Citat:
Ursprungligen postat av Inadvertans
Jag bor i en bostadsrätt...
Min situation:
Bostadsrätt (nu värd en mille) i centrala Malmö, välskött område (HSB) tack vare nitisk styrelse och ubersturmbahnfuhrer till vaktmästare (70+ och skitförbannad), åldersmässigt blandat boende och mest etniska svenskar mig veterligen. En hel del svenska kids som knappt gör väsen av sig.
Tillhör veteranerna (17 år) bland de boende och går rundan nästan varje kväll för motionens skull tillsammans med olika hundägare men ser det även som ett väktarpass. Och tack vare det har man räddat folks tillhörigheter, envarsgripit skadegörare/tjuvar/mordbrännare/klottrare och lite till under årens lopp. Dock har det överlag varit rätt lugnt och hyfsat fritt från stökiga gäng/kriminellt slödder.
Men precis som i TS fall flyttade några arab (muslimer) & albanfamiljer - runt 15 pers - med tonårvalpar in förra året i olika trappuppgångar. Det blev en vändpunkt i hemfriden.
Omgående stökigt, noll respekt, tillströmmande blattekompisar, racer-VM med moppar, mordbrandsförsök dagiset, inbrottt i grannfastigheter/bilar, klotter, mobil/klädrån mot de svenska lugna kidsen, skadegörelse mot nyuppsatta grillplatser, krossade höganäskrukor, gamla bräckliga grannar som hotats i tvättstugan av äldre albaner (vet ej varför), misshandlar mot nattväktare som kollar dagiset, några andra äldre araber som käftat/hotat med kniv ang. paraboler som de inte fick sätta upp.
Några albaner försökte ta sig in i den lokala hifi-affären runt hörnan nattetid genom att göra inbrott i enskilt källarförråd i min trapp och genom den väggen försökte med slagborr ta sig in i hifi-lagret vägg i vägg. Tyvärr för deras del så vaknade undertecknad av oljudet och märkligt förflyttande av dvd's mitt i natten 2 meter rakt under min balkong och en annan natt knackade musslorna rutan till husmäklarens lilla kontor för att komma åt 4 laptops + splitternya bildskärmar på borden. Den gången var vi några grannar som ställde oss bredbent framför hålet i glaset. Samtliga inbrottstjuvar tillhörde våra nya grannar och deras vänner...
Hade vidare många ggr fysiska ilskna kvartssamtal/konfrontationer med både valparna/kompisar och några vuxna där de fick veta vad som gällde!! Det var icke poppis kan jag lova!! Hot mot mig, utfall mot mig etc men jag tillhör de skadade som inte blir rädd, bara ännu mera förbannad. Backar icke en millimeter!!
Så tillsammans med ubersturmbahnfuhrer 70+ satte vi hårt mot hårt. Hela området blev ett mindre inofficiellt medborgargarde s a s. Vi hade sms-kedja och var snabbt nere ett gäng gubbar om det hände något, ofta togs dom på bar gärning och polisen ringdes.
Både valparna/kompisar och arab/albanpappor filmades när de hittade på skit och ett antal diskussioner där de hotar hit och dit spelades in av olika grannar. Finns minst 30-talet separata polisanmälningar mot div. i dom familjerna.
Inalles blev dom så påpassade och ständigt övervakade att dessa familjer till slut sålde och flyttade. Effektivt, engagerat område som inte accepterade stöket/brotten helt enkelt!!! Svenskt stål när det är som bäst!! Sedan i våras är det åter stillsamt, med tillägget stärkt grannsamverkan och nya bekantskaper i området.
Till alla kramare:
Hur kan det komma sig att samtliga bostadsområden som hyser in araber, assyrier, somalier, turkar, albaner, turkar, zigenare och halva jävla Balkan går samma öde till mötes efter en kort tid?
Skadegörelse, containerbränder, soprumsbränder, stölder av barnvagnar i trappuppgångar, inbrott källare/vindar, krossade rutor/busskurer, skräpigt, mycket liv, klotter, hot/misshandel vid tillsägelser = hämndaktioner, skottlossningar t o m mord, knivåd, attentet mot brandkåren/ambulansen/polisen, allmänt stökigt och fullständigt respektlöst beteende, känslan av otrygghet som sprider sig bland 'veteranerna' i området dvs de som ser och upplever förändringen med egna ögon/öron.
Senast idag/natt tre anlagda malmöbränder i bilar och dagis. Gissa vilket område...
Så ser det ut oavsett invandrartätt bostadsområde i Sverige, företrädesvis med hyresbostäder. Rosengård, Holma, Kroksbäck, Nydala, Lindängen, S. Innerstaden (Möllan) i Malmö. X antal invandrartäta områden i Sthlm, Södertälje, Gbg, Helsingborg, Landskrona, Kalmar mfl städer.
Jämför sedan med områden (inte villaområden) där merparten etniska svenskar huserar - det är som dag & natt!! Det finns en röd tråd men ni väljer att inte se den, sorgligt nog!!
Är det konstigt att en hel del folk vill stänga gränserna för dessa neanderthalare och helst då skicka ut de som redan är på plats och härjar??