Kan ju alltid studsa in i tråden "fråga modsen" och fråga, gjorde jag nyligen och hade tydligen klarat mej undan
Citera
2007-09-30, 19:53
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Vet du det inte själv så är det bara att skicka ett PM till valfri moderator, de har tillgång till den informationen. Normalst sett så meddelar moderatorerna när de utdelar tillsägelser, antingen via PM eller direkt i den tråd där förseelsen skedde.
Ca 50% av tillsägelserna, gammal samlad statistik, får man veta på omvägar..

Om jag har några tillsägelser tar jag gärna info över pm från valfri mod, jag har inte fått veta eller sett några tecken på tillsägelser vilket gör mig lite orolig..
Citera
2007-10-01, 10:37
Medlem
Hispers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Babianen

Det vore MYCKET bättre om det i reglerna stod att man skulle ta lärdom av att man fått en tillsägelse.

För det är inte så enkelt att bara säga att fyra tillsägelse -> varning.

Fyra tillsägelser under kort tid för samma sak är en helt annan sak än tex fyra tillsägelser för olika saker under längre tid. Dessutom så är det så att varningar alltid föregås av omröstning bland modsen så där kan det också finnas skillnader i bedömningarna om just de aktuella tillsägelserna skall leda till en varning.

Så vill du slippa avstängning pga för många tillsägelser -> se till att inte skaffa dig några tillsägelser.
Citera
2007-10-01, 10:49
Medlem
Golonkas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hisper
Så vill du slippa avstängning pga för många tillsägelser -> se till att inte skaffa dig några tillsägelser.

Försök det i Nya I&I... OT-regeln tillämpas med så preussisk stringens att diskussionen faktiskt förlorar på det. Skulle vara kul om man kunde få en blänkare om vilket forum som genererar flest rp/dag... Jag har mina aningar....
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in