Flashback bygger pepparkakshus!
2007-09-29, 20:26
Medlem
Sökt som en blådåre om detta men inte hittat något så frågar i denna tråd
istället, sorry om jag missat nån tråd om detta.

Tänkte köpa hem lite läkemedel från USA i veckan, ska inte beställa på nätet utan känner en som är där som ska hem. Någon som vet namnet på några receptfria painkillers/smärtstillande och lugnande läkemedel man kan köpa i staterna?
Citera
2007-09-29, 21:10
Medlem
zerxezs avatar
receptfritt e de nog ungefär lika roligt som här, typ Tylenol (paracetamol) å sånt kul. Vet att de finns en variant Tylenol som innehåller kodein men tvivlar på att den e receptfri
Citera
2007-09-29, 22:07
Medlem
Unbalanceds avatar
Nej Kodein kan du inte handla OTC (over the counter) i staterna, i tex. Storbrittanien kan du göra det men det är en väldigt liten mängd kodein då.

En lugnande (antihistamin, kan verka lugnande på endel) du kan köpa receptfritt i staterna är Benadryl (Diphenhydramine).
Den är bra till att boosta opioider också, många som tex. löser upp det med opioider som heroin, oxy osv.

Annars finns det inga potenta mediciner att köpa OTC i usa, ungefär som i dom flesta länder.
Citera
2007-09-29, 23:19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zerxez
receptfritt e de nog ungefär lika roligt som här, typ Tylenol (paracetamol) å sånt kul. Vet att de finns en variant Tylenol som innehåller kodein men tvivlar på att den e receptfri

OT: finns ju "Panocod" receptfritt i danmark. 10mg kod.500mg paracetamol. ca.
Citera
2007-09-29, 23:39
Medlem
ok tackar för alla snabba svar.
bara fått för mig att det finns lite "starkare" läkemedel att köpa receptfritt i usa kontra sverige.
har köpt sömnpiller o hostmedicin over there innan som funkat exakt lika bra som det man får på recept i sverige så tänkte bara om det fanns lite mer roliga grejer
Citera
2007-09-30, 02:21
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dellster
ok tackar för alla snabba svar.
bara fått för mig att det finns lite "starkare" läkemedel att köpa receptfritt i usa kontra sverige.
har köpt sömnpiller o hostmedicin over there innan som funkat exakt lika bra som det man får på recept i sverige så tänkte bara om det fanns lite mer roliga grejer

Den enda sömnmedicin receptfritt är så vitt jag vet antihistaminer som jag skrev i min förra post. Och möjligen örter.
Det finns hostmediciner (Robitussin tex) som innehåller en liten mängd DXM receptfritt om det inte har lagändrats.
Citera
2007-09-30, 17:01
Medlem
Spaceys avatar
Det enda "roliga" som du kan handla receptfritt där vore nog hostsirap(då det innehåller DXM) men det är ju inte särskilt lugnande såvitt jag vet.
Citera
2007-10-02, 00:02
Medlem
blev en del tylenol o en viss hostmedicin som skulle vara bra för att må lite bra på..den hette max cough eller något liknande..får det senare i veckan ska se fall det var nåt o ha
Citera
2007-10-02, 00:30
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
blev en del tylenol o en viss hostmedicin som skulle vara bra för att må lite bra på..den hette max cough eller något liknande..får det senare i veckan ska se fall det var nåt o ha

Får jag fråga vad anledningen till att du köper Tylenol är?
För det kan ju inte vara för att du vill må bra eller få någon form av rus/eufori utav det då Tylenol's verksamma substans är Acetaminophen -
som kan jämnföras med Paracetamol, alvedon, ipren, treo.

Den där Max Cough däremot verkar ju iaf innehålla DXM (Dextromethorphan) och den fungerar ju åtminstone som mind altering.
Citera
2007-10-02, 00:33
Medlem
var inte jag som bestämde exakt vad som skulle köpas hem..min kontakt handlade på eget bevåg
Citera
2007-10-02, 00:36
Medlem
Unbalanceds avatar
Citat:
var inte jag som bestämde exakt vad som skulle köpas hem..min kontakt handlade på eget bevåg
Då är min förundran stillad.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in